Miemie Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Vorige week zag ik bij een hele verse keutel van mijn voedster dat er een heel klein wit wormpje uit kwam. Dus ik als een gek naar de dierenarts ermee!! Zeiden ze daar dat het heel onwaarschijnlijk was en dat ze het zich niet konden voorstellen... Als ik er dan echt op stond konden ze het wel op kweek zetten. Heb ik ook gewoon laten doen natuurlijk!! Werd ik een half uur later gebeld dat er echt niks aan de hand was. Ik helemaal opgelucht.Nou zie ik alleen net, op een halve seconde verse keutel die op de laminaatvloer in onze woonkamer gelegd is, weer van die kleine witte wormpjes!! Aan haar kont is niks te zien dus 't zijn ook geen maden ofzo!! het zijn de zelfde als op de foto's van wormen. Wat moet ik nou doen? morgen weer boos de dierenarts bellen, en als ze me dan weer zo weg sturen? Ik wou der ook laten castreren maar heb er nu helemaal geen vertrouwen meer in!! Marieke
Engeltjes farm Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 wormen zie je maar heel kort, ze verschrompelen of verdwijnen buiten het lichaam erg snel,alleen op verse keutels (vaak blindedarm keutels, die natte) zeg maar en dan nog niet eens altijd!dus je mag blij zijn dat je ze gezien hebt!je moet panacur halen en je konijn en eventuele maatjes daarmee behandelen,andere middeltjes helpen namelijk niet tegen het soort wormen wat konijnen meestal hebben.je da komt niet konijnkundig over als hij je zegt dat er niets aan de hand is,je hebt ze toch gezien!
Miemie Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Thanx voor de snelle reactie. ja ik ben ook echt boos!! Ik vraag morgen vroeg direct naar een andere dierenarts! Dat panacur, moeten ze dat voorschrijven of kan ik dat zelf ook halen? Ik bel morgen wel eerst nog even de dierenartshoor!
Lianne22 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Alshet goed is kun je panacur gewoon halen bij de DA. Van de vloeibare 2,5% suspensie moet je 0,8 ml per kilo konijn geven, en dat 14 dagen lang alle konijnen. Je hebt ook panacur pasta daar weet ik zo niet de dosering van.
Miemie Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 Ik kreeg ven de da stronghold mee. Heb wel gevraagt naar panacur maar dit werkt ook zei de da. Heb deze keer wel een andere da gevraagd die me wel wat serieuzer nam en ze vond het ook maar raar van die andere! Ik vraag me alleen nog af waarom er niks te zien was in dat kweekje?! Maargoed duimen dat het werkt!
Bianca Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Stronghold werkt maar voor één soort worm en niet voor alle wormen. Je moet echt Panacur hebben. Als je het nog niet gegeven hebt dan ga ermee terug en vraag je geld terug en zoek dan een DA die wel Panacur verkoopt
Engeltjes farm Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 konijnen hebben vaak een soort wormen die met stronghold niet verdwijnt dus alleen panacur werkt!!!weet niet of je verder nog vertrouwen moet hebben in je da (en) maar dit baart me zorgen,laat staan als je met iets ernstigs komt....................
Bianca Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 correctie: Stronghold werkt op alle wormen behalve een soort bij konijnen. Maar laat dit nou net de soort zijn die het meeste voorkomt! Vandaar dus Panacur en niet Stronghold. En inderdaad, je DA klinkt niet erg KK, dus ik zou toch een andere DA zoeken die wel KK is.
Miemie Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Ik had het helaas al gegeven. En moet zeggen dat ik na een dag al geen wormpje meer heb kunnen ondekken. Ik hou het nog wel heel goed in de gaten!!En ik moet over 4 weken nog een keer geven... Maar ja heb inderdaad ook helemaal geen vertrouwen meer in de dierenarts terwijl ze wel in jullie lijst staan van konijnen kundig. Ik kom uit lichtenvoorde in de achterhoek, helaas heb ik niet zo om de hoek een andere dierenarts zitten! Ik wou mijn voedster ook laten castreren maar heb er helemaal geen vertrouwen meer in!!Weet ook niet zo goed wat ik er nou mee moet!
Bianca Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Okay, nou het kan ook geen kwaad dat je het gegeven hebt. Hou alleen de keutels goed in de gaten, zeker de verse. Als het helemaal wegblijft dan is het misschien toch een wormsoort geweest waar Stronghold ook tegen helpt. Je kan niet altijd de wormen in de keutels zien zitten trouwens, dat is doorgaans alleen als het behoorlijk erg is. Maar andere symptomen van wormen zijn hele grote of raar gevormde keutels. Dus als je dat blijft zien moet je toch ergens Panacur gaan halen. De KKDA lijst is een nogal subjectieve lijst vrees ik. Als een BB-er er een goede ervaring mee heeft gehad kan hij de DA al op de lijst laten zetten. Maar sommige mensen weten zelf nog te weinig van konijnen om te beseffen dat de DA niet zo KK is als ze dachten, hooguit minder onkundig dan hun vorige wellicht. Of misschien heeft de praktijk meerdere artsen en zijn niet alle artsen zo KK, maar hooguit eentje bijvoorbeeld.
Aanbevolen berichten