Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tony heeft een luchtweginfectie. Zaterdag ben ik naar het Dierenziekenhuis Amsterdam geweest. Naast Carprofen-voorschrift en een injectie Baytril gaf de DA Enrofloxoral mee voor thuis.

Het leek iets beter te gaan, maar Tony kreeg het gister benauwder en stopte vannacht met eten. Ik ben net naar mijn eigen DA geweest. Jammer genoeg trof ik een waarnemer waarvan ik de indruk had dat ze de boel maar net aan kon zonder assistent. :erf: Tony heeft extra vocht en Cisaral gekregen. Haar advies is om naast de Enrofloxoral ook Doxoral te gaan geven, omdat de Enrofloxoral kennelijk niet voldoende helpt.

Ik vroeg me af of het verstandig is om deze twee anti-biotica samen te geven vanwege oa bijwerkingen. Tony moet ik inmiddels dwangvoeren. Voor alle zekerheid heb ik de DA gebeld waar ik zaterdag was. Zij raden inderdaad AF om Enfloxoral en Doxoral samen te geven.

Ik heb nu twee tegenstrijdige adviezen. De éne DA meent dat ik beide anti-biotica moet geven. De andere DA vindt dat ik beter stop met Enrofloxoral en start met alleen Doxoral.

Heeft iemand ervaring met genoemde middelen samen geven? Of met een van beide middelen?

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet het niet, kan er ook niet echt wat over vinden.. Ik zou toch neigen naar één AB geven.. Maar wilde vooral even veel beterschap voor Tony wensen!

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Dank jullie wel!

Morgen bel ik zeker even naar de Universiteit van Utrecht.

Tony heeft veel pech met de gezondheid en ik vind het heel sneu, want hij begint DA en spuitjes heel vervelend te vinden.... maar we maken er het beste van!

Geplaatst: (aangepast)

Nog eens gebeld naar Dierenziekenhuis Amsterdam.

Doxoral is een bacteriocide middel (bacterie dodend) en Enrofloxoral heeft een bacterio-statische werking (bacterie remmend). Vanwege de verschillende werking werd samen geven van beide middelen ontraden. Ik weet niet precies waarom, maar ik neem dit maar aan.

Doxoral schrijven zij niet voor aan konijnen, maar dat wil niet zeggen dat het geen goed middel voor konijnen kan zijn. Jammer genoeg is een van de mogelijke bijwerkingen darmstoornissen, maar je wilt iets tegen de benauwdheid doen.

Ik geef vanaf nu Doxoral, omdat Enrofloxoral weinig heeft gedaan in de afgelopen vier dagen. Morgen maar weer verder denken.

aangepast door Suuzi
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .