Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat niemand echt zeker lijkt te zijn hierover, ben ik benieuwd of er hier mensen zijn met een antwoord op de vraag;

Waarom een konijn welke EC heeft gehad perse binnen gehuisvest moet worden, en dus niet in een buitenhok/ren?

Ik snap dat ze zich beter kunnen orienteren in een kleine ruimte (omdat ze bijv. blind zijn)

Maar is een buitenverblijf ook niet zo aan te passen dat ze niet verdwalen of de weg kwijt raken?

Ben heel benieuwd!

Geplaatst:

Een konijn met EC kan zichzelf niet goed meer warmhouden.

Ook de weerstand tegen de parasiet kost ontzettend veel energie.

EC komt vaak opzetten bij konijnen met een lage weerstand.

Door EC wordt een konijn niet blind te worden, dus je hoeft ze niet kleiner te huisvesten.

Maar als ze achterhand problemen krijgen kunnen ze zich lastiger voortbewegen, dan is soms een kleiner kooi wel fijner.

Mijn Zazou heeft EC gekregen in oktober vorig jaar. Hij begon ineens sterk te vernageren & liet zijn urine lopen. Ook heeft hij een calciumprobleem (wat los staat van de EC).

Door de winter is hij binnen komen wonen. Hij is weer helemaal opgeknapt & ik merk zelfs dat hij binnen er beter aan is dan buiten.

Hij ziet er nu veel gezonder & beter uit, waardoor we besloten hebben dat hij voortaan binnenblijft :)

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord.

Zal maar even zeggen waarom ik dit vraag, dan is het misschien wat duidelijker ;-)

Heb in de opvang een superleuk konijn gezien:love::mdr:

Ze heeft Ec gehad, en is daar goe dvan hersteld. Ze is echter wel aan beide ogen blind geworden (vandaar die ruimtebeperking waar ik het over had)

Ik heb niet het idee dat ze minder goed lopen kan.

Omdat ze dus niets meer ziet, heeft dit meisje een beetje last van hoknijd.

Moeilijker plaatsbaar dus. Wil haar erg graag een huisje geven als dat gaat,

maar als een konijn met EC verleden dus perse niet buiten kan, dan houdt het op :-(

Geplaatst:

Ik heb mijn EC konijn in eerste instantie gewoon buiten gehouden. Hij werd echter weer ziek (hele andere dingen die absoluut niks met EC te maken hadden hoor) en heeft daarom alsnog de winter (althans een deel daarvan) binnen door gebracht. Enerzijds is het misschien verstandiger om zo de kans op een terugval te beperken, anderzijds heeft elk konijn dat EC bij zich draagt kans om ziek te worden. Die kans zal in de winter misschien wat toe nemen. Je zult je konijn dus al moeten laten testen en aan de hand daarvan bepalen of het beter binnen of buiten kan wonen, om het helemaal goed te doen.

Ik heb wel besloten mijn rammetje van zeven binnen te laten wonen, omdat ik denk dat de kans dat de kou invloed op zijn weerstand heeft, groter is dan bij een "normaal" konijn. Dit had ik al besloten voor hij ziek werd, inmiddels heeft hij ook een aantal probleempjes waardoor hij binnenkort al binnen gaat wonen. (Meer om contact met vliegen te voorkomen.) Het is echter niet zo dat binnen wonen voor elk ouder konijn het beste/nodig is.. Ik denk dat dit echt per individueel geval bekeken kan worden.

Wat betreft Lana.. Ik vraag morgen wel even na waarom Marjanne haar graag binnen wil plaatsen. Ze zit nu ook bij buiten temperaturen dus wat dat aangaat..

Geplaatst:

Wat betreft Lana.. Ik vraag morgen wel even na waarom Marjanne haar graag binnen wil plaatsen. Ze zit nu ook bij buiten temperaturen dus wat dat aangaat..

Hahahaha wijsneus ;-)

Jij hebt ook alles in de gaten he ;-)

Geplaatst:

Ik ken verschillende konijnen met EC die buiten zijn blijven wonen.

Dus ze hoeven niet altijd persƩ binnen geplaatst te worden.

Bij Zazou heb ik deze keuze gemaakt, omdat er ook andere dingen meespelen.

Maar wat leuk dat je een vrouwtje op het oog hebt & super dat je haar een kans wilt geven!

Heb je een foto van haar? Ben benieuwd :)

Geplaatst:

Ze zit bij opvang AA en Hunze ;-)

http://www.opvangaaenhunze.nl/1voedsters/lana/

Ik heb daar DJ gereserveerd, en wil er nog een leuk vriendinnetje voor hem bij.

Deze mag hij zelf uitzoeken ( met mijn hulp hahahahaha)

Mijn voorkeur gaat uit naar een moeilijker plaatsbaar meisje, of een die er al heel erg lang zit en het gewoon verdient te gaan verhuizen.

Daisy, Agnes en Yila zijn ook een optie............. maar ja, niet alles klikt natuurlijk he??

Yila : http://www.opvangaaenhunze.nl/1voedsters/yila/

Agnes : http://www.opvangaaenhunze.nl/1voedsters/agnes/

Daisy : http://www.opvangaaenhunze.nl/1voedsters/daisy-2/

Geplaatst:

Niet alles klikt idd.

Zo had ik voor Nina eerst een ander vriendje op het oog, maar zij was het hier totaal niet mee eens ;)

Uiteindelijk is ze met Gerrit thuisgekomen, die oorspronkelijk ook van Aa&Hunze komt.

Maar Lana is is een mooie dame. Het is even afwachten hoe ze reageert tijdens de koppeling met haar blinde oogjes.

Yila is ook een mooie dame, maar zal veel vachtverzorging nodig hebben.

DJ is het konijn die je nu als profielfoto hebt zie ik!

Hij is ook een prachtig mannetje :love:

Geplaatst:

Dj is zeker een schat!! Ben zaterdag naar hem wezen kijken, en ookal vond hij niet dat hij stil moest zitten zodat ik hem kon aaien ;-)

Vond ik het een mega leuk en schattig konijn! Hij heeft zo een leuk koddig koppie :-)

Hij zat er al 2 jaar en was een van de langst zittende konijntjes, dat vond ik onbegrijpelijk en erg sneu

Zoals Iris ook weet maakt het mij niet zoveel uit, ik wil gewoon een meiske helpen die anders weinig kans heeft snel herplaatst te worden.

(Al vind ik Agnes gewoon leuk, en zal niet moeilijk plaatsbaar zijn)

Yila zal veel verzorging nodig hebben inderdaad. Heb zelf 2 perzische katten, dus wat dat betreft ben ik het wel gewend ;-)

Pffffffffff wordt zowat gek van mezelf! Ben zo benieuwd wat gaat klikken!

Geplaatst:
Maar Lana is is een mooie dame. Het is even afwachten hoe ze reageert tijdens de koppeling met haar blinde oogjes.

We hebben Lana al eens geprobeert te koppelen, aan Bugs van Bunny06. Dit ging verrassend goed, we hebben het toen alleen niet doorgezet omdat Lana toch vrij groot is (vergeleken met Bugs) en je dan wel het risico loopt dat er iets mis gaat als Lana op hem probeert te rijden. (Normaal gezien niet, maar Bugs is zoals je misschien wel weet een beetje gehandicapt.) Maar ze reageerde goed op hem. Dus wat dat aangaat verwachten we geen (extra) problemen met Lana. Het zal alleen wel wennen worden in een nieuw verblijf natuurlijk.

Geplaatst:
We hebben Lana al eens geprobeert te koppelen, aan Bugs van Bunny06. Dit ging verrassend goed, we hebben het toen alleen niet doorgezet omdat Lana toch vrij groot is (vergeleken met Bugs) en je dan wel het risico loopt dat er iets mis gaat als Lana op hem probeert te rijden. (Normaal gezien niet, maar Bugs is zoals je misschien wel weet een beetje gehandicapt.) Maar ze reageerde goed op hem. Dus wat dat aangaat verwachten we geen (extra) problemen met Lana. Het zal alleen wel wennen worden in een nieuw verblijf natuurlijk.

Kijk dat scheelt alweer, klinkt positief :)

Geplaatst:

Ja dat scheelt idd een hoop! Als ze lastig te koppelen zijn worden ze nog lastiger geplaatst.. En dan moet je op een gegeven moment misschien de keuze maken om ze alleen te laten wonen, maar dat wil je eigenlijk ook niet. Maar dat zal in dit geval waarschijnlijk niet odig zijn.

Geplaatst:
Hij zat er al 2 jaar en was een van de langst zittende konijntjes, dat vond ik onbegrijpelijk en erg sneu

Zo kwam Gerrit als baby-nijn in augustus 2009 opvang Aa&Hunze binnen.

Na een jaar was hij nog steeds niet herplaatst & zat de opvang bomvol.

In overleg waren er 5 langszittende konijnen (op Elmo na ;)) naar opvang Haas&Ko gebracht in Baarlo.

Hier zat Gerrit ook bij & nu woont hij alweer 4 maanden bij mij :)

Geplaatst:

Ik kan het niet terug vinden op het weblog, maar als het goed is is Barry in najaar 2010 binnengekomen met 10 andere hangoren. Dus die zat er ook nog niet lang :yes: de rest helaas al wel.

Geplaatst:

Het kan soms raar lopen & onvoorstelbaar hoe lang sommige konijnen soms in een opvang wachten op een nieuw huisje.

Als ik Gerrit nu zo zie bij mij, heeft Nina een goede keus gemaakt.

Meneer binkied iedere keer maar wat af, zo schattig :love:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .