jrjsieben Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Ja biks of ss met water aanmakenMaar bel de dierenarts maar ik denk met haar maatje erbij dat het misschien beter gaatHeb je al pijnstilling weer gegeven
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Ik heb geen pijnstilling gekregen.. Ik weet ook niet waarom, volgens de DA zou de pijnstilling tot vandaag werken en daarna was het niet meer nodig. De pijngrens van een konijn ligt heel hoog, zei ze. Met hoeveel water dan? En hoeveel biks?
Nina87 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 He bah, wat naar dat het niet goed gaat met Silke :(Ik zou even de DA bellen voor pijnstilling. Je kunt er gewoon zo veel water bij doen, dat het vloeibaar wordt. Heb je een plastic spuitje? Daar kun je het in doen en in haar bekje spuiten.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Ja, heb ik. Maar ik heb geen SS biks. Nouja, we gaan over een kwartiertje even binnenspringen bij de apotheek voor Critical Care, en als ze dat niet hebben gaan we van die babyvoeding kopen? Ik wacht nog af, de pijnstilling zou normaal nog moeten werken. Als ze tegen de middag niets gegeten heeft ga ik toch even mam overhalen om naar de DA te gaan. Hoe gaat het met Luna?
Nina87 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Misschien lukt het ook wel met gewone biks? Ik zou het gewoon even proberen. Ik weet niet of ze CC bij de apotheek hebben. Ze hebben in ieder geval dwangvoer bij de Da. Je kunt misschien ook even de DA bellen en overleggen wat je het beste kunt doen nu? Luna eet gelukkig wel weer. Niet veel hoor, maar ze knabbelt af en toe aan de andijvie en eet voortdurend hooi.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Ik ga nu even naar de apotheek. Als ze geen CC hebben ga ik babyvoeding halen. Rond de middag gaan we de DA bellen.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Update!___________ We gingen om 9u naar de apotheek, want daar hebben ze ook dierenspul. Bleek dat 'Critical Care' niet bestaat in Belgiƫ, dus ging ze op zoek naar een ander dwangmiddel. Opeens was er een stem achter ons : 'Is het voor dwangvoer?' Het was onze DA! Hoe toevallig, ze is een beetje ziek en ging medicijnen halen, net op het moment als wij er waren! Echt toevallig. In ieder geval gingen we dan naar haar praktijk, ze heeft ons twee pakjes CC meegegeven ( bij de DA hebben ze dat dus wel ) en ik heb ook nog om pijnstilling gevraagd. We hebben nu dus voor 4 dagen pijnstilling en voor 4 dagen dwangvoeding. Ik hield net een biksje voor haar neus, op goed geluk, en ze nam het aan! Ze heeft er twee gegeten, maar daarna wou ze niet meer. Het is vreemd, ik las overal dat ze eerder groenten eten dan biks, maar van groenten wil ze niets weten. Ik weet dat twee biksjes niet veel zijn, maar het is een stap in de goede richting. Het dwangvoeren was heel moeizaam, ze wilde haar mondje echt niet opendoen, bovendien zaten er altijd stukjes in de weg voor het spuitje. Op het einde hebben we gewoon met een lepel gevoerd, en soms wilde ze haar mondje weer niet opendoen, maar dan ging ze druk likken. De rest hebben we een beetje op haar mondje gesmeerd, en dat heeft ze er dan nog afgelikt Over 4u weer, pff... Hoop echt dat het binnenkort beter gaat. Ze drinkt niet echt, eet af en toe een plukje hooi. Mats zit nu al de hele dag bij haar. Ik wil hem er eigenlijk uithalen omdat ik zo kan zien of ze keutelt, maar dat is zo zielig voor haar Ʃn Mats.
W&W Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Het is beter dat ze IETS eet dan niets hoor.. dus eigenlijk is het wel positief.Ik vind het wel vreemd dat je van die andere dierenarts geen pijnstilling had meegekregen !? Maar gelukkig dat jou eigen dierenarts daar kwam hƩ Kan je Mats en Silke bv. niet elk in 1 kooi zetten, en die 2 kooien aan elkaar zetten, zodat ze elkaar toch zien? En zo kan je ook kijken of Silke al dan niet keutelt.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Ja, ik was helemaal hyper en blij omdat ze twee biksjes at Nee, je begrijpt het verkeerd Eerst had onze eigen dierenarts ons geen pijnstilling meegegeven, omdat Silke bij haar al biks had gegeten en alles goed leek, maar omdat ze nu toch niets at hebben we toch pijnstilling meegekregen Het probleem is dat er echt weinig plek is in de bijkeuken, nog een kooi kan er niet bij
W&W Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 OkƩ, inderdaad mis begrepen, sorry daarvoor!En 3 paneeltjes aan die kooi zou ook niet lukken bv., zodanig dat je Mats daar in zet? Ik weet het ook niet hƩ
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Hmm, maar dan is het zo klein allemaal
W&W Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Maar dan kan je ze wel beiden goed in de gaten houden, en is dat nu even niet wat belangrijker? Het zou ook maar voor even zijn hƩ, en dan zien ze elkaar ook..Maar je ziet wel
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Haha, ik ga de ren waarschijnlijk in twee splitsen. Nu liggen ze te slapen dus ik laat ze even, daarna ga ik Mats' keutels opruimen en dan de ren splitsen.
Nina87 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Wat fijn dat ze weer wat eet! Die pijnstilling zal vast ook helpen om haar aan het eten te krijgen! Dwangvoeren en pijnstilling geven is best lastig. Maar het helpt als je haar in een handdoek wikkelt en dan het spuitje aan de zijkant van haar bekje inbrengt. Dus niet van voren, want dat pikt ze waarschijnlijk niet. Maar als ze het zelf van de lepel likt, is het natuurlijk helemaal mooi! Het komt wel goed met haar! Als het eenmaal op gang is, gaat ze vanzelf wel meer eten.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Heb net de ren in twee delen gesplitst. Mats was er hƩlƩmaal niet blij mee, hij begon als een wilde aan de panelen te trekken In ieder geval kan ik nu zien of ze keutelt, drinkt en eet. Normaal gezien zou ze toch moeten keutelen omdat ze dwanvoeding gehad heeft?
Nina87 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Ik denk dat het wel even duurt voordat het op gang komt. Luna heeft ook heel weinig gekeuteld. De DA belde net en hij zei dat het normaal is. Ze eten immers maar heel weinig, dus komen er ook maar weinig keutels uit. Nog even geduld hebben denk ik.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 OkƩ Heeft Luna ondertussen al wat gegeten?
Nina87 Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Ja, peterselie en andijvie! En af en toe wat hooitjes. Nog lang niet zoveel als normaal hoor, af en toe een paar hapjes. Ze is verder wel actief, dus ik ben redelijk gerustgesteld
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Fijn dat het beter gaat Silke eet af en toe een beetje hooi, en dan die twee biksjes Ga nu proberen om haar nog een biksje toe te stoppen.
jrjsieben Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Wat hooithee makenGaat het al weer wat beter
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Hooi knabbelt ze wel hoor, af en toe. En ze drinkt sowieso amper, dus hooithee helpt niet Nou nee. Ze zit de hele tijd in hetzelfde hoekje en eet, drinkt of keutelt niet. :(
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Het lijkt alsof Mats op staking is. Zo van : Als mij vrouwtje niets eet eet ik ook niets.
elnienkjo Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Wanneer heb je haar voor het laatst pijnstilling gegeven?
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Rond half 12 geloof ik. Update!____ Ik had net weer twee biksjes en een stukje brood voor haar neergelegd en die had ze opgegeten! Dus toen heb ik haar nog een handje biks gegeven, en guess what, ze eet het! Ongelooflijk, ik las overal dat ze eerst groenten zouden eten en biks later, maar Silke eet alleen maar biks! Ik leg het altijd voor haar neusje, ze eet het dan gewoon in het liggen. Het is een begin, misschien komen de groenten ook nog.
Aanbevolen berichten