Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Haii, ik heb even een nieuw topic aangemaakt omdat bij de vorige de datum niet klopte, en het anders een beetje onoverzichtelijk werkt. Als dat tegen de regels is mag hier wel een slotje op :yes: We hebben Silke net binnengebracht bij de DA. Ze trilde enorm en zat stil in de reismand, mar dat doet ze altijd als ze in de reismand moet. Nog even met de DA gepraat, ze gebruikt gasnarcose en gaat haar blijkbaar meteen pijnstilling geven, als ik het goed begrepen heb? Ze gaat alles weghalen, dus ook geen kans op baarmoederkanker later. Nu maar hopen dat alles goedkomt. Heb net haar hoekje voorbereid, het is ongeveer 1m2. Niet zo groot, maar wel veilig binnen. Handdoeken op de grond en voor straks een fles met warm water. Ik ga eerst Mats even bij haar zetten zodat hij weet dat alles in orde met haar is Ze blijven wel maar een half uurtje ofzo bij elkaar, omdat het anders echt te krap is. En daarbij wil ik ook gewoon een beter overzicht hebben van of ze keutelt, etc..Daarna ga ik haar eten aanbieden. Ik hoop echt met heel m'n hart dat ze eet en keutelt... We gaan haar om 17u ophalen. Ik zal dan wel laten weten hoe het gaat, eventueel even een foto van hoe ze erbij zit. Wish her luck!
jrjsieben Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Nou succes en voor jullie ookZal wel een paar zenuwachtige uurtjes wordenMaar ga ervan uit dat ze een week wel van slag en beroerdt kunnnen wezenEn pijnstilling mee vragen
Cleo en Jackson Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Ik duim voor jullie! Het komt vast goed! En snel weer aansterken he Silke!
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 spannend je mag haar bijna halen. mijn dame doet het al goed wond is bijna dicht op 1 plekje na heel vervelend want ze wil graag er weer uit.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Update! Ben sinds een uurtje terug van de DA. De wonde ziet er heel goed uit, het is maar een kleine snee. De DA zei dat we niet mochten schrikken, want haar huid is gevlekt, haha. Wie had ooit gedacht dat ons pikzwarte konijntje gevlekt is Ze heeft bij de DA al gedronken en gegeten, dus dat gaat prima. Mats mocht net even bij haar en toen kwam ze meteen de reismand uit. Heb hem nu wel weer weggehaald, anders zou hij al haar eten opeten Ze heeft al aan hooi geknabbeld. Groentjes heeft ze nog niet gegeten, maar dat komt misschien nog. Ze heeft ookal geplast en gekeutelt. De DA heeft haar pijnstilling gegeven die 24u werkt, we hebben er geen meer meegekregen. Dat vond ik niet zo fijn, maar ze zei dat het niet hoefde omdat de pijnstilling werkt tot morgen en aangezien Silke al gegeten heeft enzo,... Ik ga wel zien, als ze geen groentjes heeft aangeraakt, en morgen ook niet, ga ik toch nog terug om pijnstilling te vragen. De DA heeft ook gezegd dat we haar morgen al weer buiten kunnen zetten. Ik ga gewoon wachten tot ze weer vanzelf biks eet, en dan mag ze buiten. Het gaat dus redelijk goed, maar ze is wel nog enorm schrikkerig. Nu maar zien hoe het verder gaat.
jrjsieben Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Gaat niet slecht zo te horenDie pijnstilling zou ik morgen ook halenOf ze moet in een keer zo oed aan eten en nergens last van hebben
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Ja, het gaat best goed. Alleen raakt ze haar groentjes niet aan... :(
jrjsieben Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 De meeste eten niks de eerste paar uurDus wees blij de ze hooi eetZo een operatie is niet niks hoorZe zal wel een week van slag zijn
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 OkƩ Het hooi dat ze eet is niet enorm veel, hier en daar eens een takje. Ohja, is het erg als ze aan de wonde likt? Gewoon likken, niet knabbelen.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Ik vind haar eigenlijk een beetje dom. Ze ligt op het hooi ( heb geen ruif meer op overschot, dus het zit in een bakje. Maar toen Mats even bij haar zat heeft hij dat bakje omver gegooid ), terwijl ze gewoon handdoeken ter beschikking heeft. Dat is toch dom? Want dat hooi moet toch prikken in de wonde? Nouja, ze zal wel weten wat ze doet... Ze ligt nu languit in de ren, heb haar een wortel aangeboden maar die wou ze niet. :(
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Ze ligt de hele tijd op hetzelfde plekje, heeft nog niets van het groenvoer aangeraakt... :( Nu maar hopen dat het morgen beter gaat. Dit wordt alweer een slapeloze nacht.
Nina87 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Een lotgenoot... Ik ben ook aan het wachten totdat mijn net gecastreerde konijntje alsjeblieft iets wil gaan eten... Maar haar operatie was zo te lezen een stuk zwaarder dan bij Silke. Sterkte! Dat onze nijntjes maar snel beter mogen worden.
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Ja, laten we het hopen! Ik dacht net even dat ze ging eten, maar toen liet ze zich weer neerploffen. Ze ligt de hele tijd op hetzelfde plekje en ziet er een beetje versufd uit. Ik bijf tegen mezelf zeggen dat het komt door de zware operatie en dat het morgen vast beter gaat... Wanneer is (Luna, geloof ik?) jouw konijntje gecastreerd?
Nina87 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Luna is vanochtend rond 10u. gecastreerd. Ik heb haar inmiddels gedwangvoerd (rond 7u.) en pijnstilling gegeven. Ze waggelt soms naar een ander plekje, maar verder doet ze ook niet veel.. Maar je hebt gelijk hoor, het gaat morgen vast beter. We moeten geduld hebben.. Hopelijk kunnen we toch een beetje slapen vannacht. Ik geef haar straks nog een keer een beetje dwangvoer en dan ga ik proberen te slapen. Hopelijk liggen er morgen heeeel veel keutels en is alle groente netjes opgegeten in de hokken van onze nijntjes
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 duurt wel even met keutelen en dan zit je in de stress. mijn dame die vrijdag werdt geholpen + abortus zakt lichtjes in slaap
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Haha, de mijne is om 10u binnengebracht Dus van tijdstip kan alles kloppen, echte zielsverwantes hierow Dwangvoer je haar nu al? Vind je het niet een beetje te vroeg?
Nina87 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 In de brief over nazorg stond dat ze na 6 tot 12 uur na de operatie moeten eten. Ik heb haar 9 uur na de operatie dwangvoer gegeven, dat leek me een mooie middenweg. Ze had vanochtend rond half 8 voor het laatst gegeten, dus ik vind het te spannend om vannacht af te wachten. Ik heb haar 5ml. supreme science recovery gegeven. Maar ik las ook dat Silke al heeft gegeten bij de DA? Dat scheelt al een hoop. En ze eet af en toe een takje hooi? Luna eet echt helemaal niets zelf..
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Silke heeft voor het laatst Ć©cht gegeten rond half negen. Wat ze bij de DA heeft gegeten weet ik eigenlijk niet, ik ben het vergeten te vragen... volgens mij ging het gewoon om wat hooi ofzo... Nu zie ik haar ook niet eten, maar toen Mats net even bij haar was heeft ze toch wel een takje of twee gegeten toen hij ook at. Ik ga nu nog niet dwangvoeren, ik zie wel morgenvroeg, verse groentjes en biks aanbieden. En als ze nog niet wil eten ga ik Mats er weer even bijzetten op goede hoop dat ze wil eten als hij ook eet.. Wat een uitleg
Nina87 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Je houdt ze denk ik gescheiden? Ik heb ze gewoon bij elkaar gelaten, op aanraden van de dierenarts. Luna lijkt iets geĆÆnteresseerder in eten als Tommie eet, dus wie weet werkt het wel als je Mats erbij laat. Het is in elk geval de moeite waard Sterkte, hopen op een betere dag morgen!
Bunny_Nijntje Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Ik zet ze niet bijeen omdat ze normaal buiten zitten, en op de plek waar Silke nu binnen staat is het echt heel krap om Mats erbij te zetten. Bovendien vertrouw ik hem niet helemaal, om twee redenen. 1: Hij kan enorm goed over de ren springen en 2: Hij durft nog wel eens achter Silke te jagen, en dat wil ik de arme dame niet aandoen. Bovendien is hij een echte vreetzak en zou hij al het eten in zijn eentje opeten Ik ga nu slapen want ik ben doodop, vannacht geen oog dicht gedaan. Nu waarschijnlijk ook niet, maar nouja.
Nina87 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Ojee, begrijpelijk dat je hem er niet bij laat Het is wel handig als je goed kan zien wie wat doet. welterusten!
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 mijn konijnen zitten apart , ivm ruimtegebrek in huis. heb haar laten gaan en niks overhaast gedaan
Bunny_Nijntje Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 Niet zo goed.Ze heeft geen eten aangeraakt. Heb vanmorgen Mats er weer bijgezet, misschien zou ze wel eten met hem erbij. Maar nee hoor, helemaal niets. Af en toe knabbelt ze op een takje hooi, meer niet.Kan je dwangvoeding zelf maken?
Aanbevolen berichten