mayjune Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Flor eet sinds zijn vaccinaties minder hooi en nu gaf ik gras bij. Maar sinds het weekende heeft hij ook wat blaadjes paardebloem gehad en nu laat hij ook de helft van zijn biks staan (hij krijgt 50 gr). Sinds gisteren staat zijn ren op het gras (wel heel kort gras) en nu zie ik niet zoveel keutels meer in zijn toilet maar ook wel in de ren en hij eet amper nog biks ga ik vers gras plukken dan eet hij het wel dadelijk en ook vers hooi eet hij wel wat van (niet echt veel). Hij huppelt wel heel vrolijk rond maakt binkies en zijn vacht is nu niet warm buitenkant maar zijn lijfje best wel en hij zit er niet ziek uit maar hij eet nu toch wel beduidend minder (nu ja gras dus wel veel) en naar keutels toe heb ik zo geen overzicht meer.Hij heeft wel nooit aangevallen op zijn biks hij at het op maar dan wel verspreid over de dag.
roomie Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 ik las in de boekjes van konijnenbelangen dat dit goed kan,omdat een konijn een prooidier is, en het dus niet snel een prooi wil zijn,lees net wel dat ze dan vaak stil ineen hoekje zitten, om zo mij mogelijk op te vallen,dat was bij mijn flo ook,die zat altijd stil en dik in een hoekje.
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 NHD en gras gaan niet altijd goed samen, hij kan vrolijk rond springen en niet keutelen, dus ziek zijn na drie dagen niet keutelen treed de dood in...terwijl hij dan die dag er voor nog leuk rond sprong....Als je begrijpt wat ik bedoel.
mayjune Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 ok hij krijgt geen gras meer het gras waar hij nu opzit eet hij ook wel niet van (is ook kort en stukgetrapt en meer zand dan gras) dus dat is geen probleem en ik ga niks meer plukken. Dus geef ik hem enkel nog biks en hooi? Of zijn er andere dingen die wel ok zijn voor een NHD bv paardebloem? Witloof bv eet hij amper, hij is echt kieskeurig geworden vers hooi ok geplukt gras ok maar gras van de grond nee hooi van een halve dag oud nee.Verder vanmiddag een grondige inspectie gedaan (was het gisteren te donker voor) en in zijn toilet liggen er veel minder keuteltjes maar in zijn ren liggen er wel vrij veel heel verspreid (en hij zit er pas van zondag dus dat zijn 'verse'), het ziet er naar uit dat hij met de verhuis niet zindelijk meer is. En hij heeft 20 gr van zijn biks gegeten. En vanmiddag begon hij aan het verse hooi. Hij eet op 24u een handvol hooi en dat vind ik best weinig omdat hij voor de vaccinatie wel 2x zoveel at. Het kan best dat dit niet weinig is ik heb er gewoon geen idee van wat is veel en wat is weinig voor een NHD van bijna 5mnd.Hij is wel nooit een gulzige eter geweest daarmee dat ik met groen begonnen ben maar daar stop ik dan beter weer mee? Morgen haal ik een andere soort hooi en kan ik verder nog wat doen voor zijn eetlust? En is die 20 gr biks te weinig?
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hoe bedoelen jullie?van NHD en gras gaat niet goed samen?
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Is hij al gecontroleerd op haakjes aan zijn kiezen?Kan de oorzaak zijn van het ineens minder harde dingen willen eten en toch op de bak aanvallen.
jrjsieben Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hij mag omdat hij nog geen 7 maanden is meer biks als wat je normaal een volwassen konijn geeftMaar hij mag 20a 25 gram per volwassen gewicht in kilosDus wordt hij 2 kilo mag hij 40 a 50 op een dagMaar hooi is erg belangrijkIk geef hier smorgens 18 gram per konijnEn smiddags nog een 18 gram ze wegen allebie 2.2 kiloEn dan nog groente om 12 uur smiddagsEn een paar keer op een dag verse hooiWant als het te lang ligt hoeven ze het niet meerok hij krijgt geen gras meer het gras waar hij nu opzit eet hij ook wel niet van (is ook kort en stukgetrapt en meer zand dan gras) dus dat is geen probleem en ik ga niks meer plukken. Dus geef ik hem enkel nog biks en hooi? Of zijn er andere dingen die wel ok zijn voor een NHD bv paardebloem? Witloof bv eet hij amper, hij is echt kieskeurig geworden vers hooi ok geplukt gras ok maar gras van de grond nee hooi van een halve dag oud nee.Verder vanmiddag een grondige inspectie gedaan (was het gisteren te donker voor) en in zijn toilet liggen er veel minder keuteltjes maar in zijn ren liggen er wel vrij veel heel verspreid (en hij zit er pas van zondag dus dat zijn 'verse'), het ziet er naar uit dat hij met de verhuis niet zindelijk meer is. En hij heeft 20 gr van zijn biks gegeten. En vanmiddag begon hij aan het verse hooi. Hij eet op 24u een handvol hooi en dat vind ik best weinig omdat hij voor de vaccinatie wel 2x zoveel at. Het kan best dat dit niet weinig is ik heb er gewoon geen idee van wat is veel en wat is weinig voor een NHD van bijna 5mnd.Hij is wel nooit een gulzige eter geweest daarmee dat ik met groen begonnen ben maar daar stop ik dan beter weer mee? Morgen haal ik een andere soort hooi en kan ik verder nog wat doen voor zijn eetlust? En is die 20 gr biks te weinig?
mayjune Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Nu dan eet hij nog niet zo slecht zijn hooi, maar evengoed haal morgen een nieuwe soort.Nu om zeker te zijn dat hij keutelt heb ik hem in zijn reismand gezet met wat hooi en briks. Hoe lang moet hij erin voor kans op succes maw hoe snel of vaak keutelt een konijn? Ik wil hem er niet te lang inlaten maar wil ook wel zekerheid ik vind voldoende keutels maar of die nu van vandaag zijn is een ? als hij zijn toiletje gebruikte was dat veel duidelijker.
mayjune Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Hij heeft er 20 min ingezeten en ja keutels dus ok ik overbezorgd en Flor gezond. Maar liever zo . Die biks tja dat zal nog even afwachten zijn 't is niet dat hij niet eet alleen minder nu en wie weet als hij geen gras ed krijgt zijn die biks misschien wel terug lekker. En haakjes werd hier ook geopperd maar hij is 14d geleden bij de DA geweest en volledig gecontroleerd dus zo snel zal dat wel niet é.
Aanbevolen berichten