Norea Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Een van mijn konijnen, Lotus, had problemen met haar gebit. De tanden in de onderkaak stonden ietwat naar voren waardoor ze scheef groeiden. Ik heb daarom op advies van de DA besloten de tandjes te laten trekken. Dit is allemaal goed gegaan en mevrouw kan inmiddels ook weer alles goed eten.Helaas zijn de wonden in haar bekje erg gaan ontsteken, er komt constant pus uit zowel onder als boven. Ik heb hiervoor antibiotica gekregen (enrofloxoral) maar ik zie nog geen verbetering.Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Waar ik ook erg mee zit is dat ik merk dat Lotus gewoon bang van me word omdat ik haar dus steeds moet vervelen met het toedienen van de AB :(Heeft iemand daarover misschien nog tips of ervaringen?
jrjsieben Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Als ze groente gewendt is op een blaadje witlof
Joseeke Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Enrofloxoral is een antibiotica-kuur. Hoe lang geef je dit nu aan haar?Dat ze tegenstribbelt is ergens een goed teken, dan heeft ze nog levenslust.Gelukkig eet ze ook goed & heeft ze geen pijn Hou dit wel goed in de gaten. Enrofloxoral moet idd niet zo lekker zijn. Mijn konijnen waren hier toen ook niet zo blij mee.Mss kun je het toedienen op iets lekkers, bijv. een stukje brood of banaan.Alleen die van mij trapte hier niet in, waardoor ik het ze gewoon rechtstreeks in hun mondje moest geven.Daarbij wikkelde ik ze in een handdoek, waardoor ze zichzelf & mij niet konden verwonden.Op deze manier had ik ook meer "grip" op ze & kon ik ze beter onder controle houden.
Norea Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Geplaatst: 11 april 2011 (aangepast) Het is inderdaad een kuur, ze krijgt het nu vanaf vrijdag, het lijkt me toch dat ik toch wel al iets van verbetering zou moeten kunnen zien?Ik had de AB al aangelengd met diksap maar dan moet ik alleen maar meer in het bekje spuiten dus daar ben ik ook maar mee gestopt. Ik had het nog niet eens in de gaten dat de boel was gaan ontsteken; je merkt namelijk helemaal niks aan dr; ze is gewoon dr happy self, ik wilde de wonden eens bekijken en toen zag ik het pas :( 11 april 2011 aangepast door Norea
Joseeke Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Als je zelf het gevoel hebt dat er geen verbetering in zit, kun je mss het beste even contact opnemen met je DA.Vanuit een PC is zoiets toch lastig inschatten.In diksap zitten behoorlijk veel suikers. Kijk eventjes uit dat de darmen hiervan niet van slag raken. Deze zijn heel gevoelig bij konijnen.
jrjsieben Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hoe gaat hetHeb je contact opgenomen met je da
Aanbevolen berichten