Adéla Visscher Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Hoi allemaal.Ik ben vandaag naar de DA geweest met mijn konijn Stamper. Stamper had al een paar dagen last van krabben aan de oor en schudden met het hoofd. Wat steeks vaker gebeurde. Nu ben ik naar de DA geweest, en ze heeft in z'n oren gekeken enz. Kon geen mijt vinden maar wel een soort propen aan beide kanten met mogelijke etter of gewoon vuiligheid. Nu moet ik die elke dag met oorzalf insmeren. Maar als het over een week nog zat, dan was het etter. En dan gingen ze hem verdoven om te kijken of ie mogelijk haakjes had z'n kiezen, want dat kon dan een oorzaak zijn van etter. Maar nu is mijn vraag is wat zijn de gevolgend van een konijn laten verdoven enof als het haakjes zijn, laten weghalen. Niet enorm stressvol voor een konijn ? En wat kan ik doen als het zo is, om het voor mijn konijn het zo aangenaam mogelijk te maken ?Groetjes
Joseeke Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Haakjes worden meestal onder narcose verwijderd.Iedere narcose brengt risico's met zich mee, waardoor sommige DA's ook haakjes verwijderen zonder narcose.Dit laatste is wel meer stressvol voor je konijn, maar dit kun je het beste even overleggen met je dierenarts Die propjes kunnen overtollig oorsmeer of pus zijn. Deze pus kan veroorzaakt worden door pasteurella.Wat voor oorzalf heb je meegekregen?
Adéla Visscher Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Geplaatst: 11 april 2011 Ik heb Surolan meegekregen. Eigenlijk iets meer voor honden en katten maar volgens de DA was het ook goed voor konijnen.
Adéla Visscher Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Geplaatst: 11 april 2011 Pasteurella is het gevaarlijk voor konijnen dan ? Want ik maak me eigenlijk wel een beetje zorgen om de kennis van m'n DA. Want ik ben er 2 maanden ook naar toe geweest omdat hij een beetje kaal werd op z'n oren, nu heeft ie wel wat haar terug maar niet veel. En die zei dat het gewoon kwam door z'n scherpe nagels. Eigenlijk weet ik niet goed wat ik van die diagnose moet denken, ik ga het gewoon proberen en volgende week terug en dan veder kijken. Maar ik wil ook niet dat m'n konijn dingen moet ondergaan dat eigenlijk niet nodig is
Joseeke Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Surolan ken ik. Dit had ik ook meegekregen toen *Pumbaa* teveel oorsmeer had.Hij heeft hier veel baat bij gehad toen. Pasteurella kan gevaarlijk zijn, maar hoeft niet.Ze kunnen hier evengoed oud mee worden mits je er optijd bij bent.Er zijn helaas nog vele dierenartsen niet konijnkundig. Het is belangrijk & fijn dat je naar een dierenarts gana die verstand heeft van konijnen.Hier op BB vind je een lijst met KonijnKundige Dierenartsen. Zeer waarschijnlijk zit er ook 1tje bij jou in de buurt
Aanbevolen berichten