_x_Catherine_x_ Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Hallo allemaal,Dinsdag is het dan eindelijk zover, Toby wordt gecastreerd en eind deze maand gaan we dan een vriendinnetje voor hem halen.Ik ga hem na de ingreep in zijn hok binnen plaatsen zodat ik hem goed in de gaten kan houden. Wat mag ik gebruiken als bodembedekking?Gewoon houtvezel en stro lijken mij niet zo erg goed voor de wonde?Waarop moet ik nog letten?
Lianne22 Geplaatst: 10 april 2011 Geplaatst: 10 april 2011 Je kan hem op handoeken en kranten zetten, heel veel succes! Ohja Het is handig als je evt pijnstilling meekrijgt en controleer de wond goed of het niet gaat ontsteken.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 10 april 2011 Auteur Geplaatst: 10 april 2011 (aangepast) Handdoeken lijkt mij niet zo'n goed idee met hem...hij bijt deze namelijk helemaal kapot.Heb een beetje schrik dat hij teveel stof zou binnenkrijgen want dat lijkt mij ook niet zo goed.Ik probeer het dan wel met kranten ;-) Hoewel deze ook geen lang leven krijgen met hem in de buurd :-)Ben echt wel zenuwachtig en hoop dat alles goed gaat.Hij krijgt ook ineens zijn inentingen. 10 april 2011 aangepast door _x_Catherine_x_
Joseeke Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Heel veel succes morgen! Als bodembedekking kun je eventueel ook CareFresh van Supreme Science of Cotton Comfort gebruiken. Dit is gemaakt van een soort katoenkorrels dat heel zacht is.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Toby werd dinsdag ontdaan van zijn mannelijkheid en is ondertussen weer helemaal de oude.Hij heeft enkel de dag zelf en de dag erop wat last gehad nog, maar daarna is hij vrij snel weer helemaal opgeknapt!De castratie + inenting myxo heeft mij in totaal 75 euro gekost. Is dit veel in vergelijking met de prijzen die jullie betalen?En dan nog dit: Mag hij vandaag alweer in zijn buitenhok zitten denken jullie?
Lianne22 Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 75 euro is een hoop geld, maar echt heel duur niet hoor, zelf heb ik 110 euro moeten betalen. heb je misschien een schuur? nachtje in de schuur en dan pas helemaal naar buiten?
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Als ik het me nog goed herinner dan was het 60 euro voor de castratie en 15 euro voor zijn inenting.Nouja, ik weet dat hij in goede handen is bij onze dierenkliniek dus dat is het belangrijkste toch? :-)Inderdaad, ik haal hem vannacht toch maar binnen dat lijkt me het veiligste ;-)Misschien toch ook eventjes zijn buitenhok eerst goed proper maken en kuisen met dettol voor alle veiligheid.
Joseeke Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Van de prijs is niets te zeggen & al helemaal bij een goede dierenarts Overdag is het niet koud, maar 's nachts kan het nog flink afkoelen.Een nachtje extra binnenlaten kan nooit kwaad.Het buitenhok goed ontsmetten is alleen maar goed voor zijn operatiewondjes.Fijn dat hij verder weer helemaal de oude is!
Aanbevolen berichten