Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb even een vraag begin winter is mijn konijn Lizzy ziek geworden, Ze was afgevallen en liep moeilijk, ik ben toen naar de dierenarts gegaan en zij vertelde mij omdat Lizzy zo sterk vermagerd was, van 1.8 (waarvan ik dacht dat dat goed was) naar 1.2 kilo dat ze zo moeilijk liep vanwege dat ze geen spier massa cq vet op zich had, ik ben haar toen moeten gaan bijvoeden. Dit beviel mij konijn wel en ze werd al gauw weer dikker en haar eetlust die ook weg was kwam weer terug. Maar het lopen ging slechter en slechter.Mij auto was toen kapot en ik moest telefonisch een andere dierenarts benaderen, zij vertelde mij dat zij vermoeder dat Lizzy de parasiet had de ec parasiet omdat Lizzy ook moeilijk haar plas kon ophouden. Ze plaste gewoon in de woonkamer wat ze vroeger nooit deed. Het lopen werd wat beter maar nog niet wat het zijn moest. Ineens wilde ze de medicijn niet meer en ik dacht dat het wel goed met haar was maar niet dus, ineens werd het weer slechter en ben ik op aanraden van de arts weer met de medicijn begonnen. Maar nu gaat het nog steeds niet hoe het zijn moet. Ze heeft ook inmiddels 4 keer vitamine B gekregen. En nog een medicijn tegen de parasiet.

Haar lopen gaat moeizaam, ze draait telkens een van haar voetjes naar binnen tijdens het lopen daardoor draait haar billetje. Het is niet leuk om het te zien, ze komt waar ze zijn moet maar zo hoord een konijn niet te lopen. Eten en drinken gaat super goed, en ze is alert en ze is opgewekt. Ze maakt geen verdrietige indruk zeg maar.

Wat kan ze hebben???

Geplaatst:

Dit is het meeste gebruikte medicijn tegen EC.

Alleen duurt de genezing vaak ontzettend lang, rond de 4 weken.

Hoe lang ben je nu bezig met behandelen?

Voer je haar nog bij?

Is ze weer op haar normale gewicht?

Laat ze nog steeds haar plas lopen?

Sommige konijnen zullen altijd bepaalde verschijnselen blijven houden. Bijv. in jouw geval dat je konijn altijd mss wat moeilijker zal blijven lopen. Zolang het maar niet erger wordt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .