Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Laantje is vandaag gesteriliseerd.

Toen we haar vanmiddag laat kwamen ophalen had ze al wat gedronken en thuis heeft ze al een heel klein beetje hooi en andijvie op.

De SS laat ze liggen.

Ik heb de DA gevraagt om pijnstillers en die kreeg ik ook netjes mee.

Nu ligt Laantje weer heel zielig in haar hok,en ik denk dat weer pijn heeft.

De DA zei, morgen beginnen met de pijnstillers !

Ik vraag me af of ik haar voor de nacht niet iets van pijnstillers mag geven, of geef ik haar dan een overdosis ?

En zal ik haar vanavond nog iets van dwangvoer geven ?

Wie weet aub raad ?

Geplaatst:

Als ze zelf eet hoef je haar niet te dwangvoeren. Leg verschillende soorten groenten en fruit neer (wat ze gewend is te eten) zodat ze wat te kiezen heeft.

Over het algemeen werkt de pijnstiller van de DA 12 uur. ALs jij het idee hebt dat ze pijn heeft, zou ik haar zeker wat geven.

Geplaatst:

Dank je wel Amatjuh.

Het blijft altijd zó sneu om te zien hoe ziek je diertje kan zijn

Ik hoop dat ze goed de nacht doorkomt.

Geplaatst:

Dat is zeker niet fijn om te zien.

Als je haar pijnstilling geeft voelt ze zich beter en eet ze mogelijk ook wat meer.

Heeft ze wel al gekeuteld?

Misschien kun je even afwegen of onthouden hoeveel voer je neer legt, en dan tussen door eens gaan kijken of ze iets op heeft.

Geplaatst:

Ze heeft nog niet gekeutelt Amatjuh.

Wel heeft ze wat plasjes gedaan en echt hoor..ik keek mijn ogen uit, netjes op de bak.

Ze heeft nu wat wortel en een heel klein stukje oud brood op.

De SS laat ze liggen...en daar is ze normaal gesproken zo gek op.

Ik tel inderdaad de stukjes voer nu.

Geplaatst:

Laantje is goed de nacht doorgekomen.

Ze heeft ook al ietsjes gekeutelt :-)

Ze eet nu hooi....en het liefst andijvie.

Mijn vraag is nu : Hoeveel andijvie mag ze hebben ?

Geplaatst:

Als ze het gewent is mag ze best veel andijvie hebben :). Als je normaal niet zo veel andijvie geeft zou ik kijken hoelang de keutels mooi blijven. Maar het is vooral belangrijk dát ze eet :).

Het is wel normaal dat ze de brokjes nu nog laat liggen hoor, bij mij begon Izzie ook eerste met witlof en andijvie (en daarna wortel, omdat dat favoriet is).

Geplaatst:

Oke dank je wel :-)

Ben net nog snel witlof en wortel gaan halen.

Pfff ik ben al lang blij dat ze iets wilt eten.

En die brokjes komen later dan wel weer haha :-)

Geplaatst:

Idd, verwen haar maar goed nu :)

Alles wat ze binnenkrijgt is alleen maar mooi meegenomen!

Ida & Nina hebben zeker een aantal dagen geen brokjes gegeten na hun castratie, wel heel veel groenten.

Mocht je het gevoel hebben dat ze weer pijn krijgt, mag je haar gerust wat pijnstilling geven.

Probeer de komende dagen de pijnstilling om de 12 uur te herhalen, zodat ze niet snel een terugval krijgt.

Geplaatst:

Goh wat is het heerlijk om zo'n forum als dit naast je te hebben als je konijnen hebt.

Je voelt je enorm gesterkt en je kunt hier altijd even om hulp vragen.

Zo! Dit mag ook wel even gezegt worden :-)

Het gaat goed met Laantje.

Ze eet en ook weer haar SS...en ze keutelt ook weer.

Het was wel even een ellende om haar medicatie te geven want ze is écht beresterk.

Maar ze gaat het halen hoor :-) En jee..wat ben ik blij :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .