Ginger Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 HoiHoi Ik was benieuwd wat jullie allemaal in de EHBO Box hebben zitten ?Ik heb zelf 2 cavia's en wil graag een Ehbo box maken Nu ben ik wel benieuwd wat jullie er in hebben zittenZowel voor konijn en knagers Groetjes Nienke
JoBoris76 Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 (aangepast) Ik heb een hele waslijst nl.: Metacam (pijnstiller)Cisaral (darmstimulans)Metocloral (darmstimulans)Equate (anti-gasmiddel) en als dat niet te koop is haal ik Infacol bij de drogistLaxatract/Duphalac (laxeermiddel op basis van lactulose)Rescue RemedyCalendulan creme en sprayNagelschaartjeBorstel/slickerborstelFibreplex probiotica voor konijnen/knaagdieren De meeste medicijnen zijn voor verstoppingen/gasaanvallen omdat Binky zijn darmpjes niet werken zoals ze moeten en daardoor heeft hij sneller kans op verstoppingen als hij verhaart. :( 6 april 2011 aangepast door JoBoris76
Ginger Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Dank voor je berichtDe medicijnen voor verstopping/gas zijn alleen voor konijnen of ?
Dollie Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Carprofen (pijnstilling)Ciseral (darmstimulans)Primperan (darmstimulans)Prozyme (probiotica)Protexin (probiotica)Panacur (ontwormingsmiddel)Science Recovery (dwangvoer)Critical Care (dwangvoer)Betadine (ontsmettingsmiddel, moet wel verdund worden voor konijnen, 1/10)Calendulan (zalf) Daarnaast natuurlijk diverse spuitjes (met en zonder naald), een nagelschaartje, kruikje.. Een kapje. Rescue Remedy van Bach heb ik ook in huis. En op dit moment ook Metacam, maar dat gebruik ik zelf bij voorkeur niet normaal. Heb het gevoel vanalles te vergeten maar dit heb ik in elk geval in huis volgens mij heb ik ook nog AB staan. Nog op mijn lijst staan: Een ander soort crème/zalf (weet nog niet welke) en Rearguard.
JoBoris76 Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 (aangepast) Prozyme heb ik ook en Panacur ook nog. Was ik even vergeten en ook nog een restje Critical Care en natuurlijk wortelhapje (3 potjes ). Icepod heb ik ook nog liggen en heel veel spuitjes (zonder naald). 6 april 2011 aangepast door JoBoris76
Amatjuh Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 CaprofenCiseralProzymeInfacolEnrofloxoral ProtexinLege spuitjes 2,5 ml / 5 ml en 10 mlIcepodSnuggle safeKammetjeNagelschaar“het konijn, ziekte & kwalen” boekje eigenlijk voor dierenartsenDe boekjes van de inentingen
Joseeke Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Cisaral (darmstimulans)Novacam (pijnstilling)Critical Care (dwangvoeding)Primperid-injectie (darmstimulans, nog van Ida)Cavasan (AB-zalf voor ontstoken oogjes)Echinacea-druppels (weerstandsverhogende druppels, homeopatisch)Propolis-druppels (weerstandsverhogende druppels, homeopatisch)Rescue-Remedy (rustgevende druppels, homeopatisch)Enrofloxoral Drops (AB)Biotex Groen NagelknipschaartjeBortel/kammetje Wortelhapjes & Infacol (anti-gas) staan nog op mijn boodschappenlijstje, na Ida.
Bianca Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 knip en plak: Carprofen (pijnstilling)Ciseral (darmstimulans)Primperan (darmstimulans)Science Recovery (dwangvoer)Critical Care (dwangvoer)Potjes wortelhapjeEchinacea-druppels (weerstandsverhogende druppels, homeopatisch)Rescue-Remedy (rustgevende druppels, homeopatisch)(en andere bloesemremedies tegen aggresief/territoriaal gedrag)Lege spuitjes 2,5 ml / 5 ml en 10 ml IcepodSnuggle safeKammetje / borstelNagelschaar
Aanbevolen berichten