Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen kwam Nick zoals altijd uit zijn kooi gerend, heeft een klein stukje banaan gegeten en wat keutels gelegd...

Daarna is hij naast zijn hok gaan liggen en vervolgens erin... (waar hij nooit ligt...)

Hij reageert nauwelijks op mij, eet niet, pakt zelfs niks lekkers aan en beweegt nauwelijks, hij zit alleen maar op een 'bolletje'...

Ik meteen de dierenarts gebeld, moest toch nog bellen voor de entingen... kan ik pas om 14.50 terecht! Ik vind het doodeng! Ik heb niks in huis om te dwangvoeren, volgens de dierenarts kon het wel als hij vanmorgen nog iets heeft gehad, wat denken jullie?

Hij heeft bovendien ook nog een nieuw kaal plekje op zijn oor ontwikkeld, helemaal niet bij die plek van de verdoving...

Ik vind t maar raar hoor....

Geplaatst:

Dat hij niet wil eten & stil in een hoekje gaat zitten, wijst zeer waarschijnlijk op pijn.

Dit kan idd veroorzaakt worden door gas of verstopping.

Als het goed is ben je nu bij de dierenarts.

Ik ben benieuwd wat hij/zij ervan gezegd heeft!

Geplaatst:

vlak voor we gingen heeft nick met lange tanden wat witlof en andijvie gegeten... pffiiieew... hij begon ook alweer een beetje te dartelen en toen moest ik hem natuurlijk in zijn reismandje stoppen...

Bij de dierenarts bleek dat hij heel zijn reismand had ondergeplast en gekeuteld... jeuh aan de ene kant, het werkt nog! Wel bah aan de andere kant, hij zat helemaal onder...

de dierenarts zei dat hij nog nooit zoiets had gezien op een oor bij een konijn... heeft met UV licht gekeken naar schimmels ed en in zijn oren, daar was niks te zien. Dat moeten we dus in de gaten houden. Nick kwam helemaal tegen me aan gekropen met zijn voorpoten op mij arm...gossie...

Toch maar de entingen gegeven, Nick gaf geen kik!! haha maf beest...

Nu zit hij thuis even uit te puffen naast zijn hok, hopenlijk komt hij zo wat eten...

blijft een rare toestand....

Geplaatst:

Dat puffen zal door de stress komen, denk ik.

Daarnaast is het nu ook vrij warm buiten, waar konijnen niet zo goed tegen kunnen.

Gelukkig keutelt hij nog :)

Hou hem evengoed wel eventjes in de gaten.

Geplaatst:

ja ik zat ook te denken, hij is zo aan het verharen...heeft hij mss te veel haar binnen gekregen..? kan dat? en hoe kan ik het voorkomen? toch maar borstelen? Hij heeft maar kort haar.... Zal hij ook niet blij mee zijn vrees ik...

hij heeft ondertussen wel de wortel gegeten die hij van de dierenarts kreeg :)

Geplaatst:

Nou dat is nog eens een aardige dierenarts :mdr:

Maar dat verharen je dat kan ze likken zich veel

Je kan er prozyme of protexin vragen bij de dierenarts of bunnybin

Wat op de groente doen en dat lost het voer om de haren heen op dus dat dat ook makkelijker naar buiten kan

Geplaatst:

wat ook kan is verse (!) ananassap geven. sommigen vinden dat lekker, anderen totaal niet. met vers bedoel ik ook echt uit de supermarkt een echte ananas, niet uit het blikje. je kan het voer erin laten weken, of met het water meegeven. of toch met een spuitje (zonder naald natuurlijk:p) in het bekje toedienen.

pfieuw, gelukkig nog goed gekomen! bijoux schrok zich een hoedje toen ze hoorde dat haar mede-ijdeltuit misschien ziekjes was :o

Geplaatst:
Nick kwam helemaal tegen me aan gekropen met zijn voorpoten op mij arm...gossie...

QUOTE]

ahh dit is zielig dan he, deed flo ook, die wou zich verstoppen in mijn jas.

weet de da niet waarom het nu was?

hoe gaat het nu?

Geplaatst:

bedankt voor de tips allemaal, ik ga ze zeker onthouden!

De dierenarts heeft geen verlossend antwoord, alleen afwachten dus maar...

Overigens doet Nick alsof er niks aan de hand is geweest en is hij weer gewoon zichzelf... alhoewel... hij was wel extra knuffelig vanmorgen...dat vinden we niet erg natuurlijk!!

Geplaatst:

Nee fijn toch als ze willen knuffelen

Ik heb een knuffel en een kijk konijn

En hij heeft zo een teddyberen uitstraling dan wil je hem wel eens lekker aaien

Maar ja ik respecteer het Meneer is daar niet van gedient

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .