muireann Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Hoi,Ik hoop dat iemand deze situatie herkent. Mijn konijn harry (vrouwtje, bijna 6) is afgelopen zaterdag ingeent tegen vhs en myx. Zondagochtend had ik al het idee dat ze nauwelijks at en later wilde ze echt niet meer eten, dus maandagochtend de DA gebeld. Maandagmiddag afspraak, tandjes nagekeken en temperatuur gemeten, maar niks gevonden. Dwangvoeding gekregen, dus dat geef ik haar nu. Ze eet inmiddels wel weer wat, maar echt heel erg erg weinig. Ook houdt ze tijdens het eten haar kop een beetje schuin en lijkt het alsof ze het eten moeilijk wegkrijgt. Ik heb het idee dat ze wel wil eten, maar dat het niet lukt. Als het morgenochtend nog niet beter is ga ik sowieso weer de Da bellen. Ze is overigens konijnkundig.
Lianne22 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 De achterste kiezen van het konijn kunnen alleen onder narcose bekeken worden, is dit gedaan? Zo niet, zou het kunnen dat ze ze op haar achterste kiezen haken heeft en daardoor moeilijk eet?
muireann Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Geplaatst: 5 april 2011 Ze heeft wel met zo'n klem naar haar tanden en kiezen gekeken, maar niet onder narcose. Vanwege haar leeftijd wil ze haar niet onnodig onder narcose brengen. Ze zei dat de tanden / kiezen er zo op het oog heel goed uit zagen.
jack en olivia Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 die klem doen ze bij die van ons ook regelmatig,nog nooit problemen mee gehad!als ze die klem erop zetten kunnen ze goedde achtertanden zien en als hier geenbijzonderheden aan zijn zien ze dat.dat hoofd scheef houden is geen goed tekenmeestal, bel de DA even op en meld dit plus het niet eten.vaak duid het erop dat ze echt niet lekker is.soms worden ze een beetje ziek van de myx geloof ik dat kan zijndat ze daar last van heeft.succes
muireann Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Ik heb de DA weer gebeld en we mogen om 14.00 weer langskomen. Vanochtend heeft ze een klein beetje witlif gegeten, de rest hoefde ze niet. Ze zit ook de hele tijd onder het krukje in de ren..
muireann Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 Ik heb de DA weer gebeld en we mogen om 14.00 weer langskomen. Vanochtend heeft ze een klein beetje witlif gegeten, de rest hoefde ze niet. Ze zit ook de hele tijd onder het krukje in de ren..
Bianca Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Kop scheef kan ook EC zijn.. het heerste echt op dit moment van het jaar. Door de inenting is de weerstand misschien een beetje gezakt waardoor de EC de kop op heeft gestoken? Is maar een idee hoor.. maar vraag het maar aan je DA anders.
muireann Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Geplaatst: 6 april 2011 ben vandaag dus naar de DA geweest. Ze heeft naar haar oren, en weer met de klem naar haar tanden / kiezen gekeken. Wat nog niet meeviel, want mevrouw vond het nodig haar tanden erin te zetten.. De DA zag nu wel iets van een haak, en iets wits helemaal achterin, wat mogelijk een pees zou kunnen zijn. Ze heeft wat aan haar kiezen geveild. Tot vrijdag moet ik doorgaan met dwangvoeren en dan zou het echt beter moeten gaan. Zo niet, dan moet ik vrijdag weer bellen en dan gaat ze wel onder narcose. Nu maar naar huis, kijken of ze zelf al weer wat wil eten en anders zelf voer er in gaan stoppen..
jrjsieben Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Nou dan weet je in iedergeval wat het isEn gelukkig geen EC
Aanbevolen berichten