Ga naar inhoud

Help herman wil niet meer eten..


smurfkuh

Aanbevolen berichten

Herman wil sinds 2 dagen niet meer eten. Ik ben gister avond met spoed naar de dieren arts (een kk) geweest. Herman was 3 ons afgevallen in 3 weken tijd, en had 41,2graden koorts. Hij heeft toen een injectie tegen de pijn gehad + antibiotica. Als het de volgende dag niet wat minder was geworden moest ik terug komen. Ben vandaag weer terug gegaan want het leek alsof er iets vast zit in zijn keel want het lijkt dat Herman wel wil eten maar niet kan. Bij de dierenarts heeft de dokter Herman helemaal gecontroleerd ook op haakjes ed (hij is onder narcose geweest) Maar ze heeft helemaal niets kunnen vinden zijn temperatuur was nu overigens 39,3. Herman heeft weer een injectie antibiotica + pijnstillers gehad en ik moet hem nu 3x per dag ciseral geven. Als Herman morgen nog steeds niet uit zichzelf eet moet ik weer terug.

Ik dacht eerst dat het te maken had omdat herman een stuk dakleer had opgegeten. Alleen de dierenarts voelt helemaal niets in zijn buik/maag ook geen gas oid. Daarna dachten we dat hij misschien een longontsteking kon hebben omdat hij afgelopen week even op het balkon in de zon heeft gelegen. Alleen was het volgens de dierenarts ook geen longontsteking.

Herman heeft net wel wat sprietjes hooi gegeten, maar niet veel. Verder ligt hij er de hele tijd versuft bij, dit kan overigens ook nog komen door de narcose.

Ik moet herman nu dwangvoeren + medicatie geven alleen dat is echt een ramp, heb de handdoek truck geprobeerd alleen dat werkte helaas niet. Ook met 2 mensen geprobeert de ene vasthouden en de andere met een spuitje in zijn mond, alleen dat werkte helaas ook niet. Herman spuugt het elke keer gewoon weer uit.

Heeft er iemand tips ? en heeft iemand enig idee wat dit kan zijn ? Ik maak me toch wel erg veel zorgen om Herman. (en ik heb een konijn kundige dierenarts)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij een kaakabces gaan ze ook kwijlen.

Misschien kan je het zelf voelen...bij Ollie was het toen ook zo.

Het abces zat toen aan het einde van zijn kaakbot/scharnier....het bot hoort "scherp" aan te voelen...bij hem was het links minder scherp dan rechts...en daar zat op de foto toen ook het abces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is toch wel apart dat hij allees nakijkt zelfs onder narcose en dan het abces over het hoofd ziet? Anyway fijn dat je er nu achter bent kan er teminste wat aan gedaan worden! Wel rot dat het al de 2e keer is.. Is dat gebruikelijk dat een abces op de zelfde plek terugkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen heel vroeg `herman moetten laten inslapen :'( Hij had geen kaakabces wat ik zag zitten was het litteken van het oude abces. Wat Herman wel had, wist de dierenarts ook niet. Herman had het heel erg benauwt en later kwamen er ook soort knor geluiden uit hem :(

Het rare is dat de kleine al zo'n 1,5 dag niets met herman te maken wilde hebben. Het leek erop of de kleine al afscheid had genomen ofzo. Toen ik van de dierenarts terug kwam en De kleine wilde aaien wilde ze dat niet, hij liep weg. Ik heb toen mijn handen gewassen en toen mocht ik haar wel aaien.

Ik denk dat ik de goede keus heb gemaakt om herman in te laten slapen. Ik kon het niet meer aanzien hoeveel moeite herman deed om 'wakker' te blijven en om te zien hoeveel pijn hij had. Alleen ik ben er dus wel echt helemaal kapot van :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh gvd sorry, ik zag jou berichtje of althans dat je een berichtje had geplaats, en dacht al dat het geen goed nieuws zou zijn.

sjesus wat erg zeg, diemooie herman, heel veel sterkte gewenst!!

weten ze wat het was?

ik weet hoe moeilijk het is als je ziet dat je dier nietmeer kan, hadhet bij flo ook.

heel veel sterkte!!

rust zacht lieve herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .