Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

Bij onze franse hangoor "guus" hebben we gisteren twee wormen in de keutels geconstateerd. Vanochtend naar de dierenart geweest en begonnen met een kuur "fenbendrops" ( 5 dagen lang waarna na 14 dagen weer herhaling).

Guus is een binnenkonijn en hobbelt normaal gesproken een groot deel van de dag door de huiskamer. Guus is nu opgesloten in zijn kooi.

Wanneer kan guus weer door de kamer springen en kan guus geaait worden (m.b.t. besmeting naar mens).

Hopelijkweet iemand het antwoord?

Geplaatst:

Nou Guus kan gewoon los lopen en hobbelen door de kamer hoor.. Ik heb hier zelf ook een keer wormen gehad (mijn konijn bedoel ik). Alle 4 de konijnen behandelt met 14 dagen panacur en de honden en katten nog een wormen kuur gegeven en that's it.

Geplaatst:
Ach, je weet vast wel wat ik ga zeggen.. :)

Wattan :P

Maar je kan guus gewoon aaien dacht ik zolang je de keutels niet opeet zal je niet besmet raken (als de wormen niet sterven door het maagzuur)

Geplaatst:

Ik dacht dat zo'n kuur alleen de wormen dood , maar nog niet de eitjes , vandaar de herghaling van de kuur. Ik ben bang dat bij loslopen van guus door de woonkamer, ik straks het hele huis onder heb zitten.

Geplaatst:
Ik dacht dat zo'n kuur alleen de wormen dood , maar nog niet de eitjes , vandaar de herghaling van de kuur. Ik ben bang dat bij loslopen van guus door de woonkamer, ik straks het hele huis onder heb zitten.

We hebben hier een konijntje die we gered hebben die zat echt helemaal vol met wormen en was op leven na dood.

Ook een kuur gegeven en ondertussen flink mee geknuffeld en op de bank laten lopen om aan te sterken, keutels opgeruimd en verder geen worm te bekennen

(ze is trouwens helemaal opgeknapt en is zelfs iets te zwaar maar wel het liefste konijn wat we hebben)

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet of je nog andere dieren in huis hebt maar ik kreeg destijds het advies deze dieren ook te ontwormen. Ik moest 14 dagen Panacur geven want op de manier zoals ze jou hebben verteld werkt het niet. Ook moet je iedere keer als hij gekeuteld heeft zijn keutels verwijderen en zijn hok/kooi iedere dag schoonmaken en dan het liefst met soda. Tenminste... die tip heb ik gehad. Succes!

aangepast door JoBoris76
Geplaatst:

we hebben nog twee konijnen "nino"en "floppie". De konijnen wonen in een ander binnenhok en krijgen ook preventief een kuur.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .