RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Hallo allemaal, Gisteravond toen ik Roger een komkommertje wilde geven, hoefde die niet. Ik vond het niet zo vreemd, want ze eten wel vaker niet uit mn hand als ze los zitten. Dus ik maakte me geen zorgen. Omdat ik het vermoeden had, dat 1 van de 2 plakpoep had, gaf ik ze geen groenvoer 's avonds. Gewoon voor de zekerheid. Ik duwde Roger een hooiplukje toe, en voor zover ik weer heeft ie daar wat van opgepeuzeld. Gistermiddag viel ie nog aan op zn eten. Toen ik vanmorgen mijn konijnen eten ging geven, zag ik dat Roger in een hoekje zat, maar niet zoals altijd. Dus ik zet hem het bakje voor, maar niks. Probeerde een rozijntje, niks. Ik voelde aan zn oortjes en die waren koud. Dus ik hem opgepakt, naar beneden, in een handdoekje met een hotpack (die natuurlijk niet heet was, maar wel warm). Die hielp niet, want hij was nogal onhandig. Nou houdt Roger er niet zo van om te knuffelen, dus die sprong op de bankleuning bij de muur, en daar ligt ie nou, met een handdoek. Voor hem ligt wat stro, andijvie en witlof, maar hij hoeft het allemaal niet. Verder is de rest van zijn lijfje ook niet zo warm, eerder koud, ligt hij met zijn oogjes halfgesloten, en kijkt hij maar amper op. Soms horen we ook een geluid uit zijn buikje komen.Ik heb hier nog spullen liggen van de vorige keer dat hij niet at, maar hoe weet ik dat het nu hetzelfde is? De vorige keer was het ontstopping.Nu knarsetandt hij een beetje, maar het is niet echt heel hard denk ik, maar kan me niet voorstellen dat ie het fijn heeft. Mijn vriend zegt dat het wel hard is. Mijn vriend denkt dat het komt dat hij gisteren geen groenvoer gekregen heeft, maar dat kan toch geen kwaad? Aangezien het was om de keutels weer normaal te krijgen. Wat moet ik doen? Ik wil graag naar de dierenarts, maar heb geen 100 euro.. -weekendconsult is zoon 75 euro al..-
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 Zn oortjes zijn nu weer warm, maar dat kan dus wisselen
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Deze symptomen heeft Bunny al 2 keer gehad en toen was het gas. Als het gas is moet je echt zsm naar de DA. Binnen een paar uur kunnen ze in een shock komen en uitdrogen. Ik was gelukkig beiden keren nog op tijd, maar hij heeft toen meteen infuus gekregen, omdat hij al aan het uitdrogen was en medicatie om de darmen te stimuleren. Kan je niet ergens even wat geld lenen, want als je nog een dag wacht kan het al te laat zijn.
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 (aangepast) Hoe merk je dat ze uitdrogen? Hij reageert nog wel, snuffelt nog aan eten, draait zn hoofdje nog weg of zo, maar levendig is anders 3 april 2011 aangepast door RogerBunny
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Dan gaat het vel niet meer zo snel terug als je het omhoog trekt, eigenlijk hetzelfde als bij de mens.
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 okee, we gaan zo kijken. Hij heeft net wel wat gedronken uit een spuitje
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 hij likte aan witlo, en speelt/knabbelt aan stro, hij oogt weer wat vrolijker!
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Dat hadden wij toen bij Bunny ook gedaan, maar dat helpt op een gegeven moment niet meer. Zorg ook hij warm is, want als het gas is zakt ook hun temperatuur.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 hij likte aan witlo, en speelt/knabbelt aan stro, hij oogt weer wat vrolijker!Klinkt goed, maar rent hij rond of ligt hij nog steeds uitgestrekt?
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 hij ligt nog steeds uitgestrekt, maar hij ziet er niet meer uit of hij ongemakklijk ligt,
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 ;edit hij ligt niet echt uitegstrekt, wel met z'n achterpoten opgevouwen, en hij is net wat naar voren geschoven, naar het eten wat ervoor ligt, het snoepje wat mijn vriend hem gegeven heeft wil ie toch nog niet, maar dat verbaast me niet
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Hier leek het alsof Bunny relaxt lag, maar dat is schijn, hij was wel degelijk erg ziek. Keutelt hij nog?
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 nee, voor zover we weten keutelt ie niet,
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 nou weigert ie alles weer, en hij knarsetandt, maar je hoort et pas duidelijk als je dichtbij hangt, en gaat vrij snel zegt mn vriend
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Dan heb je kans dat de darmen stil liggen. Het klinkt in ieder geval niet goed, ik zou toch met hem naar de DA gaan.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Knarsetanden doen ze als ze pijn hebben.
Anjo Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 yeah dat knarsetanden lijkt me ook niet zo goed,, dat is in dit geval denk ik een teken van pijn,, dat deed Koos hier ook toen hij niet meer at,, niet meer keutelde en letterlijk niks meer deed behalve ook stilliggen mijn zijn ogen half dicht. zijn darmen lagen stil en ook zijn temperatuur was te laag,, dat kan erg gevaarlijk (dodelijk) zijn. ik zou een DA raadplegen!
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 Goed, even updaten, We hebben hem nog steeds onder een dekentje liggen, maar hij toont iig alweer wat leven. De vorige keer dat we hiermee zaten kon je em met gemak oppakken, en aan z'n buikje voelen, en was ie meer slap, nu toont ie al echt weerstand als je om op wil tillen. (hij heeft m'n vriend ook goed hard geschopt) We hebben hem medicijn gegeven, en zijn hem nu aan het dwangvoeren. Hij laat het allemaal prima toe, alleen het dwangvoer blijft steeds in het buisje hangen,
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Wat voor een medicijn heb je hem gegeven? Als het een verstopping is dan is dwangvoeren volgens mij niet zo'n goed idee.
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 het medicijn is van de DA om zijn darmen weer op gang te krijgen, en nu wast ie zich =]
Fluffie&Bunny Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Heb je pijnstilling in huis? Want als hij pijn heeft dan gaat hij niet eten.
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 wat houdt die pijnstilling dan precies in? want dat weet ik niet. Hapjes witlof nemt ie wel,
jrjsieben Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Ik hoop voor je dat het goed komtMaar dit is een spoed situatieJe kan met een dierenarst een regeling treffen dat je het consult in paar keer kan betalen toch
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 hij heeft gegeten! =DD hij lustte zijn andijvie weer, en zijn rozijntje, en z'n snoepje xD eigk alles wat ie normaal lekker vind, gaat er weer in. Ik hoor nu dat hij weer witlof eet, komt helemaal goed met et beestje =]
RogerBunny Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 even iedereen nog bedankt voor alle hulp =] en toch weer mooi 74 euro bespaard voor consult bij de DA xD
Aanbevolen berichten