Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Wat een week.

Ik was van plan om voor mijn (inmiddels ex-) rammetje Binkie een vriendin te halen bij de konijnenopvang. Ik wilde de konijnen voordat Bink klaar was voor het koppelen nog een poostje in een geschakeld hok houden zodat ze elkaar alvast konden leren kennen.

Vorige week zaterdag was ik bij de Intratuin om hooi te halen en daar zag ik een kruising tussen een hangoor en een angorakonijn. Ik was eigenlijk onmiddellijk verliefd. Het konijntje zat er al wat langer (ze was 11 weken oud), en ik mocht haar van de verkoopster wel aanhalen. Toen ik dit deed voelde ik enorme klitten onderaan haar lijfje, en achter haar oren. Ik was hier nogal verontwaardigd over. Binkie is een Teddy Widder dus ik heb inmiddels al wat ervaring met het verzorgen van een langharige vacht, en als je het goed bijhoudt, is het verzorgen geen enkel probleem.

Omdat ik zo verliefd was en omdat ik schrok van haar verwaarloosde vacht heb ik haar gekocht. Ik heb haar een dagje gegeven om bij te komen, maar ben zondag gelijk aan de klus begonnen om haar vacht te ontklitten en schoon te maken. Ik schrok heel erg toen ik er achterkwam dat een bult op haar rug die ik aan had gezien voor een klit, feitelijk een abces was (ter grootte van een euro munt!).

De dag erna had ik al een afspraak bij de dierenarts voor Binkie’s castratie, maar ik heb gelijk ook een afspraak gemaakt voor Muffin. De dierenarts gaf aan dat het een verwaarloosde (!!!) bijtwond was, waarop zich een abces had gevormd. Ik heb haar gelijk bij de dierenarts gelaten die het abces operatief verwijderd heeft.

Uiteraard heb ik Intratuin erop aangesproken. Die gaven aan dat ik het konijn terug kon geven en dat ik dan een nieuwe uit kon kiezen. Toen was ik pas echt boos. Uiteindelijk heb ik wel mijn geld terug gekregen, maar Muffin mocht ik houden. Omdat ik het niet van me af kon zetten heb ik ook een klacht ingediend bij Dierenbescherming.

Intussen gaat het zowel met Binkie als met Muffin heel erg goed. Het lijkt erop dat het leuk klikt (ze liggen gezellig tegen elkaar aan, met een hekje ertussen), en ze zijn allebei goed hersteld van de castratie en het verwijderen van het abces.

Hierbij (als het lukt) wat foto’s van Binkie en Muffin.

Groetjes,

Jolanda

Geplaatst:

Ik ben naar een konijnkundige dierenarts gegaan, maar het probleem lijkt niet opgelost. Muffin heeft zelf aan de snee zitten bijten (hij zit onderaan haar rug). Het is nu weer open, en volgens mij zie ik weer pus zitten. Muffin laat me alleen niet meer in de buurt van de wond.

Morgen maar de dierenarts bellen om te vragen wat ik kan doen :(:(:(. Ik maak me zo'n zorgen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .