Ga naar inhoud

Mijn konijntje heeft E.Cuniculi :'(

Aanbevolen berichten

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Het is al de 2e keer dat dit is gebeurt: Ik wil mijn konijnen eten geven en ééntje doet erg raar met zijn achterkant.

De 1e keer ben ik ook naar de dierenarts geweest en ik kreeg medicijnen mee.

Toen wisten ze nog niet precies wat het was.

Dus heb ik haar maar binnen gezet tot het over is want anders is het zo druk met 2 andere konijnen en ik was bang dat ze geplet zou worden.

Vandaag gebeurde het dus ook ik was erg geschrokken en heb meteen de DA gebelt.

Ik kon terecht om 3 uur, en het was toen 12 uur.

Ik ging er heen en ze zeiden al snel dat het E.Cuniculi was en het niet helemaal weg kon gaan. Ik was zo verdrietig nee toch dit kan toch niet :'(. Ik heb alles voor me meisje over dus ik geef niet op. Ookal komt het zo vaak terug. Alleen hoop ik niet dat ze pijn heeft want dat zal zo erg zijn.

Spring :love: ik help je er doorheen meisje.

Geplaatst:

Veel sterkte en succes met de behandeling! Heeft de DA iets gezegd over of ze het al lang heeft? Als het nog niet zo lang is ben je er nog goed op tijd bij en is er zeker kans dat ze zal genezen, er zitten hier genoeg mensen op het forum met konijnen die ook van EC genezen zijn!

Welke medicijnen heb je meegekregen en hoe lang heeft de DA je aangeraden te behandelen?

Gast xKonijnenlover
Geplaatst:

Ik heb pijnstiller gekregen die moet ik 2x per dag in het bekje spuiten.

En ik heb Fenbendazol dat moet ik 1x per dag in het bekje spuiten.

De DA zei dat ik het 1 maand vol moet houden met de Fenbendazol en met de pijnstillers kan ik al eerder stoppen.

Ze zeiden dat het dus steeds terugkomt en niet meer helemaal geneest. Als het weer terugkomt moet ik het gewoon weer gaan behandelen.

Maar het enige nadeel is dat het best duur is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .