stephanie1301 Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Hoe herken je dat je konijn in shocktoestand is?Kan je een konijn redden die in shock is?wat toe doen als je konijn in shock is?
Joseeke Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Als je konijn in shock-toestand verkeert is hij/zij onderkoelt.Je merkt dit vaak dat ze lusteloos in een hoekje liggen of zitten en niet meer eten & drinken.Zodra je je konijn zo aantreft kun je haar/hem het beste eerst temperaturen om te kijken wat de lichaamstemperatuur is.Deze mag niet onder de 38 graden komen, want dat is hij/zij in shock.Vervolgens moet je konijn warmhouden, zodat hij/zij niet verder onderkoelt raakt.Warmtematjes zijn op zo'n moment ideaal om in huis te hebben.Je moet gelijk contact opnemen met je dierenarts & aangeven dat het om spoed gaat.
stephanie1301 Geplaatst: 1 april 2011 Auteur Geplaatst: 1 april 2011 Max (mijn konijn wat nu overleden is) was eerst bij de arts 38.5 graden en toen ik naderhand terug kwam 37.5 graden.Heb hem thuis is doos gedaan met een doek onder hem en een kruik erbij ook met een doek er om heen.Hij ademde raar. Grommend leek het, ik dacht eerst knarse tanden. Ik wilde hem goed leggen. Maar opeens strekte hij zijn lichaam. (was het toen al te laat????)
Joseeke Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Met 37,5 graden was hij idd in een shocktoestand.Was hij na de beentjes strekken overleden?Zoja, dan kan dat nog een stuiptrekking zijn geweest.
stephanie1301 Geplaatst: 1 april 2011 Auteur Geplaatst: 1 april 2011 Max strekte zich helemaal uit als een strijkplank. Ik wilde hem goed leggen. Ik ben zo bang ja sorry maar ik ben gewoon zo bang dat het door mij kwam.
Lianne22 Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Je moet niet bang zijn of schuldig voelen, alles ging zo snel (zo te lezen) van de da naar shocktoestand. dat hij in die toestand is geraakt is niet jou fout of jou schuld. Heel veel sterkte.
Aanbevolen berichten