Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hee,

ik heb 2 konijnen, Flow en Dopey.

Maar ze zijn niet al te goed opgevoed waardoor je Dopey niet kan aaien en oppakken en Flow alleen kan aaien. Maar Dopey ligt nu al een dag of 2 alleen maar in het nachthok of beneden in het hok. Ik ging naast hem zitten en ik kon haar helemaal aaien en ze deed niks.

Ze ademt ook sneller dan normaal en wil niet eten en drinken. Er liggen ook aan elkaar geplakte keutels. Ik weet niet wat er is en ik vind het zo zielig! Wat kan het zijn??

Caro

Geplaatst:
Hee,

Maar ze zijn niet al te goed opgevoed waardoor je Dopey niet kan aaien en oppakken en Flow alleen kan aaien. Maar Dopey ligt nu al een dag of 2 alleen maar in het nachthok of beneden in het hok. Ik ging naast hem zitten en ik kon haar helemaal aaien en ze deed niks.

Ze ademt ook sneller dan normaal en wil niet eten en drinken. Er liggen ook aan elkaar geplakte keutels. Ik weet niet wat er is en ik vind het zo zielig! Wat kan het zijn??

Caro

Dan zou ik maar zo snel als je kan naar een dierenarts gaan want dit klinkt niet goed. Als een konijn 24 uur niet eet komen de darmen stil te liggen en die komen niet zo makkelijk meer op gang.

Geplaatst:

@caroo

hey, ik heb ook een vrij dominant konijntje, is anders wel heel lief. Maar op een dag zat ze ook heel stil en wou ze niks meer doen. We zijn met haar naar de dierenarts geweest en ze bleek een gasbuikje te hebben. Ze heeft het overleeft, maar de kans was klein. Het heeft een paar dagen geduurt voordat ze terug normaal wou eten en drinken. Ik zou niet te lang wachten met naar de DA te gaan.

Geplaatst:
Hee,

Caro

Dat ze sneller ademt wijst op pijn. Een konijn met pijn stopt met eten & drinken.

Het beste kun je vandaag nog naar de dierenarts met haar gaan, want dit klinkt niet goed.

Aan elkaar geplakte keutels kunnen de blindedarm-keutels zijn. Deze eten konijnen altijd op, maar als ze bijv. teveel brokjes krijgen kunnen ze deze laten liggen.

Geplaatst:

Hee,

Dank jullie wel voor de reacties!

We wilde nog 1 dag wachten met naar de dierenarts gaan want ze at weer.

Maar de volgende ochtend lag ze dood in het hok...

Ze had vanaf haar geboorte al rode ogen en een vriendin zei dat dat ook een virus kan zijn waar je niks aan kunt doen en dat ze dan sneller dood gaan...

Ik heb er niks over kunnen vinden op internet...

Weten jullie er iets van?

Caro

Geplaatst:

Er wordt geadviseerd om dezelfde dag te gaan

En dan ga je nog een dag wachten

En dan vertel je dat hij de volgende dag dood in zijn hok lag ?

En wat hebbeb rode ogen ermee te maken

Sneu voor het konijn het had misschien nog beter kunnen worden

Hee,

Dank jullie wel voor de reacties!

We wilde nog 1 dag wachten met naar de dierenarts gaan want ze at weer.

Maar de volgende ochtend lag ze dood in het hok...

Ze had vanaf haar geboorte al rode ogen en een vriendin zei dat dat ook een virus kan zijn waar je niks aan kunt doen en dat ze dan sneller dood gaan...

Ik heb er niks over kunnen vinden op internet...

Weten jullie er iets van?

Caro

Geplaatst:

Rode ogen heeft niks met een virus van doen hoor. En die konijnen zijn ook niet zwakker. Het kan soms wel zijn dat ze wat minder goed kunnen zien.

Je konijn heeft hoogstwaarschijnlijk een verstopping of gasbuik gehad en zoals al aangegeven moet je dan heel snel handelen en dan kan het soms nog kantje boord zijn.

Een verstopping of gasbuik kan diverse oorzaken hebben. Het kan komen doordat er iets veranderd is aan het eten. Andere brokjes bijvoorbeeld. Of dat het iets giftigs heeft binnen gekregen (planten uit de tuin, aardappelschillen, etc). Of dat het teveel groenten heeft gehad die nieuw voor het konijntje waren of die het een tijdje niet gehad had (konijntjes moet je altijd geleidelijk laten wennen aan nieuw eten). Het kan ook zijn dat er een ander probleem was waardoor het beestje minder ging eten, zoals haakjes op de tanden. Of er kan iets zijn geweest waardoor het konijntje pijn had en daarom minder ging eten, wat ook een gasbuik kan veroorzaken.

Jammer dat je dit niet eerder gelezen hebt en je konijntje er nu niet meer is. Sterkte ermee

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .