~M~ Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Vanmorgen heb ik mijn konijntje Joep weggebracht om te laten castreren. Sinds 17.00 is hij weer terug.Maar ik maak me een beetje zorgen over hem. Hij zit heel stil, kijkt een beetje suf.. Kan dit nog van de narcose zijn? Ook voelt hij koud aan en hij heeft nog bijna niets gegeten, een paar stukjes andijvie. Ik heb nog gevraagd of ik pijnstilling mee kon krijgen, maar volgens de assistente was dat niet nodig omdat een konijn bijna geen pijn heeft van een castratie?Maar ik lees bij al jullie verhalen dat jullie wel pijnstilling hebben meegekregen.Ik maak me zorgen, want ik heb echt wel het idee dat hij pijn heeft en dat hij daarom niet wil eten.. Als hij morgenochtend nog niet had gegeten moest ik even bellen zei ze. Dus dat ga ik dan maar doen morgen en dan ga ik ook direct pijnstilling vragen! Maar is het ook normaal dat hij zo koud aanvoelt? Ik heb een warme kruik bij hem gelegd, maar hij gaat er niet echt tegenaan zitten.
Amatjuh Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Hij kan inderdaad nog goed suf zijn van de narcose.Veel rammen hebben geen pijnstilling nodig, maar de mijne heeft dat 3 keer gehad en ook darmstimulans.Heb je al andere dingen geprpbeerd om hem te laten eten? Anderw groenten, brood, fruit?
Lianne22 Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Bij mijn DA krijgen ze idd wel standaart 3 dagen pijnstilling mee, maar niet elke ram heeft het echt nodig zoals amatjuh zegt. Idd veel lekkers aanbieden! En anders morgen echt die pijnstlling halen mocht er geen verbetering zijn. Succes!
~M~ Geplaatst: 31 maart 2011 Auteur Geplaatst: 31 maart 2011 Ik heb groenten bij hem liggen (andijvie, witlof, stukjes appel), hij heeft zijn brokjes en hooi.Vanmorgen was hij gelukkig al iets minder suf. Hij heeft weer een klein beetje gegeten van de andijvie, een klein beetje hooi en ook een paar brokjes. En ik vond een stuk of 5 zachte keuteltjes.Dus het gaat gelukkig al wat beter:) Wel eet hij nog steeds heel weinig, ik vraag me af of het genoeg is. Zal ik toch nog pijnstillers vragen of gewoon nog even afwachten?
Amatjuh Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Hoe zit hij erbij? Zit hij stil in een hoekje? Knarsetanden? Dat zijn namelijk tekenen van pijn.5 keutels is nog niet veel, maar in ieder geval iets!
~M~ Geplaatst: 31 maart 2011 Auteur Geplaatst: 31 maart 2011 (aangepast) Gisteren en vannacht zat hij steeds stil in een hoekje. Nu is hij wel wat actiever. Ik heb hem verder niet horen knarsetanden. Hij zit wel constant aan de wond te likken.En de kranten waar hij op zit was hij ook al aan het verscheuren, hij heeft ook een paar hapjes krant genomen:p Dat is blijkbaar lekkerder dan zn brokjes:p 31 maart 2011 aangepast door ~M~
Amatjuh Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Bommel zat ook tussen zn benen te likken, hij heeft zelf de hechtingen er uit gehaald haha.MAar als hij actief is, heeft hij geen pijn schat ik zo in.
margreetje84 Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Mijn nijntje is laats ook gecastreerd.Voordat hij met mij mee naar huis ging heeft hij een pijnstillende injectie gehad die 48 uur werkt.Misschien heeft jouw da dat ook gedaan?Verder is het normaal dat hij koud aanvoelde hoor, een konijn kan na een narcose zn eigen lichaamstempratuur niet zelf regelen, vandaar dat je een kruik moet gebruiken.Dat hij niet bij de kruik wilde liggen wil waarschijnlijk zeggen dat hij het warm genoeg had, mijn nijn wilde ook niet bij de kruik liggen, ik heb hem toen in een lekkere zachte handdoek gewikkeld.'Je kan zn tempratuur het beste voelen tussen zn oortjes, als het daar warm aan voelt zit het wel goed.Wel opletten dat hij de eerste dagen niet op de tocht staat, de narcose kan wel een paar dagen na blijven werken.Qua eten heb ik niet veel ervaring, ik heb tot nu toe het geluk dat mijn nijntjes dezelfde avond nog aten dronken en poepten. Succes ermee!
~M~ Geplaatst: 31 maart 2011 Auteur Geplaatst: 31 maart 2011 Tussen zijn oortjes voelt het wel warm. Hij zit nu op een oude trui, dat houd hem ook wel warm denk ik.Voor de zekerheid ben ik toch even naar de dierenarts teruggeweest. Hij heeft nu een pijnstillende injectie gekregen. Voor de rest zag alles er goed uit:)Hij heeft net weer een beetje kruidenhooi gegeten en een beetje andijvie. Het zijn steeds maar hele kleine beetjes. Dan eet hij bijvoorbeeld een paar sprietjes hooi en een half uur later weer een paar sprietjes.. Maar hij eet nu wel gelukkig:)
Knaagdierenopvang Dalfsen Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 Narcose kan altijd enigzins misselijk maken, wij houden altijd aan dat ze sowieso 12 uur later iets gegeten moeten hebben, anders beginnen ze met dwangvoeren hier. Niet te veel, anders eet hij uit zichzelf nog niet. Iedereen heeft toch een andere manier van aanpakken maar het gaat er uiteindelijk om dat hij weer lekker uit zichzelf aan zijn maaltijd begint!
Amatjuh Geplaatst: 31 maart 2011 Geplaatst: 31 maart 2011 (aangepast) Mijn nijntje is laats ook gecastreerd.Voordat hij met mij mee naar huis ging heeft hij een pijnstillende injectie gehad die 48 uur werkt.Misschien heeft jouw da dat ook gedaan?Verder is het normaal dat hij koud aanvoelde hoor, een konijn kan na een narcose zn eigen lichaamstempratuur niet zelf regelen, vandaar dat je een kruik moet gebruiken.Dat hij niet bij de kruik wilde liggen wil waarschijnlijk zeggen dat hij het warm genoeg had, mijn nijn wilde ook niet bij de kruik liggen, ik heb hem toen in een lekkere zachte handdoek gewikkeld.'Je kan zn tempratuur het beste voelen tussen zn oortjes, als het daar warm aan voelt zit het wel goed.Wel opletten dat hij de eerste dagen niet op de tocht staat, de narcose kan wel een paar dagen na blijven werken.Qua eten heb ik niet veel ervaring, ik heb tot nu toe het geluk dat mijn nijntjes dezelfde avond nog aten dronken en poepten. Succes ermee!Dit bestaat niet bij konijnen voor zover ik weet, een pijnstilling via injectie werkt max 24 uur. Maar de meeste werken zelfs maar 12 uur.Goed dat je voor de zekerheid bent terug gegaan naar de DA en fijn dat het nu beter gaat. Zolang hij uit zichzelf kleine beetjes blijft eten is het prima, het zal vanzelf beter gaan. 31 maart 2011 aangepast door Amatjuh
Aanbevolen berichten