Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn konijntje heeft dus twee abcessen. Hebben jullie misschien in een topic van een tijdje geleden gelezen.

Maargoed. Ik kon hem dus niet laten opereren (of nja kon niet.. hij was te oud en dan was het een heel groot risico dat hij het toch niet zou halen. en het is ook niet zo dat we in het geld zwemmen dus ja..)

Nu had hij er nog niet zoveel last van zei de dierenarts. En zelf had ik het ook nog niet zo aan hem gemerkt. Had hem in huis gehaald en gaf(/geef) hem zoveel mogelijk aandacht. Hij was nog steeds heel vrolijk en opgewekt maar sinds gister gaat het denk ik minder en nu weet ik niet zogoed wat ik moet.

Gister merkte ik dat z'n hoofdje stonk. Nou ja, kan. Dus ik een beetje schoonmaken.. helpt dus niet. Vandaag is het echt 10x erger. En dat komt volgens mij van dat abces (kan dat? kan er niet echt iets over vinden op google)

Je ruikt het echt in de hele kamer gewoon, en het ruikt echt heel vies.. word er misselijk van. En de bult is wel enorm en je kunt z'n vacht daar gewoon eruit plukken (zonder echt te trekken) dus er zit ook een kaal plekje.

En m'n vader zei dat hij al de hele dag chagrijnig was, terwijl hij gister nog gewoon vrolijk door de tuin huppelde (had hem met dat lekkere weer buiten gezet)

En hij heeft m'n vader vanochtend gebeten en gooit allemaal rommel uit z'n hok en volgens mij heeft hij diarree.

What to do? Terug naar de dierenarts? dan word hij ingeslapen. En ik hoopte eigenlijk dat hij gewoon uit zichzelf een keer dood zou gaan (niet onaardig bedoeld, maar ik ga me schuldig voelen als ik hem laat inslapen terwijl hij nog een paar maanden door zou kunnen)

Hoe lang duurt het met zo'n abces eigenlijk? want die bij z'n pootje lijkt niet veel groter te worden.. en die bij z'n wang is zo groot als z'n kop ofzo.. terwijl ik hem een maand geleden niet eens zag.

aangepast door MiPi
Geplaatst:

Garfield heeft een abces op haar rug gehad.

Maar bij konijnen komt er geen pus uit als je er een naald insteekt.

Maar omdat zij nog jong was heb ik haar wel laten opereren.

Volgensmij gaat het niet zomaar weg hoor.

Ik zou wel even naar de DA gaan.

Geplaatst:
Garfield heeft een abces op haar rug gehad.

Maar bij konijnen komt er geen pus uit als je er een naald insteekt.

Maar omdat zij nog jong was heb ik haar wel laten opereren.

Volgensmij gaat het niet zomaar weg hoor.

Ik zou wel even naar de DA gaan.

Het gaat ook niet weg, dat weet ik. Ik ben al bij de DA geweest. Het was nu meer van:

Hij gaat sowieso dood, maar zolang hij nog vrolijk rondhuppelt is er geen probleem. Als hij zich rot gaat voelen moet ik hem laten inslapen.

Geplaatst:

tja moeilijke beslissing.

ik denk (niet rot bedoeld) dat het beter is voor een konijn als hij niet lang hoeft te lijden.

inslapen is dus een optie.

maar stel je eens voor: je hebt vreselijke pijn.

dan zou je toch ook willen dat het leven stopt?

in plaats van nog lang te lijden wil je dan toch dood.

dat is ook voor een konijn.

ik begrijp wat je doet, maar dan heeft hij toch heel veel pijn.

veel sterkte!!

Geplaatst:

Ja, je hebt wel gelijk. Maar ik vind het zo moeilijk om te zien of 'ie pijn heeft.. mij beet 'ie niet, hij vond het volgens mij wel fijn dat ik hem net knuffelde.

En hij zit nu ook gewoon rustig. Al hupst 'ie normaal juist rond.. dus hij voelt zich in ieder geval niet lekker. Maar pijn? dat kan ik echt niet zien :(

Geplaatst:

Als je geen geld hebt is opereren best duur dus.....het meest humane wat je nu kan doen om hem te laten inslapen......Het abces zal blijven groeien als er niks aan gedaan wordt en dat gun je hem ook niet.

Als hij veel pijn krijgt zal hij stoppen met eten...enz.,enz.,....dat gun je hem ook niet.

Ik weet dat het een moeilijke beslissing zal zijn voor je maar het is het beste voor je konijn.

Sterkte met je beslissing...

Geplaatst:

Moeilijke situatie he.. maar als je weet dat het alleen maar erger, groter gaat worden. Zou ik hem niet meer doen afzien dan nodig is... Jij kan het natuurlijk het beste beoordelen hoe hij zich voelt, jij zal de keuze moeten maken, hoe moeilijk die ook is :frown:.

Geplaatst:

Ik zou sowieso naar de dierenarts gaan. Die mag hem niet zonder jouw toestemming in laten slapen. En als hij dat idee wel heeft, misschien dat dat toch het meest humane is.. Je beschrijving klinkt niet echt als een vrolijk konijn zonder pijn.. Maar wat je dierenarts er ook van vindt, het blijft jouw beslissing. Dus ik zou in elk geval weer met hem heengaan. En wellicht kun je in elk geval pijnmedicatie gaan geven ofzo, als je besluit hem dan toch niet in te laten slapen. Je schrijft dat je je schuldig zou voelen als hij eigenlijk nog een paar maanden door zou kunnen. Ik neem aan dat jij bedoelt, dat hij misschien nog een paar maanden door zou kunnen leven. Maar ik vraag me af of het niet eerder, nog een paar maanden door lijden is.. Sterkte ermee!

Geplaatst:

hallo

wat naar voor jou en je nijn joh

echt heel vervelend en ik wete ook heo het is als je niet veel geld hebt

de beslissing isdan heel rot

ik denk ook dat het het beste is om hem niet langer te laten lijden.

je kan bij een dierenarts ook iets op afbetaling doen hoor

en ik zelf ben bij een speciale dierenarts voor mensen in de bijstand dan is het een stuk goedkoper.

misschien is dat een optie voor jou om over na te denken.

veel sterkte gewenst

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .