Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

mijn konijntje van ongeveer 9 weken heeft sinds een aantal dagen vieze prut oogjes. er komt witte prut uit en dat blijft zo lekker in zijn lange haren bij zijn ogen plakken, het is overigens niet rood. Hij lijkt er geen last van te hebben en verder is hij ook niet ziek. teminste nog niet. Ik heb het een paar dagen schoongemaakt met afgekoeld gekookt water net zoals ik dat bij de kinderen zou doen hahaha.

Heb ook wat vieze haren bij zijn ogen weggeknipt. wist niet of dit mocht maar ik dacht het zal wel weer aangroeien toch?

vanmorgen toch maar even een dierenarts gebeld. en ja mensen ik heb eerst gevraagd of ze genoeg ervaring hadden met konijnen. dan moest stond hier ergens op het forum. Ik heb toen een zalfje gekregen. cavasan. dit moet ik 3 tot 4 keer daags in zijn beide oogjes doen gedurende 5 dagen.

Zal dit helpen denken jullie of is het toch iets anders. Als het erger werd of als het na 5 dagen niet over was moesten we ff langs komen.

Hopelijk is het snel minder.

Moet ik die haren rond zijn ogen kort houden?

Alvast bedankt voor de reacties en antwoorden.

Geplaatst:

Je actie met afgekoeld gekookt water is niet slecht in elk geval. Om te beginnen altijd goed. Cavasan is ook prima. Als het niet over gaat zou ik je willen aanraden te vragen naar druppels. Die hebben bij mijn Nijn toen goed geholpen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .