JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Hi,mijn konijn Grande Senora is vorige week Woensdag geënt.Nu voelde ik vandaag pas een bultje. Het voelt het zelfde als een kliertje bij het lichamelijke lichaam. Je kan het vastpakken, ze geeft er geen reactie op ( knarstanden, grommen, wegrennen of iets ). Nu heb ik gelezen dat het een reactie kan zijn op het prikje. Maar we zijn nu een kleine week verder dus vraag mij af of dat dan nog samen gaat?
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Iemand ervaring met een zo'n gelijk verhaal ?
chan Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Een jaar geleden had 1 van de mijne ook een bult na het inenten. De bult (ja echt, vond het geen bultje meer) kon ik ook vastpakken en verschuiven. Het is vanzelf weg gegaan na een paar weken.
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Was dat dezelfde dag nog dat bultje kwam of net zoals bij die van mij pas na een paar dagen?
chan Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 (aangepast) Dat weet ik niet, omdat het een konijn is die ik niet aan mag raken.... Ze waren in april ingeënt en in mei kwam ik erachter, omdat ik haar toen heel vaak op heb moeten pakken om medicijnen te geven (had niks met de bult te maken hoor). De bult was volgens de DA van het inenten en ging na ongeveer een maand weg nadat ik het had ontdekt. De rest heeft er geen last van gehad en nu na het inenten ook nog niet. 28 maart 2011 aangepast door chan
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Oke, iig bedankt voor je reactie. Hopelijk zijn er nog mensen die reageren die het ook pas na een aantal dagen hebben gevoeld en er een mening over hebben.
jolanda1965 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 oh daar ben ik ook nieuwsgierig naar, een paar weken terug 2 injecties gehad in haar nekvel vanwege verstopping en gisteren voelde ik ook zo een klein hard knobbelig bultje, net als een vergrote lymfeklier idd
Pucky Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Ook mijn konijnen hebben een bultje op de plek van de enting. Dit is nu bijna 2 weken geleden.Vorig jaar hadden ze dit ook, en de dierenarts heeft toen aangegeven dat dit een normale reactie is. Dus niets om je ongerust over te maken. Het bultje verdwijnt vanzelf weer, maar ik kan me herinneren dat ik het de vorige keer wel nog lang heb gevoeld.
Femkeee Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Hier hebben beide konijnen ook bultjes gehad een half jaar geleden. De bultjes kwamen niet direct na het enten maar pas na een paar dagen. Het waren kleine bultjes en die gingen met een paar weken weer weg. Ze hebben er geen last van gehad. Pas als het grote bulten, ontstekingen worden, moet je snel actie ondernemen. Een klein bultje is een normale reactie op de enting.
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Ow nice to know! Ik maakte mij er al niet heel veel zorgen om maar je weet maar nooit. Thanks voor sharing.Fijne dag allemaal!
Gerie Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Johnny kreeg ook pas na 2 weken twee bobbeltjes. Ik had helemaal niet meer aan de enting gedacht, en ik heb toen de dierenarts gebeld. Daar kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk wel weer weg ging. Dit is nu ook bijna het geval. De bobbeltjes zijn al een stuk minder. Maar bij mijn konijn kwam het dus ook niet direct, maar na 2 weken.
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Gelukkig dan ben ik niet de enige. Want voelde net nog eens goed en het zijn er 2 en daarvoor had die ze niet dus denk dan toch dat het samen is gegaan met die entingen.
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Goedenmorgen,vanochtend weer mijn konijn Grande S. goed aangevoeld en hij nu in totaal 3 bultjes aan zijn rechter zijde. Gisteren 2.De eerste is achter het schouderblad ter grootte van het topje van je pink.Kan je vastpakken en voelt hard aan maar als je er wat op drukt kan je wel wat indrukken.De anderen 2 zitten een pink van het schoudeblad. Ongeveer op de achterste rib.Weet niet wat ik hier van moet denken...
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Ik denk gelijk aan kanker (misschien overdreven, mja) dit omdat het bij mensen weleens zich in bultjes uit.Maar zou willen weten of er mensen zijn die dit herkennen. Genoeg kijkers hier op een dag!
Vlien Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 khad gelezen dat het na die spuitjes is gekomen? mss kan je es bellen naar de DA en vragen of dit normaal is...
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Net gebeld en het in de gaten houden ( vind dat altijd zo,n dooddoener antwoord -_- ). En verder klonk het niet ernstig om er een bezoekje van te maken ( gelukkig maar, levert zoveel stress voor mn beesie op ). Gaat het groeien e.d spreekt voor zich even langs komen.
Suzan Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Ik denk dat ik toch even langs zal gaan. In princiepe is het namelijk al gegroeid, want er is een bultje bij gekomen........Ik zal toch liever het zekere voor het onzekere nemen
kimberleyenfunky Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Hai meis, hoeveel spuitjes had ze gehad? Want al het er meer dan 2 waren is het ook logisch dat ze meer dan 2 bultjes krijgt, maar anders is het wel wat vreemd. Zwabber moest ik een maand lang dagelijks injecteren, nou dat was bijna 1 en al bultjes toen, arm stumpertje:S En anders inderdaad toch nog even langsgaan voor de zekerheid. Heeft Jocoso geen bultjes gekregen, maar alleen Grande Senorita?
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Jocoso heeft al een dikkere vacht en een goed vetpercentage.Grande S. word met de week zwaarder maar heeft nog niet ''zoveel'' vet als Grande S.Dus snap wel dat dat eerder reactie kan geven.
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 oja en ze hebben er beide 2 gehad.
Aanbevolen berichten