Kenzo Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Sinds gisteren is ons dwergkonijntje suf, ze lag stil, je kon ze oppakken zonder enig tegenspartellen, en ze kan niet goed meer lopen. Ze zakt door haar pootjes, nu ligt ze neer met haar poten opengespreid.. Wat kan het zijn? Deze namiddag ga ik naar de dierenarts.
Stéphanie87 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Eet ze nog wel? Drinkt ze? Ik zou zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Dit lijkt me wel spoed. Ik zou niet wachten tot de namiddag.
Suzan Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Ook ik zal niet wachten, en meteen naar de dierenarts rijden. Dit klinkt niet goed.Eerlijk gezegd was ik gisteren al meteen gegaan........
Roger Rabbit Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Het klinkt als e.cuniculi. Als je er op tijd bij bent is er een kans op genezing met Panacur. Maar laat je dierenarts maar beoordelen!
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Laat aub weten zodra je bent geweest. Hopelijk ben je al eerder als evd middag geweest!
Kenzo Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Ze eet nog steeds goed, drinkt voldoende, ze zit nu zelfs nog te eten.Ze reageert ook nog op alles.Om 3u30 kunnen we gaan.En gisteren was het zo erg nog niet ook, toen huppelde ze nog, maar minder actief
Kenzo Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Wat opgezocht over EC, van het rondtollen, gewichtsverlies, draaien met het hoofd, vlekken in de ogen is er niets te zien. Ze drinkt niet ongeloofelijk veel dus volgens mij is dat uitgesloten. Hopelijk gaat ze het redden.
michaela23 Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Omdat ze niet zoveel drinkt, hoef het nog niet te betekenen dat ze geen EC heeft hoor. Heel veel succes vanmiddag bij de DA.
Suzan Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Nog steeds snap ik niet waarom je pas zo laat naar de dierenarts gaat.......
Kenzo Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Geplaatst: 28 maart 2011 Gisterenmiddag was ze wat kalmer, lijkt me niet een reden om direct naar de DA te rijden. Vanmorgen was het erger geworden, DA gebeld en kan pas straks gaan, kon niet vroeger
ZaZa Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Ik denk dat het goed is om te beseffen dat wij niet kunnen bepalen wat je konijn mankeert, maar sufheid in de mate die jij aangaf in je eerste reactie, dusdanig ernstig is..dat de dood bijzonder snel in kan treden.Veel mensen beseffen dat niet denken dan 'dat het nog wel even kan'..Bijv. bij stilvallen van de darmen.. Keutelt je konijn nog wel ? Overigens lijken de laatste berichten beter te zijn en laten meer activiteiten zien bij het konijn ?Gister was het erg suf..Nu reageert het op alles... Toen hij gister zo suf was, at, dronk en keutelde hij toen niet ? Let op dat je dierenarts ook goed in het bekje kijken (met apparatuur) om te zien of je konijn soms haakjes heeft...
tumtum Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Ik denk dat we blij moeten zijn dat ze naar de dierenarts gaat, hoeveel doen dit niet? EC is soms moeilijk te bepalen, maar hoe sneller je erbij bent dan te meer kans je nijn maakt. Mijn nijn hupte niet goed en liep met de achteerpoten en zakte door zijn achterhand. Ook wilden soms zijn achterpoten niet mee als hij wegliep. Je eerste reactie is inderdaad: misschien overbelast o.i.d. Mijn nijn is nog bezig met zijn herstel van EC en het gaat de goede kant op. Ik heb net ook wat op het forum weggezet i.v.m. Tip Panacur. Misschien heb je hier wat aan als bij jouw nijn ook diagnose EC krijt. In ieder geval beterschap!
Kenzo Geplaatst: 1 april 2011 Auteur Geplaatst: 1 april 2011 Late reactie, maar ze had last van 1 of andere bacterie die begon bij het niezen en zich verder aan het uitspreiden was over haar hele lichaam.De DA heeft een antibiotica spuitje toegediend en nog wat antibiotica verdund waarvan we haar 0.5ml per dag moeten geven gedurende 3 weken.Heb het eerst in het water gedaan, ze dronk het op, maar na 2 dagen ging het weer wat slechter. Dus vanmiddag de antibiotica via het spuite (zonder naald uiteraard) direct in haar mondje gedruppeld. Nu dat heeft precies een veel beter effect, op enkele uren tijd verbetering.Sinds de DA huppelt ze wel weer mooi rond, onder haar oogleden was het zeer waterig, ondertussen terug aan het rooskleuren. Haar oortjes hebben wel af en toe nog kou, ik zet ze nochtans goed warm nu, maar het verbeterd toch wel.Hopelijk is ze zo snel mogelijk terug de oude, en vanals ze helemaal genezen is komt er pas een vriendinnetje bij.
jrjsieben Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Geeft niet beter laat dan nooit En als ik het goed begrijp wil je twee voedsters bijelkaar zetten ?Ik hoop dat ze helemaal opknapt en dan misschien een leuke exram uit een opvang :he:
Gast xKonijnenlover Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Ik denk dat het E.cunicui is, mijn konijntje heeft precies hetzefde :(
Kenzo Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Geplaatst: 11 april 2011 Ze is eergisteren gestorven.. Echt heel raar, ze was aan het beteren, ze was weer de oude eigenlijk, maar vrijdag kom 'k thuis en zag ze er echt slecht uit. Nog veel slechter als toen ik naar de DA ging, heb ze dan wat meer antibiotica gegeven dan ze moest hebben, maar heeft niet geholpen..
tumtum Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Ach, wat vervelend. Sterkte! Je hebt in ieder geval gedaan wat je kon.
Aanbevolen berichten