Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal

ik heb een probleempje..

mn konijn krijgt de laatste alleen biks en hooi maar toch blijft hij zo af en toe plakpoep hebben net als een trosje druiven ik snap er niks van..

is er iets wat ik erbij kan geven waardoor hij normale keutels blijft krijgen?

hok maak ik regelmatig schoon..

maar elke keer zit zn hele kont onder de keutels of zaagsel zon hele bonk elke keer knip ik er er weg en laat ik het los weken maar dit is niet normaa lijkt mij?

hebben jullie misschien tips voor mij?

bedankt!!

Geplaatst:

De plakpoep die je beschrijft zijn waarschijnlijk blindendarm keutels, normaal moet een konijn deze opeten omdat hier bepaalde belangrijke voedingsstoffen inzitten.

Hier in dit linkje zie je een afbeelding van blindendarm keutels en gewone keutels. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/konijnenvoer.html

Als je konijn zijn blindendarmkeutels niet eet is het verstandig om eens naar zijn voedingsschema te kijken (waarschijnlijk) krijgt hij teveel te eten waardoor simpel gezegd geen zin meer heeft in zijn bdk's. Wat krijgt je konijn allemaal te eten op een dag en hoeveel?

Geplaatst:

de trosje druiven keutels, zijn vlinde darm keutels,

die moeten ze opeten voor de voedingstoffen,

welke biks voer je?

hoeveel weegt je konijn, en hoeveel biks voer je?

eet je konijn goed hooi ofniet?

en heeft je konijn misschien overgewicht?

ls je konijn overgewicht heeft, kan het zich vaak niet goed meer schoonhouden.

en het niet opeten van de blindedarm keutels wijst op een voeding die niet goed aansluit op je konijn.

Geplaatst:

Ik zou sowieso voor andere bodembedekking kijken.

Zaagsel stuift en plakt ook nog eens extra.

En je hebt het over biks, dat is een vrij algemene naam

welk merk biks gebruik je?

SS of trio HF is meestal aan te raden

Geplaatst:

hij krijgt hooi

en 1 zon konijnen aardewerk bakje met staafjes van de dierengroothandel hier in de buurt het merk is van hunzelf huismerk zeg maar.

is dat teveel voor een konijn?

het is geen zaagsel k weet noemde het ff zo om makkelijk te maken maar het is flas net wat ze bij paarden gebruiken het neemt goed vocht op en stuift niet..

ik denk dat dit een heel erg gevoelig konijntje is ik heb hem nog niet zo hel lang dit was ook een gedumpt konijntje:(

ik denk dat ik sowieso morgen even dierenarts bel..

maar ben blij met al jullie hulp en tips!!

Geplaatst:

wat kan ik nu het beste doen zodat hij gewone keutels krijgt enz?

kan het zijn dat ik konijntjes heb die niet echt van het hooi eten?

ik zie het vaak plat liggen alsof ze het meer gebruiken voor de bodem dan om op te eten terwijl ze een luxe gevuld hok hebben zeg maar

Geplaatst:

Ik zou eerst eens een andere biks proberen, wellicht zitten in de huidige teveel eiwitten waardoor je regelmatig blindedarmkeutels vind. Goede opties zijn hope farms supertrio of supreme science selective. Mocht het na het wisselen van voer nog zo zijn dat je regelmatig deze keutels vind, is het verstandig om eens na te denken over ontwormen of de blindedarmkeutels voor de zekerheid door een dierenarts te laten onderzoeken :)

Geplaatst:

bedankt voor jullie hulp

ik had even de assistente gebeld..

en ik ga nu even alleen hooi geven en hem even in de gaten houden..

en dan ga ik voortaan voer bij de dierenarts halen ik wist niet dat ze ook voor konijnen hadden erg dom van me ik heb namelijk daar wel voer die ik haal voor mn hond.

nee geen overgewicht maar ik ga hem wel wegen en na gewicht voeren want ik gef hem iets teveel biks zei de assistente van dierenarts.

gaat allemaal goed komen hoop ik

alsnog bedankt voor hulp en tips

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .