pluis en barrel Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Hallo allemaal,Mijn naam is jolanda, na al een tijdje meegelezen te hebbenmeld ik mij nu toch ook aan!Ik heb twee konijnen 1 teddy widder(3 jaar) en een bastaard vos konijn ( 5 maanden).Beide konijnen staan buiten in een lekker ruim (kippen)hok met een grote buiten ren. Pluis vertoonde een paar dagen terug een raar ontlasting/urine patroon, hij had zachte keutels en was drijfnat van onderen.Hij was wel gewoon blij en at goed.Na het een dag aan gekeken te hebben was hij weer droog, maar de zachte keutels bleven.Toch maar even naar de da gegaan, weet je wat hij zei:die heeft niet lang meer te leven,terwijl pluis goed eet en drinkt(hij krijgt ss en heel veel hooi) pluis kreeg een ab prik en ik kreeg het advies om te dwangvoeren, dit heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat hij prima eet!Hij is wel erg mager, vanochtend woog hij 1,2 kg. Gisteren zag ik rare keutels met bruin slijm erin, na flink wat speur werk heb ik hem knolselderij gegeven wat de darmen reinigt, vanochtend had hij weer "schone"keutels wel groot. naar mijn dierenarts hoef ik niet meer te gaan, hij heeft alleen op zijn buik getikt en kwam met zijn oordeel! Ik heb hele goede moed dat alles weer goed komt met m'n konijn in tegen stelling tot mijn dierenarts.
nathalie b Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 (aangepast) Welkom op BB!Het eerste wat ik je wil vragen is om een andere dierenarts te zoeken.Hier op BB kan je een lijst vinden met konijnkundige dierenartsen.Ik denk dat dat de eerste stap is en dan de urine en ontlasting van dit konijn even te laten onderzoeken.Ik weet niet in welke plaats je woont....anders kunnen andere je misschien tips geven over een goede dierenarts. Het konijn waar het om gaat is dat het oudere of het jongere konijn? 27 maart 2011 aangepast door nathalie b
JOEPENKOOS Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 ik zou toch nog even naar een konijnkundige dierenarts gaan.Omdat die toch nog wel mager is zoals je zelf aangeeft, maar toch nog een beetje rare keutels heeft en wel goed eet.Dit kan misschien ook duiden op wormen namelijk.
Lianne22 Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 (aangepast) Wormen zou heel goed kunnen. Maar het kan ook andere oorzaken hebben (urine problemen EC?)ik zou wel even een konijnkundige arts opzoeken om dit te laten onderzoeken. Voor evt ontwormen kun je 2 weken panacur gaan geven. Succes hoop dat je erachter komt wat er mis is. 27 maart 2011 aangepast door Lianne22
pluis en barrel Geplaatst: 27 maart 2011 Auteur Geplaatst: 27 maart 2011 ik heb de lijst even doorgenomen en er zit er 1 vlakbij, morgen maar even langs!het gaat inderdaad om de oudste van de twee.sorry voor het late reageren, maar m'n dochter had een paardrij wedstrijd, vandaar.alvast bedankt voor de reacties.
Margot Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 Welkom! En inderdaad even naar een KKDA gaan . Hoe ging de paardrij wedstrijd van uw dochter?
pluis en barrel Geplaatst: 27 maart 2011 Auteur Geplaatst: 27 maart 2011 Bedankt voor je reactie margotM.n dochter had geen prijs maar wel een promotie punt op naar f4 zeg maar geen u hoor daar ben ik nog niet aan toe hi hi
Aanbevolen berichten