Roxanne van der Velden Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Hallo allemaal, Is het normaal dat je door de dierenkliniek/arts wordt opgeroepen om in april je konijn(tjes) in te laten enten voor Myxomatose en viraal haemorrhagisch syndroom. Wij hebben vandaag een brief gehad dat we met Bo naar de kliniek moeten komen voor deze inentingen. Liefs Roxanne & Bo
Joseeke Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Praktijken die speciale konijnen-inentdagen hebben kunnen idd oproepen/brieven sturen, wanneer zij deze dagen hebben.Alleen maar handig toch
Roxanne van der Velden Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Ik twijfel een beetje, ik heb veel gelezen over konijntjes die ziek worden van de inentingen. Bo (en lizzi vanaf volgende week vrijdag) zijn binnenkonijnen die in de zomer buiten mogeln lopen. Lopen ze dan erg veel risico?
Joseeke Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Myxomatose wordt met name verspreid door stekende insecten zoals vlooien, muggen en vliegen. Ook is besmetting via direct contact met besmette dieren of materialen mogelijk.VHD verspreidt zich via direct contact tussen konijnen, maar ook via mest, insecten (zoals vliegen) en besmet materiaal (zoals kooien en drinkflesjes). Let op: ook vers geplukt gras kan besmet zijn, zeker op plaatsen waar wilde konijnen komen. Realiseer je dat je ook via schoenzolen het virus kan overdragen. Bovenstaande info komt van Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht.Ook al komen jouw konijnen niet in de buitenlucht. Ze kunnen evengoed besmet raken.Voorheen had ik ook binnenkonijnen & Zazou woont nu ook weer binnen.Hij gaat strax fijn mee met de buitenkonijnen voor entingen.Mijn keus is om geen risico's te nemen
Nikki De Wals Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Wij krijgen die brief ook elke keer vind het wel prettig.
Tatjana Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ook wij hebben hem gehad 20 april zijn me schatjes aan de beurt... neem ze alle 4 tegelijk mee in een bench
pluis04 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 ik krijg meestal een paar weken van te voren een brief maar heb nu nog niks gehad en het is bijna april.zal zo anders maar eens gaan bellen.
mocly Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 ik heb mijn konijnen dinsdag laten inenten. en krijg ieder half jaar voor de myxomatose een herinnering dat ik ze moet laten inenten en ieder jaar voor de vhs. ik vind het wel fijn dan kan ik het zeker niet vergeten.
pluis04 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 ik heb gebeld en ze zijn er nog mee bezig ze wisten nog niet wanneer ze het doen krijg het per mail zei ze
Aanbevolen berichten