Zonnebloem Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik heb de grootste moeite om de medicijnen bij mijn konijnen naar binnen te krijgen. Zekrijgen Doxoral en in de bek geven is altijd een gevecht. Ik heb al zoveel geprobeerd: -mengen met wortelhapje of bananenhapje-over de andijvie smeren-een chique gesneden salade van kruiden, witlof, andijvie, radijsblad en wortel-over appeltjes-over hardgeworden volkorenbrood-in een pluk tijm (die werkt wel maar zoveel tijm is er niet te vinden! Twee keer per dagzeven konijnen is 14 grote plukken tijm! Ik koop die in de winkel en dat is snel op)-gemengd met honing, zonnebloempitten en gewelde biks-etc etc Maar de beste methode is toch in de bek geven. Nu was er iemand met een filmpje hoeje het kon doen, op een tafel zetten, met de rug naar je toe, koppie omhoog houden metje hand over de ogen en in de bek. En het is vandaag gelukt, voor het eerst! Ik heb ernamelijk een nogal gammel campingtafeltje bijgepakt. Ik zet ze erop en laat ze even ervarendat ze een meter boven de grond op een wankel tafeltje staan. Dan snappen ze dat ze nietweg kunnen en dat werkt dus wel! Als ik dan een beetje over ze heen buig, met hun rugnaar met toe, snappen ze dat het onvermijdelijk is.Zo trots op mezelf! O en misschien nog een tip, ik heb er de hele tijd een rustig liedje bijgezongen. Misschien horen ze dan dat jij niet overstuur raakt ofzo. Ik weet niet meer waar ik dat filmpje zag, maar ik vind dat de beste methode. Alleen kun jeniet zo goed zien dat het konijn op een tafel staat waar hij niet af kan, konijnen hebbenvolgens mij een beetje hoogtevrees. Ze houden niet van vallen dus daar kun je handiggebruik van maken. Ik dacht ze spartelen er af als ik het doe, maar nee hoor, ze zijn nietzo dom als ze lijken. Het is dan kiezen uit twee kwaden en dan zijn de druppels tochniet zo erg. Heel erg bedankt voor die tip!
jrjsieben Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Nou heel fijn Je hebt alles al uit de kast getrokken zo te lezenSuper dat het nu zo luktVoor jouw en de konijnen een heel stuk rustiger
Aanbevolen berichten