Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de grootste moeite om de medicijnen bij mijn konijnen naar binnen te krijgen. Ze

krijgen Doxoral en in de bek geven is altijd een gevecht. Ik heb al zoveel geprobeerd:

-mengen met wortelhapje of bananenhapje

-over de andijvie smeren

-een chique gesneden salade van kruiden, witlof, andijvie, radijsblad en wortel

-over appeltjes

-over hardgeworden volkorenbrood

-in een pluk tijm (die werkt wel maar zoveel tijm is er niet te vinden! Twee keer per dag

zeven konijnen is 14 grote plukken tijm! Ik koop die in de winkel en dat is snel op)

-gemengd met honing, zonnebloempitten en gewelde biks

-etc etc

Maar de beste methode is toch in de bek geven. Nu was er iemand met een filmpje hoe

je het kon doen, op een tafel zetten, met de rug naar je toe, koppie omhoog houden met

je hand over de ogen en in de bek. En het is vandaag gelukt, voor het eerst! Ik heb er

namelijk een nogal gammel campingtafeltje bijgepakt. Ik zet ze erop en laat ze even ervaren

dat ze een meter boven de grond op een wankel tafeltje staan. Dan snappen ze dat ze niet

weg kunnen en dat werkt dus wel! Als ik dan een beetje over ze heen buig, met hun rug

naar met toe, snappen ze dat het onvermijdelijk is.

Zo trots op mezelf! O en misschien nog een tip, ik heb er de hele tijd een rustig liedje bij

gezongen. Misschien horen ze dan dat jij niet overstuur raakt ofzo.

Ik weet niet meer waar ik dat filmpje zag, maar ik vind dat de beste methode. Alleen kun je

niet zo goed zien dat het konijn op een tafel staat waar hij niet af kan, konijnen hebben

volgens mij een beetje hoogtevrees. Ze houden niet van vallen dus daar kun je handig

gebruik van maken. Ik dacht ze spartelen er af als ik het doe, maar nee hoor, ze zijn niet

zo dom als ze lijken. Het is dan kiezen uit twee kwaden en dan zijn de druppels toch

niet zo erg. Heel erg bedankt voor die tip!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .