Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een van mijn twee konijntjes is nogal een snottebel, hij niest veel en heeft vaak een natte neus. Eens in de zoveel tijd onderdrukken we het met een antibioticakuur, maar het komt altijd, na verloop van tijd, wel weer terug. Nu is mijn vraag, is het verstandig om hem te laten enten tegen myx en VHS? Gezien de verhalen dat dit niet verstandig is bij konijntjes met een mindere weerstand ....

Geplaatst:

Ik heb dit wel eens gedaan omdat de dierenarts zij dat het geen kwaad kon om haar te enten, helaas is dit konijn een week na de enting overleden.

Blijft altijd je eigen keuze en weet niet of anderen er andere ervaringen mee hebben je kan geen conclusies trekken uit 1 verhaal natuurlijk.

Geplaatst:

Een inenting kan een neerslag op de weerstand hebben, hierdoor kan de snot idd verergeren in jouw geval.

Maar als je je konijn niet laten enten loop je het risico dat hij myx. of VHD oploopt.

Met snot heeft je konijn een grotere overlevingskans dan bij myx. of VHD.

Alleen jij kan de keus maken of je hem wilt laten enten. Het is het 1 of het ander...

Zazou heeft een zwakkere weerstand door Pasteurella. Vorig najaar heeft hij daarbij ook E.Cuniculi gehad.

Ik laat hem wel enten iedere keer, mijn DA kent zijn geschiedenis.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties. Jop heeft al twee maal de duplo kuur gehad met injecties, deze heeft wel effect gehad, het

snot is enkele weken weggebleven, maar net als na alle andere kuren is het gewoon weer teruggekomen. Ik denk dat ik

het risico niet wil nemen en hem niet laat enten, dit is grotendeels gevoel. Bovendien is het een binnenkonijnen en krijgen

we hier nauwelijks vliegen binnen. Het risico dat de enting kwaad doet lijkt me groter dan het risico dat hij besmet wordt ...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .