Bunnyfan Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Hoi allemaal,We hebben een voedster van 4 jaar. Ze is schijnzwanger (geweest) en reageert daardoor agressief als je in de kooi komt. Ook ivm kanker is het beter haar te laten castreren. Maar: ze is wel een dagje ouder natuurlijk. Nu kerngezond en een heel goede eter, maar ik zie er toch tegenop haar te laten castreren. Ze is niet zo tam, dus het zal niet meevallen haar medicijnen of dwangvoeding te geven. Wat is jullie ervaring hiermee?
Nikki De Wals Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 We hebben hier net een goed gesprek over op de volgende link: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/47483-castratie-voedster-moet-verwachten.html
Nefke Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik denk dat als ze gewoon goed gezond is het prima kan. 4 is een mooie leeftijd, maar niet giga-oud . Verder staat 't in het aangegeven topic. Mijn voedster is ook een wilde maar liet zich de afgelopen dagen toch oppakken voor de medicijnen, en dwangvoer is maar 2x nodig geweest.
Joseeke Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 We hebben een voedster van 4 jaar. Ze is schijnzwanger (geweest) en reageert daardoor agressief als je in de kooi komt. Ook ivm kanker is het beter haar te laten castreren. Maar: ze is wel een dagje ouder natuurlijk. Nu kerngezond en een heel goede eter, maar ik zie er toch tegenop haar te laten castreren. Ze is niet zo tam, dus het zal niet meevallen haar medicijnen of dwangvoeding te geven. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik denk ook dat je haar gerust kunt laten castreren met deze leeftijd.4 jaar is nog niet oud (vind ik) & als ze verder in goede conditie is, zal ze de ingreep goed aankunnen.Door de narcose kan je konijnen behoorlijk suffig worden, waardoor ze medicijnen geven & dwangvoeren mss makkelijker toelaat.Vraag anders ook instructie aan je DA. Hij/zij kan je dit vast heel goed uitleggen met als praktijkvoorbeeld je eigen konijn
Aanbevolen berichten