Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heey,

mijn konijn is dood:( we denken dat het ouderdom was maar ik weet het niet zeker. ik wou weten of jullie het misschien weten. ik weet niet precies hoe oud hij was wand ik heb een van een vriendin, en zij had hem weer van haar nicht dus. hij lag een dag voor zijn dood al een beetje stil in zijn hok. terwijl hij normaal meteen naar me toe kwam. hij had geen pur bij z`n oog, hij ademde alleen moeilijk. ik hoop dat ik nu voldoende informatie heb gegeven. zo niet zeg het dan ff.

groetjes,

Geplaatst:

tja, konijnen laten niet snel merken dat ze ziek zijn!

maar als je hem al stilletjes vond... dan kan er iets aan de hand geweest zijn.

als je het echt wilt weten, kun je, eh, lijkschouwing doen? ah ben kwijt hoe ze dat hier noemen..

is wel erg duur... en tja als je ooit weer een nijn neemt, en hij is wat stilletjes, gelijk DA!

tenzij hij gewoon lui aan het suffen is, doen mijn nijnen ook, dan is er niks aan de hand... eens kijken wat de anderen zeggen :)

Sterkte, en welkom.

Geplaatst:

Kan van alles zijn geweest. Longontsteking bijvoorbeeld. Als konijntjes dood liggen te gaan, gaan ze vaak zwaar ademen.

Dan heeft het hart het moeilijk en lopen de longen vol met vocht. Het kan nog naarder, dus misschien moet je daar bij

stilstaan voor de volgende keer. Als een konijntje niet eet, apatisch is, zwaar ademt, moet je meestal rennen naar de

dierenarts om zijn leven te redden. En dat kost wat. Je zult wel erg geschrokken zijn, je bent nieuw hier zie ik. Als je

weer aan een konijntje begint, ga dan flink lezen hier bij konijneninfo. Het gebeurt heel vaak dat konijntjes doodgaan

en dat niet duidelijk is waardoor. Sectie laten doen kost 150 euro. Je kunt je konijn ook aanbieden in Utrecht, want daar

loopt een onderzoek naar doodsoorzaken bij konijnen. Maar daar krijg je dan zelf niks van te horen, heb ik begrepen. Dus

dat doe je dan voor alle konijnen zeg maar. Dat is wel gratis.

Dus om je vraag te beantwoorden, het was zeker een ziekte, konijnen kunnen namelijk best oud worden (tien jaar of meer)

maar welke, dat zal heel moeilijk worden om dat te achterhalen. Tenzij hem nu in een koelbox doet en hem binnen 24 uur

na zijn dood naar de dierenarts brengt en 150 euro wilt betalen. Nou sterkte met je verlies in ieder geval, da's niet leuk.

Geplaatst:

Als een konijn stil zit en niet meer eet ga je naar een.....Dierenarts.

Laat je hem zo zitten gaat ie Ja Dood.

Ik weet niet wat je met ouderdom bedoeld...een da hier in de buurt vind een konijn van 1,5 jaar al oud....

Maar bij ouderdom moet je meer aan 10 jaar denken en ouder.

sectie lijkt me nu volkomen nutteloos

Geplaatst:

ik denk dat het wel ouderdom was geweest, aangezien die vriendin hem vijf jaar heeft gehad, en die nicht toen ook nog wel een paar jaar. een die lijksectie, of wat dan ook, hij is al een tijdje dood. (en hij is al beggraven) volgens mjij. dus ik denk dat het ouderdom was,

Geplaatst:

Nou dat zou dan wel kunnen inderdaad. Maar eh, als je dat nou nog een keer meemaakt, dan weet je nu dat je sneller moet

beslissen iets te doen. Want een dag niet eten kan al dodelijk zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .