onsesther Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Hallo,Wie kan mijn aan advies helpen. Mijn konijn is afgelopen dinsdag gecastreerd. De operatie is goed gegaan en mijn konijn kwam redelijk snel bij kennis. Nu zijn we 2 dagen verder en het lijkt wel alsof hij niet meer kan bijten. Harde stukjes eten/lekkere snoepjes en harde groente kan hij niet meer gebeten krijgen, terwijl hij daar eerst verzot op was. Hij probeert het wel, maar het lukt em niet. Het enige wat ie nu eet is hooi. Ik vind dit erg raar. Is dit normaal na een operatie? Ik maak me daar lichtelijk zorgen over. Kan iemand mij geruststellen of advies geven?Alvast bedankt!
michaela23 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Misschien heeft hij last van haakjes? Ik zou anders even naar de dierenarts ( DA) gaan.
jrjsieben Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Is het een ram of voedsterJe leest heel veel dat na een castratie zeker van een voedster dat ze een poosje geen biks willenEen ram is meestal wel weer vrij gauw opgeknaptEn groente ?
JocosoVSGrandeSeñora Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Hi,toen Jocoso gecastreerd was was hij de eerste dag erg duf en moe en at ook niet zo heel veel.Ik heb basis van mijn gevoel en verstand hem dwang voer gegeven. En dit ook even ter bevestiging met de DA overlegd.Zo blijven de darmen wel aan het werk en komen ze niet stil te liggen. Einde van dag 2 begon hij weer wat te eten.Realiseer je dat konijn wel wat pijn heeft. Maar de DA bellen kan nooit kwaad.
onsesther Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Hoi,Bedankt voor jullie reacties....Het is een ram en ik ben ook aan het twijfelen over dwangvoeding. Ik realiseer me dat hij pijn heeft, maar ik merk dat hij heel graag wil eten, hij likt ook aan het harde voer en groente, maar het lukt hem niet. Alleen hooi eet hij.Haakjes kan, maar dan zou hij dat ook vóór de operatie moeten hebben en toen had ie nergens last van. Ik heb de dierenarts inmiddels gebeld en hij maakte zich geen zorgen. Alles uitgelegd, het had even tijd nodig.Ik ben er nog niet helemaal gerust op...zucht...
jrjsieben Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Als je er zelf niet gerust op ben gewoon naar laten kijkenKan je de wondt bekijken is dat niet aan het ontstekenEn zolang hij hooi eet zou ik niet een twee drie gaan dwangvoerenHeeft hij pijnstilling mee gekregen
Aanbevolen berichten