Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nick is twee weken geleden gecastreerd. Na een paar dagen merkten we een plekje op zijn oor op. Ik had het al eerder gezien maar mocht er toen nog niet naar kijken of aan voelen. Het plekje was kaal en dikker dan zijn andere oor. Ik de dierenarts gebeld, zij vertelde dat dat de plek is waar de verdoving wordt ingespoten (weer wat geleerd) en dat het waarschijnlijk littekenweefsel is. Eventueel mochten we heel dun er wat vaseline op doen als het schraal werd. Nu heeft Nick dat plekje nog steeds, het is gewoon wit, niet rood of schraal, niet pijnlijk, maar wel dik en kaal. Verder werkt alles prima: eten, drinken, poepen, plassen, kleedjes stuk knagen, binkies en bunnyflops :mdr:

Mijn vraag: Heeft iemand van jullie dit ook ooit meegemaakt? Moet het vanzelf weer wegtrekken? Toch nog maar even bellen met de dierenarts? Moet ik eventueel wachten met koppelen/een nieuw konijn erbij? Kan ik hem wel veilig laten vaccineren of heb ik dan weer kans op littekens?

oeps, meer dan 1 vraag...hihi

Geplaatst:

als je je echt zorgen maakt kan het nog eens aanhalen bij bijvoorbeeld de inentingen, maar ik denk dat het geen kwaad kan en dat het wel zal wegtrekken.

Ik heb bij de castratie van Gini gevraagd voor gas ipv een prik omdat hij bij zijn inentingen gaat gillen dat het niet meer normaal is... de assistente kwam al kijken van 'wat is hier nu weer aan de hand?!'

Geplaatst:

Mijne had ook zown plekje op zijn oor, was grappig omdat Bunbun Wit is als ik zijn oor tegen het licht hielt zag je echt zown rode plek die is vazelf weggegaan. Daarna heeft er een korstje gezeten maar nu is het helemaal weg. Geen witte dingen geen bultjes niks.

Geplaatst:

mmmm het plekje wordt nu wel dunner, maar de kale plek wordt steeds groter, gister trok ik er zo een plukje haar af... Het is nog steeds gewoon wit, maar nu wel een beetje schraal... Het ziet er vooral erg vreemd uit, bijna alsof hij een hap uit zijn oor heeft...

Geplaatst:

denk niet dat dit helemaal normaal is, mijne heeft ook zown plekje gehad maar dat was echt omdat er een stukje uit zijn oor was. Waarschijnlijk gebeurt voor bij bij mij kwam. Maar denk persoonlijk dat het niet zo heel erg is zolang er geen pus uit komt ontstoken of extra warm is ofzo, en dat het dan vanzelf wel geneest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .