BorLot Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Hallo allemaal, vanochtend keek ik bij het hok van mijn konijn naar binnen en zag dat er een rozig ding aan zijn achterste hing. Vanmiddag weer kijken en hing er nog steeds. Boris is zondag 1 jaar geworden, en toen hij in de ren lag zag ik ook wel iets zitten, maar niet gelijk op doorgedacht. Ik denk dat het iets te maken heeft met zijn geslachtsorgaan, aangezien het een beetje op een 'zakje' lijkt. Maar ik heb dit dus echt nog nooit dit bij een konijn gezien. Zelf lijkt hij er geen last van te hebben, hij springt gewoon lekker door zijn hok en eet/drinkt goed. Is er iets aan de hand?? Groetjes
roomie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 (aangepast) ik denk dat het zijn balletjes zijn.misschien kun je even op google kijken bij afbeeldingen. edit:http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/3236-geslachtsdelen-ram.html 22 maart 2011 aangepast door roomie
Joseeke Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Klinkt idd als zijn balletje Bij mijn vorig konijn *Rakker* zag je ook regelmatig zijn balletjes onder zijn achterste bengelen.Hij was niet gecastreerd.
BorLot Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Nee, hij is niet gecastreerd. Maar het hangt er dus niet al zolang ik hem heb, pas binnen 2 dagen ofzo
roomie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 hoe oud is ie?misschien zijn ze nu ingedaald.lijkt het op de foto van de link?
wupsie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 het is nu voorjaar. misschien dat ze daarom nu zichtbaar zijn. Maar als je het niet vertrouwt moet je naar de DA gaan. maar het klinkt toch wel als zijn ballen:p
BorLot Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Nou, wat het konijn op de foto heeft, heeft hij dus echt niet. Bij dat konijn bungelen ze niet tussen de benen, en bij Boris wel, zeker 2 centimeter.
Lianne22 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Dat kan dus ook zo zijn ja. Als je voelt en het zijn 2 ronde gevallen zullen het zijn ballen zijn anders zoals al gezegd even langs de DA. Heb je geen foto?
Zonnebloem Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ik heb zelf een keer bij de dierenarts gezeten voor niks, want ik dacht ook dat zijn ballen ontstoken waren. Ballen kunnenwel 5 centimeter in doorsnee zijn, bij een Vlaamse reus waarschijnlijk nog groter. En ze kunnen rood-paars-blauw zijn, enals het warm is (en dat is het sinds twee dagen) laten ze hun ballen naar buiten hangen. Anders trekken ze ze naar binnen enzie je er weinig van. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of je ze kan zien bungelen tussen hun pootjes als ze hoppen. Is hij nietlangharig, het kan ook een vervilte knoop in zijn vacht zijn. Ik haal er hier soms knopen uit joh, echt groot, die zie je dan nietomdat ze op hun buik zitten bijvoorbeeld.
wupsie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 bij warmer weer gaan de ballen ook meer van het lichaam af om de themperatuur van het spulletje zo optimaal mogelijk de houden. Is het koud houden ze het zaakje dicht bij het lichaam om het warm te houden en als het warmer is (en het lichaam dus ook) gaat het wat verder van het lichaam af zodat het niet te warm wordt en de kwaliteit van goedje achteruit gaat (en de kans op voortplanting dus kleiner wordt) Dit werkt in ieder geval bij mensen zo
BorLot Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 Nee, Boris is een Nederlandse leeuwenkop hangoordwerg, dus zo langharig is hij niet. Maar zorgen hoef ik me dus niet te maken? Dat zou wel fijn zijn...
Zonnebloem Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Nou, misschien kun je er een foto van maken, dat zou helpen! Knip het er niet af zou ik zeggen, tenzij je zeker weet dathet een knoop is. Kun je hem niet gewoon oppakken en even voelen? Ja het is zijn mannelijkheid maar mannen moeten ook wel eens naar de dokter toch. Kijk, als het wel een ontsteking is, kun je het beter zo snel mogelijk weten, voor hijophoudt met eten. Eten doet ie wel, neem ik aan? Nou sterkte!
BorLot Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 Nou, ik heb er dus net een foto van gemaakt. Nu ik het zo zie zijn het niet meer echt twee zakjes maar eerder twee flapjes. Ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen. En ik zie trouwens ook geen 'balletjes' meer in de flapjes zitten, die ik eerder wel zag.
mystique Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Dat kan, rammen kunnen namelijk hun ballen intrekken. Dit is normaal.
BorLot Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 (aangepast) ik heb dus nu de foto's geplaatst, hopelijk kunnen jullie er iets aan zien. in het vorige berichtje is de foto hierboven wat klein, dus hierbij nog een keer:D 23 maart 2011 aangepast door BorLot
wupsie Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 ziet er inderdaad uit als zijn ballen. Maar wil Boris zijn onsierlijke roze flapjes niet ruilen voor een mooie dame?
Zonnebloem Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Hihihih, ziet er niet uit zeg! Nou ziets heb ik nog nooit gezien maar ik heb ook bijna alleen maar voedsters. Een ram heb iken die zit in eenzame opsluiting omdat ie anders al zijn zusjes bevrucht. Ik vind het er niet normaal uitzien maar zoals ik alzei heb ik al een keer voor niks bij de dierenarts gezeten. Zijn dat dan de zakjes waar de ballen inzitten, en die ballen heeftie dus ingetrokken? Waarom trekt hij die niet ook in dan? Is het de hele tijd zo? Vreemd hoor!
mystique Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Rammen trekken hun ballen voornamelijk in als ze het niet vertrouwen. Dus bv bij vastnemen en optillen.
BorLot Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Ja maar die twee flapjes lijken meer op twee tongen. Heeft 1 van jullie dit niet ook een keer gehad?;
MariskaV Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 zo van die flapjes heb ik ook nog niet gezien.Ik heb ook een keer de da gebeld en toen bleken het ook gewoon zijn balletjes te zijn haha Had nog nooit zulke grote bij konijnen gezien..bij me andere "ram" zag ik ze nooit..maar ja naderhand bleek ook wel waarom haha..hij bleek een zij te zijn !
wupsie Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 niet zo groot maar wel kleiner. Maar nogmaals. Als je iets neit vertrouwd, waarom zit je dan nog niet bij de Dierenarts?
Aanbevolen berichten