Mary Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Hallo allemaal, mijn konijn Guus is ongeveer 5 jaar. Ik heb hem in een dierenwinkel gekocht toen ie nog jomg was. (niet verstandig)Hij bleek mijt te hebben en is nooit een knuffelig konijn geweest.Sinds 2 jaar heeft hij last van plakpoep. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest. Ze heeft zoveel mogelijk klitten weggeknipt. Ik kreeg een medicijn mee en hij moest elke dag gewassen geworden. Hij had hier zoveel stress van, trillen, wijde neusvleugels enzo. Hij is bang geworden.Hij was wat te dik en ik heb 'm op dieet gezet. Hij krijgt nu geen natvoer meer om geen diaree te krijgen. Maar het is nooit overgegaan, hij zit weer onder de plakpoep. Als ik 'm op til dan voelt ie ook 'compact' aan, 'niet soepel.Ik weet niet goed wat te doen want ik wil niet dat ie weer door al die stress moet.Hij eet verder nog gewoon al die tijd. Groetjes
Lianne22 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Wat voer je hem allemaal op een dag en hoeveel dan?
Nikki De Wals Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Wat hoor hardvoer geef je aan hem? Een dier zomaar op dieet zetten is niet zo handig, hun darmen zijn veel gevoeliger.Eet hij wel genoeg hooi?
Mary Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Hooi en water.en s avond een beetje biks met een beetje brood.
Nikki De Wals Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 oke Heeft ze de plakpoep ook onderzocht?
Mary Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Ja het waren geen wormpjes.Ik denk niet dat ie genoeg hooi eet, daar is vanaf begin af aan niet dol op!