Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo BB'ers,

Het is een tijdje geleden dat ik hier was, heb het zo druk. Maar nu is een van mijnkonijntjes ziek, zijn kopje hing opeens scheef en hij was heel rustig en at niet meer. Dus wij meteen naar de DA en die zei dat het een parasiet was in zn zenuwstelsel. Nu heb ik medicijnen voor hem gekregen. Maar ik maak me zo zorgen, vooral omdat de kans echt 50 50 is of hij het haalt:( Nou drinkt en eet snuffel heel slecht, dus ik vraag me af wat ik allemaal nog voor m kan doen. Ik hoop dat jullie een paar tips voor me hebben

Geplaatst:

Het is een ontwormingsmiddel. Zit nu op mijn werk dus kan de naam even niet zien. Het ligt op het puntje van mn tong maar het komt er niet uit. De DA zei alleen dat ik goed in de gaten moet houden of ze wel eet, anders dwangvoeren, maar hij eet een beetje dus dat is hopelijk niet nodig. Hij zit alleen met zijn vriendinnetje, en heb ze nu even gescheiden omdat ik anders niet weet of hij heet gegeten of dat zij alles op heeft. Ik wil ze echter wel zo snel mogelijk weer bij elkaar doen, dat ze samen kunnen zijn.

Geplaatst:

Panacur? Als hij erg last heeft van torticollis is het lastig om uit een voerbak te eten, dan kun je het beter op de bodem van de kooi doen. Dwangvoeren is inderdaad een optie, ook zou je wat water via een spuitje kunnen geven. Er staan in dit forumdeel erg veel topics over E. cuniculi, lees er even een paar door... dan zie je snel geneog dat er veel konijntjes zijn die het dankzij de weken zorg van hun baasje het toch halen!

Geplaatst:

Ik heb ook een konijn met e.c gehad, helaas een jaar geleden overleden. Ze was wel weer helemaal opgeknapt van de e.c dus er is hoop! In welk stadium is ze nou?

Het wordt een intensieve behandeling maar genezing is zeker mogelijk!

Geplaatst:

TLC, tender loving care, ik geef ze als ze ziek zijn een warm kersepittenkussen om op te liggen. Deken erbij want ze kunnen

hun lichaamswarmte niet goed bewaren dan. Lekkere verse kruiden geven, tijm, peterselie. Lekkere hapjes, appel, zonnebloem

pitjes, rozijntjes, wat ze graag lusten. Over hun lijfje aaien en hun buikje masseren als ze het toelaten. Géén herrie of mensen

die steeds langs lopen, echt even rustig en een beetje donker. Zachtjes tegen ze praten. Liedjes zingen. Ja lach maar hoor, ik

heb er nu een paar zien sterven en dan denk je als het gebeurd is, had ik ze in die laatste levensuren maar meer geknuffeld!

En eigenlijk weet je nooit wat er morgen komt, ja toch.

Geplaatst:

Kijk eens op de site van de Wilhelmina dierenkliniek, zit volgens mij in Utrecht. Hier kan je veel info over ec afhalen. Ik heb begrepen dat hoe sneller je er bij bent, des te meer kans op genezing bij je nijn. Beterschap met je Nijntje.

Geplaatst:

In ernstige gevallen moet je soms ook AB geven geloof ik maar dat kan je inderdaad allemaal lezen op de site van Wilhelminapark.

Wel al een goed teken dat je DA je Panacur heeft meegegeven want dat is het beste middel tegen E.Cuniculi. (EC)

EC is inderdaad een parasiet die uiteindelijk in het zenuwstelsel terecht komt en het kan dodelijk zijn, maar je leest hier oo heel veel verhalen van konijntjes die het dankzij Panacur, een goede KKDA en geode zorg van het baasje er weer bovenop komt. Heel veel sterkte en beterschap voor je nijn!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .