vanessaflappie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Altijd als ik mijn konijntje eten geef, gooit ze het bakje door de kooi heen en valt al het eten op de grond. Als ik haar hooi geef (zit altijd standaard in zon bakje aan de kooi hoor) eet ze dat ook niet op, gedroogd stokbrood wilt ze ook al niet meer wat ze eerder altijd wel lekker vond. Kan het zijn dat ze gewoon uitgekeken is op het hooi en stokbrood en dat ze het gewoon leuk vind om het bakje rond te gooien? Of moet ik mij zorgen maken dat ze gewoon niet wilt eten? Groetjes!
Lianne22 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Als ze echt niet eet moet je je zorgen maken ja. Maar eet ze echt helemaal niks? Zo ja hoelang al niet?Trouwens het is niet zo goed om (veel) stokbrood te geven. Kun je beter achterwegen laten.
Zonnebloem Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ja! Ze kan iets aan haar gebit hebben bijvoorbeeld. Naar de dierenarts dus, zou ik zeggen.
Joseeke Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Mss heeft ze te lange voortandjes of haakjes op de kiesjes, waardoor ze niet meer goed kan eten.De tanden & kiezen van een konijn groeien constant door. Als deze recht op mekaar aansluiten, worden deze iedere keer netjes afgeslepen tijdens het eten. Bij verschillende konijnen staat het gebit scheef, waardoor deze niet meer goed aansluit & problemen ontstaan. Het beste kun je even een bezoekje aan de dierenarts brengen, die het gebit van jouw konijntje even nakijkt.Zelf is dit heel lastig te zien, omdat je hier niet de juiste materialen voor hebt.
bounty Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 die van ons smijten het bakje altijd naar beneden als het voer op is.
roomie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 ik ken ook konijnen die gooien met hun etensbak, maar die zitten erg klein gehuisvest, en doen het dus uit verveling en hoknijd.
tumtum Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Mijn nijn zit heel ruim gehuisvest maar gooit ook zijn stenen hondenvoerbak, vooral als ze eten krijgen.
Bianca Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Mijn konijn gooit ook met haar voerbak en haar hooiruif, maar pas als ze leeg zijn. Dan is het protest omdat ze meer eten wil (hooi krijgt ze zat, maar ze trekt het alijd meteen uit de ruif en gaat er dan op tapdansen )Dus het gooien met de bak kan geen kwaad, MAAR het niet eten is wel heel erg slecht. Eet ze echt niet, of gaat ze het uiteindelijk toch wel opeten? Als ze uiteindelijk toch alles netjes opeet is het gewoon protest omdat ze lekkerder eten wil, maar dan kan het geen kwaad. Als ze het niet opeet, of niet voldoende dan moet je inderdaad naar een kkda want dan is er echt niet goed met je nijn.
vanessaflappie Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 Als ze echt niet eet moet je je zorgen maken ja. Maar eet ze echt helemaal niks? Zo ja hoelang al niet?Trouwens het is niet zo goed om (veel) stokbrood te geven. Kun je beter achterwegen laten. Ik geef haar niet zo heel veel stokbrood hoor, als wij een verjaardag hebben dan vraag ik wel eens of ik 1 of 2 stukjes mee mag nemen voor mijn nijn, maar dat is echt zelden. Ik weet dat ze dit echt ontzettend lekker vind/vond dus dan vind ik het wel oké om heeeeel af en toe te geven.En wat betreft het voederbakje: Ik krijg een beetje moeilijk polshoogte van Flap. Omdat ze voorheen altijd met haar bakje smeet en dan beetje stilletjes in een hoekje zat en later wel een beetje opzoek ging naar haar voedsel wat ze zojuist tussen het stro gesmeten had... Maar ik had alleen geen idee of ze dat dan ook wel echt goed op at, omdat je dat moeilijk kunt zien als alles tussen het stro ligt. Maar gister gaf ik haar weer eten en toen zat ze vrolijk rond te huppelen en zat ze wel heerlijk te eten. Ze was weer lekker nieuwschierig enzo, ik weet het niet meer haha. Ik kijk het vanavond even aan, mocht ze dan weer zo vrolijk zijn enzo dan kijk ik het even aan... Mocht ze weer niet willen eten dan bel ik de DA natuurlijk. Maak me wel een heel klein beetje zorgen, zou Flap misschien iets dwars zitten?
Bianca Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Hoe oud is flap? Is het misschien pubertijd? Anders kan er alleen iets dwars zitten wat behandeld moet worden zoals haakjes op de kiezen
Aanbevolen berichten