rabbitgirl Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Mijn konijn is ziek, hij niest, maar ik heb heb een week aan enrofloxoral gehad, nu niest hij sinds 1 dag weer. Nou is het probleem, ik ben 16, en van mn ouders mag ik niet naar de dierenarts. Wat kan ik nu het beste doen?
Lianne22 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Klinkt als snot en in dat geval moet je echt naar de da. Dus Je ouders overhalen om toch echt naar de da te gaan. En anders zelf betalen? Of je gaat je vaders autowassen (of iets anders) in ruil voor de DA? DA bezoekjes horen nou eenmaal bij de verantwordelijkheid voor huisdieren. Succes!
kln fokker Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Je ouders eens goed aankijken en zeggen dat een huisdier niet alleen de lusten maar ook de lasten zijn en dat jij wel met hem naar de DA moet omdat jij verantwoordelijk bent en omdat jij nog minderjarig bent hun dit feitelijk zijn.
margreetje84 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Dit is puur mijn mening.Maar ik vind dat als je ouders ervoor gekozen hebben dat je een konijn mag, ze er ook voor gekozen hebben dat zo'n beestje de nodige medische zorg nodig is, en dat dit ook geld kost.Het zou van de zotte zijn dat jouw diertje komt te overlijden omdat je ouders niet met je haar naar de da willen.Succes ermee!Groetjes Margreet
roomie Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 zelf naar de dierenarts gaan, dus zelf de kosten betalen, moet ik ook.
Nikki De Wals Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 En zet alvast maar een spaarpotje in de kast voor in de toekomst.Elke keer een bedrag in doen wat je kunt missen, moest ik ook op mijn 16de.
Zonnebloem Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Mmm, knap lastig. Ik zou het heel erg vinden als je konijn sterft omdat je geen druppels mag kopen. Ik wil je wel helpen.Weet ff niet hoe alleen. Waar woon je?
Volucria Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Zakgeld gebruiken om de dierenarts te betalen, het beestje zal geloof ik niet uit zichzelf genezen... Als je ouders toestemming gaven om een konijntje te nemen, hoe kunnen ze dan nu weigeren dat je het verzorgt? Verwachten ze dat je het laat creperen zodra er iets verkeerd gaat?
Tao_Gini Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 in zo'n geval ga ik gewoon naar de DA en laat ik de rekening via mail opsturen naar mijn pa, ben er dan toch al geweest dus jah, moet het wel betaald worden hƩ. Maar ik heb erg losse ouders, over zoiets is mijn pa een avond kwaad en dan vergeet hij het al
kimberleyenfunky Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Vertel je ouders dat je konijntje wel eens snot / pasteurella kan hebben, en dat wanneer dit niet gauw aangepakt wordt dat wel eens chronisch kan gaan worden, en dan kom je in een lange vervelende sleur terecht, waarin je konijn steeds opnieuw ziek zal kunnen worden en steeds erger, en dan gaan de dierenartskosten toch wel heel erg oplopen. Dus om dat te voorkomen en je konijntje een hoop leed te besparen liever nu 1x extra, dan binnenkort meerdere keren per maand toch? Het is toch hun verantwoordelijkheid, zij zijn de volwassenen!
Joseeke Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Klinkt idd als snot/pasteurella, wat heel hardnekkig kan worden als je je konijn er niet voor behandeld.Print anders eens onderstaande info uit & laat het lezen aan je ouders:http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Ziekte_info/Konijn/Pasteurellose/body_pasteurellose.html Mss begrijpen ze het beter na het lezen hiervan.
ZaZa Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 (aangepast) Mijn konijn is ziek, hij niest, maar ik heb heb een week aan enrofloxoral gehad, nu niest hij sinds 1 dag weer. Nou is het probleem, ik ben 16, en van mn ouders mag ik niet naar de dierenarts. Wat kan ik nu het beste doen? Je konijn heeft waarschijnlijk Snot, Pasteurella heet de bacterie die dat veroorzaakt.Je hebt daarvoor medicijnen gekregen, die hielpen kennelijk wel..want een paar dagen na het stoppen, kreeg je konijn weer klachten.... Wat moet je nu doen ?Belangrijk om te weten (EN om aan je ouders te vertellen) is dat bij Snot een weekje medicijnen niet helpt..Dat merk je zelf al..Bij Snot moet je die medicijnen langer gebruiken... Doe je dat niet, komt de Snot weer terug..Snot op zich is niet gevaarlijk of dodelijk..MAAR Als je niets doet, dan is het wel dodelijk.... Hoezo ?Omdat Snot te vergelijken is met een verkoudheid bij mensen...alleen dan iets anders..Gaat bij mensen een verkoudheid vanzelf over, bij konijnen geeft Snot steeds grotere problemen...Je konijn gaat een soort bronchitis krijgen...dan een longontsteking en tenslotte stikt hij een gruwelijke dood...(wil je moeder ook vast niet ?) Duurt het lang voor je konijn dood gaat ?Dat hoeft niet van de Ć©Ć©n op andere dag te gebeuren...maar niets is zeker..We hebben hier wel leden gehad die meldden dat hun konijn ineens slecht adem kon halen...DAT is vaak al het moment dat je dus te laat bent om je konijn nog beter te kunnen maken.... Denk dat het goed is om je ouders dit te laten lezen...De reactie van je ouders kan ook goed te maken hebben met hun onkunde..Ze denken misschien dat het wel over gaat of dat het allemaal wel meevalt.Laten lezen dat dat met Snot niet zo is, kan dus bijzonder belangrijk zijn....vooral voor je konijn !!! En zoek zelf ook goed op dit forum met de zoekfunctie naar het woord 'Snot'Hoe meer jij er over weet, hoe beter je weet wat je konijn mankeert en wat je daar aan moet doen. 22 maart 2011 aangepast door ZaZa
kimberleyenfunky Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ik sluit me aan bij Zaza, mijn eigen konijntje had al chronisch snot toen ik hem haalde, en ondanks veel medicijnen en verzorging is dit echt een lijdensweg geweest, het vreet namelijk ook energy van je beestje om tegen een ziekte te bestrijden, en mijn arme mannetje is dan ook graatmager geworden, en hier uiteindelijk ook aan gestorven, en dat was erg akelig. Ik hoop daarom ook dat je je ouders kunt overtuigen zo snel mogelijk naar de DA te gaan, want dat wens ik niemand toe!
Zonnebloem Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Ik heb zelf een kat bijna verloren omdat ik tijdelijk heel erg blut was. Echt vervelend is dat. Je kunt het proberen met een truc die ik toen uit nood bedacht. Je gaat gewoon naar de dierenarts, laat je konijn behandelen, en bij het afrekenen, ga jedriftig in je zakken zoeken. Portemonnee kwijt! Ik weet niet of je goed kunt acteren maar je kunt er een beetje paniekerigbij doen, zo van, ik weet echt niet waar die is! Ben ik hem verloren, of misschien gerold? Ligt ie nog in de behandelkamer?Ja, ik weet het, list en bedrog. Maar dan zeg je, nou, ik ga nu meteen zoeken en dan kom ik meteen terug als ik hem heb.Jullie hebben mijn adres toch? Als ik hem niet vind, bel ik wel terug en kunnen jullie dan een acceptgiro opsturen? (dat zegje pas als je terugbelt bijvoorbeeld). Ik heb het gedaan maar ik schaamde me wel, maar het was voor mijn kat. Ik hebnatuurlijk wel gewoon betaald hoor, toen ik weer geld had en dat was een week later. Dierenartsen lijden over het algemeengeen honger hoor en een rekening die een paar dagen blijft liggen is echt geen ramp. En je konijntje blijft leven!Moet je trouwens wel de druppels in je zak doen snel, want anders laten ze je de medicijnen niet meenemen. Zo'n flesje kostmisschien een tientje. Kun je trouwens niet zonder consult, want je hebt het al een keer voorgeschreven gekregen. Dan kun jebellen en gewoon alleen de druppels ophalen. Een tientje kun je wel bij elkaar sprokkelen, lege flessen inleveren, auto wassen?Veel succes!
ZaZa Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 (aangepast) Zo, klaar met eten....kan ik even mijn verhaal afmaken................(ja, het was heerlijk, dank u) Waarschijnlijk hoef je, om weer verder te kunnen gaan met medicijnen, alleen maar even je dierenarts te bellen..uitleggen wat je nu ziet bij je konijn en vragen of het goed is om wat langer door te gaan met de medicijnen...DAT telefonische contact is kosteloos..Vervolgens zal je wel het nieuwe flesje antibiotica moeten betalen........Probeer dat gewoon eens zo...waarschijnlijk gaat je moeder daar ook niet over lopen 'mekkeren'. Verder.....je bent 16 ?Dan begint toch een beetje te spelen dat je een bepaalde vorm van eigen verantwoordelijk gaat krijgen...Eerlijk gezegd vind ik, gezien je leeftijd, dat je dan dus ook best in staat zou kunnen zijn om een bijbaantje te nemen...Ik heb zelf kinderen en die verdienen hun kostje al bijelkaar vanaf dat ze 15 zijn. Gewoon in de supermarkt.Ze zijn er niet slechter van geworden (integendeel) en ondanks examens en drukke studies was dit best te doen.Nu is de Ć©Ć©n anders dan de ander, maar ALS je iets wilt, dan kan je meer dan je denkt..... Afijn..Je hebt iets om over na te denken....te delen met je ouders en ook om zelf eens te zoeken naar mogelijkheden die binnen je bereik liggen.... SUCCES ! 22 maart 2011 aangepast door ZaZa
tumtum Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Als je 16 bent, misschien een baantje zoeken en dus de verantwoording van je nijn zelf nemen? Nu even een noodoplossing zoeken, voorschot op zakgeld, heitje voor karweitje?
Lianne22 Geplaatst: 22 maart 2011 Geplaatst: 22 maart 2011 Zo hey! Genoeg oplossingen nu moet het wel lukken op welke manier dan ook. Succes en beterschap ik ben benieuwd hoe het gaat me je konijntje.
Jetty Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Nu het hier toch over niezen gaat, had ik ook even een vraagje Skipbo niest maar al maanden lang zijn er al wel is voor naar de DA geweest maar die zei dat het miss een allergie is kan dat?? Miss door de stro omdat dat soms nogal stoffig is..
Jessiica Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 (aangepast) @ Jetty, het kan zijn dat het een allergie is ik ben ook wekenlang met Rose naar de DA geweest ivm niezen. op het laatst kwam uit dat ze hooi koorts heeft. gewone hooi kan ze dus niet hebben, ben over gestapt naar camille hooi daar zit niet zo veel stof in, andere bodembedekking heb ik ook gedaan beukensnippers zit ze op. en ik hoor haar nu nog amper niezen dus ik zou eens proberen om alle stoffige dingen bij haar uit de buurt te houden en kijken of dat indd dat is succes 23 maart 2011 aangepast door Jessiica
Zonnebloem Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Hoe gaat het nu, heb je al een oplossing gevonden?
Aanbevolen berichten