Zonnebloem Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Mijn konijnen hebben snot, ik heb ze al heel wat kuurtjes gegeven maar het niezen komt tochsteeds weer terug. Nu heb ik Doxoral twee weken gegeven, maar twee konijntjes niezen nog een beetje. Het is wel minder, maar soms hebben ze nog een niesbui. Verder eten ze goed, zijn levendig, hebben schone oogjes, pootjes en neusjes en hebben geen verhoging. Mijn vraag, zal ik doorgaan met de Doxoral, en dan met alle konijntjes of alleen die twee?Of zal ik de dierenarts vragen om nu met de duplocilline injecties te beginnen?
C-Lot Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Bij mij heeft enflodoxoral heel erg goed geholpen. Daardoor is Joep van de snot afgeraakt.Niet met de 100% garantie dat het nooit meer terug komt, maar hij is er goed vanaf gekomen! Enflodoxoral is van hetzelfde merk als doxoral alleen een sterke AB kuur. Succes!
Laura1984 Geplaatst: 20 maart 2011 Geplaatst: 20 maart 2011 Ik zou het met je DA overleggen, en zeker de duplocilline aankaarten. Meerdere konijnen hier op het forum zijn door de duplo-injecties uiteindelijk van hun snot genezen.
Zonnebloem Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Geplaatst: 21 maart 2011 Ik ga hem morgen bellen. Ik heb wel goeie hoop, want ik geef ze sinds een paar dagen ook echinacae, en vandaag werd erbijna niet geniesd! Ik wil gewoon dat ze er helemaal vanaf komen nu eigenlijk, ben het een beetje beu na al die maanden!Bedankt voor de adviezen!
jrjsieben Geplaatst: 21 maart 2011 Geplaatst: 21 maart 2011 Ja ik zou ook die duplocilline vragenIedere keer andere antibiotica kuren is niet altijd afdoendeHelaas zelf van nabij ervarenHet helpt een week en dan komt het even hard terugSterkte
Zonnebloem Geplaatst: 22 maart 2011 Auteur Geplaatst: 22 maart 2011 Nou ik ga vanmiddag met één van mijn konijnen langs en dan gaan ze een kweekje laten maken. En dan gaan we nog evendoor met de Doxoral geloof ik. Maar we zien het vanmiddag wel. Gelukkig heeft er geeneen koorts en eten ze allemaal nog.Hoop dat het zo blijft!
Aanbevolen berichten