Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn konijn is maandag ziek geworden.

Ik ben er mee naar de dierenarts geweest en volgens haar was het een blaasontsteking.

Ik mloest een antibiotica in haar flesje doen. sindsdien eet ze bijna niks meer en wilt ze niks meer drinken. Ik ben toen gestopt met de antibiotica en naar een andere dierenarts geweest. Deze kon heel duidelijk zien dat het een vaginale schimmelinfectie was omdat ze heel de tijd drukte om te plassen, haar poep heel vuil was en heel erg rook. Nu moet ik haae poep iedere dag wassen met een speciale zeep en een antischimmelproduct opspuiten, ook moet ze om de 4 dagen gewassen met een speciale shampoo.

Nu eet ze wel wat maar niet veel en vooral wat hooi. Biks krijg ik haar niet meer gegeven want ze moet er niks meer van hebben. Water drinkt ze heel weinig, ik heb al een andere waterfles gekocht en een bakje water gezet maar het lijkt niet veel te helpen.Als ze door het huis loopt gaat ze wel constant aan de vloer likken. Wat kan dat zijn?

Geplaatst:

ik heb echt geen idee sorry, mijn Gijs likt ook continu maar dat doet hij ook als ie niet ziek is... dus wat het bij jou voor reden heeft weet ik echt niet! anderen nog ideeën?

Geplaatst:

Al gesloten hoor !

Tja...

Likken aan de vloer..dorst ?

Zet een bakje water neer als je een fles hebt hangen...Zeker nu.

Waarop baseerde je dierenarts die blaasontsteking ?

Heeft hij de urine onderzocht ?

Heeft hij ook in de bek van je konijn gekeken ?? Haakjes op de kiezen zijn uitgesloten ?

Geplaatst:

Mijn dierenarts waar ik normaal ga was die dag gesloten, dus ben ik even naar een andere geweest.