Aicha Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een second opinion van jullie. Ik ben gisteren bij de dierenarts geweest voor de inentingen. Ze krijgen dan ook een check of alles goed gaat. Nu vertelde de dierenarts (dit was een andere dan normaal en echt heel veel vertrouwen heb ik niet in haar, ik moest mijn konijn zelf vasthouden bij het knippen van de nagels en het kijken in de mond, terwijl mijn eigen dierenarts dit zonder problemen zelf kan...) Maar de dierenarts vertelde dat Bobby haakjes heeft. De haakjes staan nog recht en er is geen sprake van wondjes. Zij zei dat als hij twee keer per jaar op controle komt ze het goed bij kunnen houden. Op het moment dat hij last krijgt met eten moet ik ook terugkomen. Nu vroeg ik me af of dit een goed plan is. Is het slim om af te wachten totdat hij er last van krijgt en het eigenlijk dus te laat is. Is het zo dat hij er sowieso last van gaat krijgen, of is dat ook nog maar de vraag? En is het mogelijk dit nu al te behandelen en zo ja, is dat slim om te doen. Hij was ook ten opzichte van drie weken geleden 7 gram afgevallen. Hij heeft wat kettingkeutels, maar eet goed en is nog net zo levendig. Ze zei dat de keutels over twee weken weer normaal moeten zijn. En ik moet het gewicht in de gaten houden. Ik ben aan het verhuizen (klussen) en ze zei dat daar de keutels en het gewichtsverlies ook van kon komen, omdat ik nu minder thuis ben. Wat denken jullie hiervan?? Alvast bedankt voor jullie reacties!! Groetjes Aicha
Dollie Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 7 gram? Daar zou ik me niet druk om maken hoor. Wie weet had ie de vorige keer net geplast of gegeten. Wat betreft de haakjes.. Dat is wel een ander verhaal natuurlijk. Als hij nog gewoon goed eet zou ik het zelf voorlopig zo laten denk ik. Het kan nog een hele tijd duren voor het een probleem gaat vormen. En dan zul je dat snel genoeg merken denk ik. Wat en hoeveel krijgen ze precies te eten? Eten ze goed hooi?