Renee19 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Hallo allemaal, Ik zit met een probleempje.. Ik moet mijn nijn Pebbles flumucil geven maar dit stinkt heel erg. Via het bekje geven is een groot gevecht en het maakt niet uit tussen hoeveel blaadjes groente dat ik het doe ze ruikt het er doorheen en eet alleen de stukken waar het niet op zit. Nu zei de arts dat ik het kon mengen met wat critical care maar dit is ook geen suces. Zelf met appel lukt het niet Heeft een van jullie nog een idee ?
bounty Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 wat is dat voor spul??? is het een papje/?? want dan kun je misschien gaan dwngvoeren.
Boseetje Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 ik heb medicijnen voor Gijs in vloeistofvorm en geef dat via zo spuitje (zonder naald). heb hem nu net in een handdoek gewikkeld en probeer hem met mn lichaam een btje in de houdgreep te houden en het ging aardig met wat tegenspartelen van zijn kant. hij wil het ook absoluut niet maar als hij niet kan krabben (door het wikkelen in de handdoek) en ik heel lief en zachtjes tegen hem praat lukt het wel, en Gijs is mister ADHD himself!
Lianne22 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Zo doe ik het met brutus ook. Mijn vriend houdt hem vast (hij is erg zwaar en groot;) ) en ik snel met dat spuitje in zijn mond. Ja het is we even niet zo fijn voor allemaal maar het moet maar. Misschien lukt het met zijn 2tjes beter?
Joseeke Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Sommige medicijnen zijn idd ontzettend vies & bitter van smaak.Zelfs met een lekkere banaan of appel trappen ze er niet in Bij zoiets wikkel ik ze vaak in een handdoek, zodat ze zichzelf & mij niet kunnen beschadigen.Meestal dek ik daarbij ook de oogjes af. Op deze manier zien ze het spuitje niet aankomen, waardoor ze zich makkelijker overgeven. merk ik.
jrjsieben Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Pebbels heeft een longontsteking dus is erg benauwdDus haar in de houtgreep nemen of helemaal inpakken in een handdoek is best wel erg belastend voor haar
wupsie Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 zonder die medicatie is ze ook benauwd.... het vastpakken duurt maar even de benauwdheid van de longontsteking duurt veel langer.Hoe ik mijn konijnen dwangvoer komt er helemaal geen druk op het lijfje.Als eerste zet ik het konijn op tafel of op het aanrecht. (dan gaan ze er minder snel vandoor) ik leg mijn linker hand over de ogen en mijn duim en wijsvinger tegen de wangetjes. Als je dan zachtjes knijpt en tegelijk het kopje een klein beetje omhoog trekt gaat het bekje open en kun je de spuit met de rechterhand naar binnen doen en leegspuiten. zo is het mij nog bij alle konijnen gelukt. Eventueel kan iemand anders nog de kont van het konijn vasthouden als die achteruit loopt. ik moet vanavond Max ook weer AB geven, anders kan ik wel kijken of mijn vriend het kan filmen als je daar wat aan hebt.
jrjsieben Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Ja graag zonder die medicatie is ze ook benauwd.... Het vastpakken duurt maar even de benauwdheid van de longontsteking duurt veel langer.Hoe ik mijn konijnen dwangvoer komt er helemaal geen druk op het lijfje.als eerste zet ik het konijn op tafel of op het aanrecht. (dan gaan ze er minder snel vandoor) ik leg mijn linker hand over de ogen en mijn duim en wijsvinger tegen de wangetjes. Als je dan zachtjes knijpt en tegelijk het kopje een klein beetje omhoog trekt gaat het bekje open en kun je de spuit met de rechterhand naar binnen doen en leegspuiten. Zo is het mij nog bij alle konijnen gelukt. Eventueel kan iemand anders nog de kont van het konijn vasthouden als die achteruit loopt. Ik moet vanavond max ook weer ab geven, anders kan ik wel kijken of mijn vriend het kan filmen als je daar wat aan hebt.
Zonnebloem Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Kijk wel uit hoor, met konijnen onder druk zetten, een maand geleden is een van mijn konijnen overleden tijdens het dwangvoeren. Hij had koorts en wilde niet meer eten. Het ging de eerste paar keren al niet zo goed, en na een paar keer weten ze wat er komen gaat. Hij wilde niet meer slikken (of kon dat misschien wel niet) en ja, het is niet leuk om te vertellen, ik denk dat hij zich verslikte, waardoor hij stikte. Hij ging toen erg spartelen, ik kon hem daardoor zelfs niet meer vasthouden, en toen was ie al dood. Ik denk door de stress een hartstilstand gekregen. Ik was niet aan het proppen, maar vroeg me wel af waar het spul bleef terwijl ik hem niet voelde slikken. En toen was het al te laat. Ik moet er wel bij zeggen, het was een langharig konijn, en zo in zo'n handdoek gewikkeld stijgt de temperatuur dan. Met stress erbij een dodelijke mix, blijkt. Ik heb hem nog beademd en hartmassage gegeven maar helaas. Wat ik nu doe (mijn konijnen hebben snot) met medicatie, misschien werkt het voor jou, is: ik neem een pluk verse tijm uit de supermarkt. En dan die niet-houtige soort, meestal in plantvorm, bijvoorbeeld bij de dekamarkt. Die pluk draai ik tussen mijn handen tot een bolletje (zo'n vier centimeter doorsnee). Dan neem ik de druppels en spuit die hier en daar in de tijmbol. Dan knijp ik een beetje in de tijmbol, zodat de tijm ook lekker gaat ruiken. En dan leg ik het onder hun neusje. Werkt hier geweldig! Sorry voor het nare verhaal, maar ik ben er zelf erg van geschrokken want ik doe het hƩƩl rustig aan met konijntjes en ben zeker geen stresser ofzo. Maar ze zijn gewoon erg snel in paniek, dwangvoeren is echt een laatste redmiddel. Veel sterkte ermee!
wupsie Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 hoe weet je dat je konijntje is overleden door het dwangvoeren? Je zegt dat ze al flinke koorts had, is dat dan niet de oorzaak geweest? Blijft erg sneu natuurlijk dat je konijntje in je handen is overleden.ik heb een filmpje van hoe ik Max net zijn medicijnen heb gegeven. Hij vind het niet leuk, maar vind het er ook niet uitzien alsof ik een heel gevecht met hem voer:>http://www.youtube.com/watch?v=pB4Z2V_3Yo0
Lianne22 Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Wupsie ik ga heel vervelend zijn, heb je misschien de (YouTube?) link van het filmpje? Ben wel benieuwd maar ik zie hem met Apple niet zo.
ZaZa Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 Supergoed filmpje Wupsie !!!!! Renee...je konijn MOET die medicatie...Als hij niet meewerkt, dan maar niet...het moet.. M.a.w:Even doorpakken...
Zonnebloem Geplaatst: 17 maart 2011 Geplaatst: 17 maart 2011 @ wupsie:Wat een schatje! Zo lief zijn mijn konijntjes niet, hahaha. Ik zet ze eerlijk gezegd nooit op tafel. Maar inderdaad, die medicijnen moeten er wel in. Dat mijn konijn doodging hoeft niet door het dwangvoeren te zijn gekomen inderdaad. Het was gewoon heel onverwacht eigenlijk, vandaar dat ik het toch wilde vertellen. Was niet leuk nee, hij had ook al drie dagen koorts. Ik denk persoonlijk dat hij is doodgegaan aan de koorts, want die wilde niet zakken ondanks de medicatie. Ik ga het ook eens zo proberen, maar ik vind wel dat jij een super-relaxed konijn hebt. Zelf ben je waarschijnlijk ookrelaxed, daar ben ik niet zo goed in. Ik ben van tevoren al bang voor een gevecht, en dat helpt natuurlijk ook niet mee.
Aanbevolen berichten