Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoihoi,

Ik kan er niet voldoende over vinden op internet, vandaar even een topicje.

Ik woon naast een sloot, en mijn konijnen leven buiten in een niet-afgesloten ren. Nu zag ik vanmiddag een bordje hangen: 'Huisdieren aan de lijn houden, ivm met bestrijding muskusratten'. Er zitten dus muskusratten in de sloot.

Ik heb gelezen dat het geen echte ratten zijn, maar eerder een soort bevers. Ze kunnen echter wel ziektes overbrengen.

Wie kan mij iets meer vertellen over deze dieren? Moet ik mij zorgen maken en maatregelen gaan treffen?

Groetjes, Eva

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij kunnen alle dieren natuurlijk ziektes overbrengen. Ook gewone ratten die ook bij watertjes en slootjes te vinden zijn. In hoeverre dan een muskusrat gevaarlijker zou zijn voor een konijn dan een gewone rat of wild konijn of iets anders? Geen idee.. Denk niet dat je daar extra maatregelen voor hoeft te nemen. Ze zulken ook niet snel de tuin inkomen. Muskus ratten eten ook geen konijnen maar planten en vissen en kikkers en dergelijke.

Muskusratten zijn een bedreiging voor de dijken in nl vandaar dat ze veel gevangen worden. Het bordje van honden aan de lijn zal te maken hebben met de vallen die ze uitgezet hebben. Tja meer weet ik ook niet maar ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.

aangepast door Lianne22
Geplaatst:

Het is de bestrijding waar je bang voor moet zijn niet de ratten, die inderdaad geen echte ratten zijn :P

Vergelijk het met wilde konijnen of andere wilde dieren in de natuur... veel gevaarlijker zijn ze niet qua ziektes e.d.

Geplaatst: (aangepast)

Zolang je konijnen niet uit de tuin/ren kunnen hoef je daar ook niet zo bang voor te zijn. Muskusratten worden in gruwelijke klemmen gevangen en gedood.. of in vallen in het water en verdrinken.. Helaas... Erg wreed.

aangepast door Lianne22
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .