EmmyMoore Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Hey mensen! Mijn konijn (snuffie) heeft om de zoveel tijd enorme plakken met poep onder zijn kont hangen. Vaak kan ik die er wel afhalen door ze voorzichtig los te trekken. Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik hem zou moeten wassen. Weet iemand of dit een handigere oplossing is en hoe ik Snuffie dan zou moeten wassen.Ook lijkt het alsof Snuffie heeft gehuild en dat de tranen zijn opgedroogd tussen zijn ogen. De haren zijn daar dan ook aan elkaar geplakt. Is dit ernstig, of kan ik het gewoon weghalen. Zoja? Hoe? Alvast bedankt!!-Xxx. ps. Snuffie is overigens een buitenkonijn
mystique Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Als hij regelmatig een vuile poep heeft, is er vast iets mis met zijn voedingspatroon, konijnen zijn erg schone dieren, en houden zichzelf schoon, zelfs al zijn ze langharig of hebben ze een erg dikke vacht. Hoeveel weegt hij, en welk voer krijgt hij, en hoeveel? Gemengd voer, biks, groenvoer, brood, ... ?Een traanoog duidt bij konijnen vaak op tandproblemen. Soms is het een 'gewone' oogontsteking, of er is een vuiltje in het oogje terechtgekomen, maar meestal komt het door tandproblemen. En die zijn altijd serieus te nemen, omdat ze ervoor kunnen zorgen dat een konijntje stopt met eten. En dat is erg slecht voor een konijntje. Enkel een dierenarts kan dit vaststellen.
lianne Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Ook kan een gebitsafwijking er voor zorgen dat je veel plakpoep kunt vinden, bij erg lange tanden of pijnlijke haken kan het eten van blindedarmkeutels zo pijnlijk zijn dat een konijn ze liever laat liggen. Dus... gebit na laten kijken en zoals mystique ook aangeeft, het voedingspatroon nakijken.
jack en olivia Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 de tranende ogen kunnen inderdaad meerdere oorzaken hebben, dusik zou misschien wel even naar een KKDA gaan en het even nalaten kijken.ons konijn heeft dit vroeger ook wel gehad, wij haalde het weg met een doekjeen wat lauw water op het doekje om het los te weken. ik zou inderdaad je voedingspatroon nakijken, misschien een teveel aan groenvoerwat niet helemaal lekker valt?maar dit kan je ook aan je DA vragen!!
Aanbevolen berichten