SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Mijn voedster zit samen met een ex ram, nu is ze al 2 dagen knorrig tegen haar vriendje...nu zag ik dat er overal haren lagen..1e reactie ze hadden gevochten..Nee ze lagen bij elkaar...hmmm..en toen schoot er in mijn hoofd is ze niet schijnzwanger?ik dus in het nachthok kijken en jahoor een nest met VEEL haaar...Als ik haar probeer te aaien begint ze helemaal te knorren en dat doet ze dus ook bij mijn rammetje....ook zag ik dat ze is aangekomen, maar mijn rammetje is al heel lang geleden gecastreerd dus ik denk dat ze gewoon meer eet nu mijn voedster met wie ze het niet kon vinden weg is.ze is nu dus heel knorrig en vooral ook bijterig tegen mijn rammetje die ht dus ook niet altijd pikt dat zij bijt...wat kan ik hier tegen doen en wat moet ik met het nest doen?
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 o verkeerde forum...sorry
mijnJohanna Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Maakt niet uit dat het het verkeerde forum is.Laat het nest gewoon liggen. Als ze schijnzwanger is, dan vertrapt ze het nest binnen een week. En anders... Heb je meer konijnenhokken nodig
mijnJohanna Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 OJa...Achtergrond informatie.Dat ze knorrig is dat komt volkomen omdat ze nu word geleid door hormonen, en wil ze haar "jongen" beschermen. Gaat als het goed is vanzelf over. Anders moet je haar misschien ook laten helpen. Wat dat knorrigheid van het rammetje betreft; misschien heb je nog een ander hok, of laat je de voedster in het nachthok zitten.
Snuifje Geplaatst: 15 maart 2011 Geplaatst: 15 maart 2011 Twee weken geleden, toen mijn konijn nog niet ziek was, deed ze exact hetzelfde. Ze maakte nestjes en plukte haren en zat ook te knorren als ik haar oppakte. Bij mijn konijn ging het altijd vanzelf over. Bovendien kan mijn konijn helemaal niet zwanger zijn, want er zit geen ram in haar hok!
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Geplaatst: 15 maart 2011 ik wil ze niet scheiden omdat ze net bij elkaar zitten en elkaar eerst niet mochten en dan ben ik bang dat het verkeerd gaat..ze zit wel steeds bij mijn rammetje te slapen enzo en hij mogt ook gewoon bover zitten( dicht bij het nest dus) dus ik denk wel dat ze hem vertrouwd!
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Geplaatst: 16 maart 2011 Ze doet nu dus echt onaardig tegen mijn rammetje...soms zitten ze bij elkaar maar soms als hij te dicht bij bij haar komt flipt je en dan krijgt hij de volle laag..als ze vaker schijnzwanger wordt gaan we haar laten sterriliseren.
Aanbevolen berichten