Fleurtje1985 Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 (aangepast) Afgelopen woensdag viel het mij al op dat mijn voedster wat aan het knarsen was op haar tanden.. Niet extreem hard, maar toch wel een beetje trillend met haar tanden klapperden. Nu hebben wij sinds februari een ex-ram in huis, dus dat wellicht dat het ongenoegen was richting hem. Op donderdag viel het me op dat het niet ophield. Toch even mijn nieuwe dierenarts gebeld (waar ik nu al zeer content mee ben!). Ik gaf aan wat de klachten waren; beetje stiller dan anders (ondanks een paar kleine huppeltjes, voldoende eetlust & drinkt voldoende). De assistente drong aan om toch maar even z.s.m langs te komen ivm met gas of iets dergelijks (zij wilde geen risico's nemen door nog paar dagen aan te zien). In hun 'avond'eetpauze mocht ik langs komen (pluim!!) Tanden waren goed, temperatuur was goed, hartje was goed & denk ook dat longen mee genomen zijn. Buik was ietwat strak en gespannen, dus zodoende kreeg ze even een injectie ter verdoving van eventuele pijntjes & middel metocloral drops mee ter voorkoming van gas en stimulering van de darm. Moet zeggen dat ze vanmorgen en gisteren al een iets vitalere indruk maakte. Maar toen ze net lag te slapen, en ik even bij haar ging zitten op de grond viel het me op dat ze wat zwaarder ademde als nogmaal. Niet keihard, maar wel met een hardere zucht. Daarnaast is ze ENORM aan het verharen... Wellicht komt dit door pijntjes in de buik? Neem aan dat de arts bij het luisteren ook de longen heeft gehoord en daar niets geks aan heeft ontdekt? Ik ga iig wel door met de metocloral drops, welke ik 3x per dag geef. 13 maart 2011 aangepast door Fleurtje1985
Fleurtje1985 Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Ze drinkt wel normaal, wellicht ietsjes meer... Ik bedenk me opeens; heeft iemand ervaring met haarballen oid bij hun konijn?Kan het daar aan liggen Hou alle opties open
jolanda1965 Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 hoi fleurtjehad hier net een topic over gestart, mijn konijn was ook helemaal verstopt door de haren, het gaat nu gelukkig weer goed met haar, en ze begint weer beter te eten, maar het is een vervelend probleem, het is al 2 keer gebeurt nuheb van iemand hier het advies gekeregen om prozyme te gebruiken tijdens de rui, dus dat heb ik nu besteld en ga daar als ze wat opgeknapt is mee aan de slag , het is een middel om te voorkomen dat ze verstopping krijg
jolanda1965 Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 oh en nat groenvoer geven dat heeft hier denk ik wel erg goed geholpen
Fleurtje1985 Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Heb gelijk even je post / forum gezocht en idd zou het hier ook kunnen gaan om verstopping en/of gas.Nouja conform website http://www.konijnen.nl/ziekten/haarbal.htm en uitleg over gas, is het dus goed dat ik met Metocloral ben begonnen. Ben al elke keer bezig met borstelen, maar hoop dat het vachtje der snel af is.. Kom maar op met die voorjaarsvacht alleen dat verklaart nog niet het geluid wat ze produceert?
jolanda1965 Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 nee dat vind ik ook apart, daar kan ik je helaas niks over zeggen, dat was hier niet aan de orde
Fleurtje1985 Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Nee zag het wel als klacht zijn bij gas. Dat dat manier is om pijn te uiten... maar of het waar is :$
Papillon Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Voedsters die baarmoederkanker hebben (dan voel je ook een verdikking in de buik), krijgen vaak ook longkanker (dit verspreidt zich snel).Daardoor krijgen ze ook ademhalingsproblemen.Maar een konijnkundige dierenarts die aan de buik voelt zou dit toch meteen moeten merken!!
Fleurtje1985 Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 Ja inderdaad, maar dat sluit ik wel uit. Ze is in januari 2011 geholpen. Daaruit bleek dat alles 'goed' was Denk dat het iets minder erg s * gelukkig * Toch dank voor je reactie!
Papillon Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Des te beter!Was idd meteen worst case scenario, maar het kon he! :-)
jrjsieben Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Hoe gaat het inmiddelsGa je vandaag naar de dierenarts ?
Fleurtje1985 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Ga zo inderdaad even belllen, ze maakte een vitale indruk vandaag!Toch vind ik het vreemd!
Fleurtje1985 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Nou status:Ze maakt het geluid enkel als ze als een bolletje ligt.Kan duiden op luchtweg infectie, maar die valt bij luisteren niet op omdat het een klein zuchtje kan zijn.Kan komen door verslechterde weerstand, dus krijg antibiotica kuurtje, vanavond ophalen...Eigenlijk kan het dus vele zaken zijn, onduidelijk wat precies.Hopelijk is het niet besmettelijk voor mijn andere konijn...
SanneLOVEmijnnijntjes Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Hmm.. ik heb dus precies hetzelfde, maar dan knarsen en een beedje verstopte neus geluidjes..(geen snot of nat neusje)dit heeft hij ook een andere keer gehad en toen zeiden ze dat het hoger in zijn neusje ofzo zat?Ik ga zometeen naar de DA dus ben ook wel benieuwd..
Fleurtje1985 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Ooooow wil je het laten weten????Mijn bun heeft geen snot, alleen klein zuchtje! Jij ook sterkte!!
jrjsieben Geplaatst: 14 maart 2011 Geplaatst: 14 maart 2011 Vindt het raar dat ze zo een diagnose stellen en gelijk antibiotica geven
Fleurtje1985 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Ja ben nu thuis en geluidje is over... Misschien licccchtjes piepend! Heel vaag, maar vroeg expliciet daar 'moet ik niet langkomen? Kan het sowieso geen kwaad? Wat kan het zijn? DA zei dat de klachten te minimaal zijn en houdt alle opties open. Hij s konijnkundig & op de hoogte van alle symptomen... Hij zei dat ik even moet wachten met toedienen van antibiotica, tot het continue aanhoudt.Fleur maakt nu goede indruk, dus hoop dat het niets is n de trend van infecties (welke dus besmettelijk zijn )
Fleurtje1985 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Geplaatst: 14 maart 2011 Ik moet echt mijn oor tegen neusje houden en dan hoor ik een piepje! Ik denk serieus dat ik gek word Wel geven, niet geven, wel geven, niet geven... Awaaaaa
Aanbevolen berichten