Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds dinsdagavond / woensdag eet en drinkt mijn Fluff niets/nauwelijks en heeft hij af en toe plakkeutels.

Woensdagavond, bij de dierenarts, kon hij niets vinden dat er iets met zijn darmen aan de hand was, ook met zijn tandjes was er niks aan de hand. Het enige wat hij kon opmerken was dat hij longruis had en hij dacht aan een longontsteking.

Hij heeft ons een antibioticakuur (baytril) meegegeven en carprofen drops. Deze geef ik hem twee keer daags.

Sinds donderdag begint Fluff langzaam weer met eten. Ook al zijn het alleen maar de lekkernijen als komkommer, witlof, snoepjes en soms wat hooi. Alleen drinkt hij nu nog steeds niet en ligt hij nog steeds vaak te slapen (meer dan normaal).

Water met een spuitje toedienen lukt niet aangezien we de medicijnen al met heel veel moeite met zn tweeën moeten toedienen.

Weet hier iemand misschien hoelang het duurt voordat Fluff weer gaat drinken, of nog fijner, hoe ik Fluff weer kan laten drinken?? Ik maak mij namelijk een beetje zorgen.

Geplaatst:

Mijn 2 veel te jonge konijntjes hadden beide een flinke longontsteking.

Medicijnen toedienen was een drama. Ze aten en dronken nauwelijks.

Ik dwong ze om te drinken zoals ik de medicijnen toediende. Niet leuk, maar vocht moeten ze hebben.

Hoewel je ook heel voorzichtig moet zijn, want als er water in de longen komt dan heb je een probleem want dan wordt de longontsteking erger.

Na een tijdje moesten ze natuurlijk toch weer zelf gaan drinken. Ik heb ze aan het drinken gekregen door hooithee te maken.

Gewoon hooi laten weken in kokend water, als het koud is het water van het hooi laten lopen en ze dat geven. Ik deed dat ik een klein schaaltje, ze dronken pas weer na een hele tijd uit de fles.

Op deze manier dronken ze, waarom weet ik niet. Misschien omdat ze het lekkerder vonden misschien.

Geplaatst:

wat helpt is een bakje geven om de een of andere manier vinden ze dat als ze ziek zijn fijner

En de groente die je geeft lekker nat maken

Dan krijgt hij toch wel vocht binnen

Mijn kennis der konijn krijgt voor de longontsteking ook nog bisolvon en fluimicil

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .