Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wassen is ook slecht voor de beschermlaag op de huid en een nat konijn wordt ook sneller ziek omdat het te snel afkoelt. Bovendien mag er in de oren geen water komen en daar zit doorgaans de mijt...

Wat zei je DA?

Geplaatst:

De DA zei dat ik toch moest wassen.

- lauw water

- spul goed verdelen

- goed uitwassen

- konijn goed afdrogen met een handdoek en ze mogen NIET naar buiten ( ze zijn gewoon binnen zoals altijd )

Ik weet echt niet of dat wassen een goed idee is, we gaan zo naar het dierenhulpcentrum en gaan het daar even navragen.

Geplaatst:

Wel vreemd. Wat heeft de da dan voor argument? Waarom zegt hij nee tegen stronghold en ja tegen wassen? Mijn da had juist als enige goede middel voor de mijt (oormijt dan wel) echt stronghold. En surolan crème om de schilfertjes in de oor mee weg te halen.

maar je kan stronghold ook gewoon zelf kopen bij een DA weet alleen niet of het kwaad kan aangezien je ook wast maar persoonlijk zou ik stronghold liever eerst proberen wie weet ben je er zo vanaf scheelt een hoop gewas! Zijn er eigenlijk al verbeteringen met het wassen?

Geplaatst:

Ik ben nog niet begonnen aan het wassen, omdat dat absoluut niet gaat lukken.

We zijn vandaag nog even bij het dierenhulpcentrum geweest om groenten te brengen voor de konijnen daar, en ook zij vertelde dat wassen absoluut geen goede oplossig is en dat ik stronghold moet eisen.

En ik moest ook niet beginnen om ze te wassen..

Of moet ik ze maar gaan wassen ?!

Nu is het mijt nog niet erg, maar wil het wel z.s.m weg hebben maar om ze te wassen, hoor van meerdere dat het niet goed is om dat te doen, waardoor ik het ook niet ga doen en durf te doen....

Weet op dit moment even niet wat ik moet doen, gewoon wassen of maandag bellen en stronghold eisen ???

Geplaatst:

Stronghold hoef je niet te eisen, gewoon aan de balie vragen dat je stronghold wil kopen dat is alles het is gewoon te koop. Maar je zegt de mijt is niet erg maar die plekken vind ik er behoorlijk uitzien zijn ze niet groter geworden? Persoonlijk zou ik het wassen laten, helemaal als je da er geen duidelijk argument voor heeft waarom het beter is dan stronghold.

Geplaatst:

Ja de DA zei dat het nog meevalt, en de plekken zijn niet meer of erger geworden.

Snuifje heeft een klein vlekje en bij Reusje is het allemaal hetzelfde gebleven.

Wij hebben de medicaie nog niet gebruikt en is dicht kunnen we dat terug brengen ?

Dan gaan we maandag maar weer naar de DA............

Ik heb ook even een DA praktijk een e-mail gestuurd omdat daar een konijndeskundige zit.

Geplaatst:

Ik heb met Buddy ooit hetzelfde probleem gehad.

Zelfde shampoo en moest hem daarmee wassen maar......een buitenkonijn midden in de winter wassen en wachten tot hij droog is......geen goed idee.

Heb toen een andere DA gebeld en die heeft hem druppels voor in zijn nek voorgeschreven en de plek insmeren met Surolan.

1 week later waren de plekken weg en kwam het haar al weer een beetje terug......

Geplaatst:

ik heb geen ervaring, maar wil even zeggen,

je kutn als het goed is de medicijnen terug brengen,

en zo zijn plekken zijn wel groot zeg!

de da waar je bent geweest is dat je vaste da?

veel succes!

Geplaatst:

Ja dat is de mijn vaste DA, ik heb gisteren even een e-mail gestuurd naar een andere praktijk.

Waar ze wel een konijnendeskundige hebben.

We gaan morgen de medicatie terugbrengen en ik wil dan stronghold gaan gebruiken.

Hoe werkt stronghold eigenlijk ?

Geplaatst:

Heel makkelijk. Het zit een pipetje, je prikt het pipetje door (zo'n dop met een pinnetje die je moet doordrukken) en je knijpt het pipetje leeg in de nek tussen de oren op de huid. Dan gaan je konijnen springen haha want het prikt een beetje. Stronghold versprijd vanzelf over het gehele lichaam en dood de mijten de werkzame stof heet selamectine. Een maand later doe je het nog eens. Let wel even op welke stronghold je koopt de blauwe is voor volwassen katten en de roze voor kittens. Dit zijn de doseringen dus voor reusje moet je sowieso de blauwe hebben hoe zwaar is je andere konijn?

Zwaarder dan 2,5 kg: pipet voor de volwassen kat (45 mg pipet).

Tussen 2,5 kg en 800 gram: pipet voor pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml).

Voor dieren onder de 800 gram: gedeelte van pipet voor de pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml)

Geplaatst:

Ehm dan vraag ik me af of je voldoende hebt aan stronghold voor katten want die is van 2,5 tot 7,5 kilo. (brutus was nog jong toen hij oormijt kreeg en toen was dit wel de goede) je hebt ook stronghold voor honden van 5 tot 10 kilo maar ik weet niet of je deze mag gebruiken? Misschien iemand anders?

Dan moet je voor snuifje in iedergeval 2x de roze stronghold voor kittens (1 x voor nu en 1 x voor over een maand)

Geplaatst:

Ja ik heb even een mail gestuurd naar de DA, en daarin alle uitleg en de kg's van de konijnen.

Ik neem ook aan dat hij de juiste dosering mee geeft, het is in iedergeval beter dan de konijnen in een badje soppen haha :P

Geplaatst:

Ik heb de DA gesproken en hij heeft het even helemaal uitgelegd, ze kozen voor wassen omdat daardoor de eitjes mee weg gaan en met stronhold kan dat langer duren.

Hij snapt dat het wassen heel lastig is en daarom legt hij nu de juiste dosering klaar van stronghold.

Geplaatst:

De assistente zei dat ik het voor het slapen moest op doen en ze uit elkaar zetten ?!!

Uhm, als ik de dames uit elkaar ga zetten gaan ze morgen echt wel weer vechten....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .